אני בת 12 , ויזמתי את כנס הג'ינג'ים הראשון בישראל. כעת אני מנסה להקים את כנס הג'ינג'ים השני, ולצורך כך נדרשת לגייס 30 אלף שקלים. פתחתי קמפיין באתר מימון ההמונים הד־סטארט, ועד כה הגעתי רק ל־ 10% מהסכום הנדרש. הצעתי הטבות לתורמים כגון חולצות עם הכיתוב “אני ג'ינג'י”, צילום משפחתי וסדנת ציור. מה עוד עלי לעשות?

“אני שמח מאוד לדבר איתך, כי גם אני ג'ינג'י. אם תזמיני אותי, אהיה מוכן לנאום בכנס. הפרויקט שלך מרגש ומקסים בעיניי, אך יהיה לך קשה לבנות יחסי ציבור על חולצות וצילום משפחתי בלבד. כדי לקדם את הפרויקט ולהגיע לסכום הדרוש, נסי לדבר עם אנשים מוכרים בציבור שיתגייסו לשיווק. פני לכלי התקשורת, לתוכניות הבוקר שישווקו את הפרויקט שלך ויסייעו לך להגיע לאוזני הקהל רחב. בצעי שיווק של הפרויקט ברשת ובכך תגייסי תמיכה. אני
ממליץ לך לפנות ל־4-5 כוכבי נוער מפורסמים המתעניינים באירוע, ואני בטוח שרבים מהם יעזרו לך בשמחה. אני מבטיח לך באופן אישי לשווק את הפרויקט שלך גם בעמוד הפייסבוק הפרטי שלי.

כדי לעודד תרומות, תוכלי גם ליצור שיתופי פעולה עם חברות הפקה ומועדוני הופעות שיציעו פרסים שווים בתמורה למעורבות בפרויקט. פני לאמנים שיצי־

עו כרטיסים להופעות שלהם עבור חמשת הג'ינג'ים הראשונים שיתרמו לפרויקט. אני בטוח ששחקנית כמו יובל שרף תגיב לך בשמחה ותעזור לך. אני מניח שאפילו חברת הכנסת סתיו שפיר תשמח לקחת חסות על הפרויקט. בסופו של דבר את ילדה צעירה בת 12 , והפרויקט שלך מראה כוח נשי. אחרי שפנית לכל המפורסמים הג'ינג'ים הרלוונטיים, תוכלי גם לפנות למפורסמים אחרים שהפרויקט עשוי לעניין אותם, כמו כוכבי הילדים והנוער. חברת החדשות מבצעת כתבות צבע למהדורת שישי בערב עם אילן לוקאץ'. יכול להיות שהיא גם תשמח לארח אותך ואת הפרויקט שלך בתוכנית, כתבי גם לה. אני מאחל לך המון הצלחה”.
אני בן 28 ואב לילד, ולפני כשנתיים עברתי הליך גירושים לא פשוט. כיום אני מתגורר אצל אמא שלי כסטודנט חסר הכנסה מובטחת, ומרגיש מדוכדך עד מאוד, תקוע וללא כל יכולת לשנות את מצבי. מה אתה ממליץ לי לעשות כדי לצאת מהמצב שאליו נקלעתי?
“גירושים הם מכה קשה נפשית וכלכלית. רק מי שעבר את הסיטואציה הזו יכול להבין לעומק את הכאב שאתה חש. אנחנו לא נמדדים במקומות שבהם אנחנו נמצאים גבוה על הגלגל, אלא דווקא במקומות הנמוכים. במקום הכי נמוך ומורכב, בני האדם מתחלקים לשני חלקים – אלו שנותנים לגורל לשאוב מהם את האנרגיה ואלו שבוכים וכואבים, אבל מרימים את הראש ומייצרים בזכות המקרה אנרגיה מחודשת המאפשרת להם להרים את עצמם למעלה ולחזק את המרכז הפנימי שלהם. עושה רושם שאתה נמצא בתקופה נטולת אנרגיה לחלוטין. אתה לא מובס מהחיים, אתה מביס את עצמך וחייב להחזיר לעצמך את הביטחון והאנרגיה. הצעד הראשון שאני ממליץ לך לעשות כדי להחזיר לעצמך את המושכות והשליטה בחייך הוא למצוא לעצמך מקום מגורים אחר משלך ולא להמשיך לגור אצל אמך.
 
אתה יכול למצוא יחידת דיור קטנה, אפילו דירת חדר או כל מקום מגורים אחר שיתאים לצרכים שלך ותוכל להחזיר לעצמך את העצמאות. באותו הזמן, חפש לעצמך מקור הכנסה שיצליח להתאים לחיים שלך; אתה יכול לעבוד במוקד טלפוני, לחלק עיתונים; הכל כדי שתוכל לפרנס את עצמך בצורה ראויה. כשאדם מחליט שהוא הולך לייצר פרנסה ומרכז את כל האנרגיות שלו בנושא, הוא יצליח לבצע זאת ללא עוררין. הייתי מציע לך להחליף את חוויית הדכדוך שאתה
מתאר בחוויית זכות – במקום לחשוב על מה שחסר לך, תחשוב על מה שנוכח בחיים שלך ותשאל את עצמך על מה אתה יכול לומר תודה. הרי למרות
כל מה שאתה מתאר, אני בטוח שיש בחיים שלך דברים שאתה יכול להגיד עליהם תודה.

אין לי ספק שאתה נמצא במצב מורכב, אבל יש בידך כוח לקום ולעשות בחירה. החל לנוע קדימה! הרי אתה לא מצפה שהמלאך גבריאל ירד מהשמיים ובהינף יד יתקן לך את החיים. אתה זה שצריך להציל את עצמך. עליך להחליט לנהל את נסיבות חייך במקום שהן ינהלו אותך. אין נסים ונפלאות, יש רק מחויבות פנימית לעצמך ולמאגר ייצור האנרגיה הפנימית שלך, ועם זה אתה צריך לעבוד. חשוב שתלמד לייצר את החיים שאתה רוצה לחיות ולא לתת לעצמך להישאב אל תוך הדכדוך הזה”.


מתוך תוכניתו של אלון גל, בכל יום שישי ב-8:00 ב-103FM