לבנות זוג של גברים שלא עברו ברית מילה סיכון גבוה פי 2.3 לחלות בסרטן צוואר הרחם – כך לפי חוקרים בארה"ב. המחקר, שהתפרסם לאחרונה בכתב העת The Lancet Global Health ומוצג כעת במרכז המידע של האגודה למלחמה בסרטן, מצא שגברים שעברו ברית מילה נמצאים בסיכון מופחת להדביק את בנות זוגן בווירוס הפפילומה האנושי (HPV), הגורם לסרטן צוואר הרחם.



ממחקרי עבר ידוע כי גברים שעברו ברית מילה המקיימים יחסי מין הטרוסקסואליים, נמצאים בסיכון נמוך יותר להדבקות במחלות מין שונות, לרבות HIV. הממצאים החדשים מתבססים על שקלול תוצאות 60 מחקרים (מטא אנליזה) שפורסמו לאחרונה והתמקדו בגברים בגילאים 15 עד 65 מאפריקה, צפון אמריקה, דרום אמריקה, אסיה ואירופה, ובהם נבדק אם לבנות זוג של גברים נימולים סיכון נמוך יותר להדבק במחלות מין – ובכלל זה בווירוס הפפילומה האנושי (המחקרים שהתייחסו בפרט להדבקות ב-HPV , התמקדו בגברים ממדינות אפריקה ואירופה). החוקרים התייחסו לזנים שונים של וירוס הפפילומה, שחלקם ידועים כבעלי סיכון מוגבר מהאחרים להתפתח לסרטן צוואר הרחם.



החוקרים מצאו מתאם גבוה בין גברים שעברו ברית המילה, לבין סיכון מופחת של בנות זוגם לפתח סרטן צוואר הרחם, כמו גם התפתחות לא תקינה של העור בצוואר הרחם (דיספלזיה), הרפס 2, כלמידיה ועגבת. בין השאר, עלה שלבנות זוג של נימולים סיכון נמוך ב-58% להידבק בנגיף ה-HPV מאשר לבנות זוג של גברים שלא נימולו. שיעור ההדבקות בפועל של נשים שבן זוגן נימול עמד על 5.3%, ואילו שיעור ההדבקות של נשים שבן זוגן אינו נימול עמד על 12.1% - פי 2.3 יותר.