1. שוקולד מריר הוא שילוב של קקאו, חמאת קקאו, סוכר וכו' ליצירת מוצר מזון מוצק. שוקולד מריר הינו ללא תוספת חלב, בעל תכולת סוכר נמוכה יותר ואחוז גבוה יותר של קקאו. לרוב משמש לבישול, אך ישנם רבים המעדיפים לאכול שוקולד זה בצורתו המוצקה על פני שוקולד חלב.
 
2. מספר מחקרים קודמים כבר הראו כי אכילת שוקולד משפיעה באופן חיובי על בריאות האדם, בזכות נוגדי חמצון ונוגדי דלקת המצויים בשוקולד. כך, מפחית השוקולד את לחץ הדם ומשפר את הרגישות להורמון האינסולין - ומפחית את הסיכון לסוכרת. 
 
3. ב- 100 גרם שוקולד (חפיסת שוקולד שלמה) יש בין 600-500 קלוריות ובשורת שוקולד בין 100-85 קלוריות. חשוב לזכור כי לא מומלץ לאכול שוקולד בכמויות גדולות כיוון שתוספת קלורית משמעותית על בסיס יומי תתרום לעלייה ודאית במשקל, במיוחד כאשר לא הופחתו קלוריות ממקור אחר בתפריט. ההשמנה לכשעצמה הינה גורם סיכון מוכח להתפתחות מחלות לב וסוכרת.
 

4. השוקולד המומלץ ביותר לאכילה הוא שוקולד מריר ובו אחוז גבוה של מוצקי קקאו (70% ומעלה) כיוון שבשוקולד מריר שכזה כמות הסוכר נמוכה יותר  בהשוואה לשוקולד חלב או שוקולד מריר מהסוג הפשוט (איתו מכינים עוגות). לסוכרתיים זה מהווה יתרון משמעותי והם אכן יכולים לשלב שורת שוקולד מריר של 70% מוצקי קקאו בתפריט היומי שלהם. שוקולד זה אף עדיף על פני שוקולד "ללא סוכר" הנמכר בחנויות.
 
5. ישנם מחקרים שהראו שצריכת שוקולד מריר בכמות של 25-6 גרם (בין חצי שורה לשתי שורות)  ליום, מפחיתה סיכון למחלות לב וכלי דם, בנוסף להפחתת התנגדות לאינסולין (הורמון המכניס את הסוכר לתוך התאים). עם זאת, מחקרים נוספים דרושים על מנת להוכיח מסקנות אלה בצורה חד משמעית. 

שוקולד. צילום: אינג אימג
שוקולד. צילום: אינג אימג

 
6. חשוב לזכור כי צריכת שוקולד היא גורם אחד הנחקר בתחום בריאות הלב ומניעת סוכרת. גורמים נוספים הנחקרים בתחום ויעילותם מוכחת במניעת מחלות לב וסוכרת הם תזונה נכונה, פעילות גופנית, הפחתת סטרס ועוד. מסיבה זו, חשוב להסתכל על התמונה כולה ולפעול בכל התחומים ולא להתמקד רק באכילת שוקולד.
 
7.  שוקולד מריר גורם למצב רוח טוב היות שמכיל PEA שזה כימיקל דומה לזה שאנו משחררים כשאנו חשים אהבה. כמו כן, השוקולד ממריץ את השחרור של האנדרופינים, ההורמונים והתחושה הטובה.
ד"ר גניה אהרון חננאל – רופאת סוכרת במרכז DMC לטיפול בסוכרת ורופאה פנימית בביה"ח איכילוב
עינת מזור בקר – דיאטנית קלינית במרפאת ההשמנה במרכז DMC