אנחנו אמנם לוקחים אותן לרוב כמובנות מאליהן, אבל לאצבעות שלנו יש הרבה מה לומר על האישיות ועל חיי המין שלנו, ואפילו יש לכך גיבוי מדעי. במחקר שנערך באנגליה לאחרונה, חוקרים הצליחו לזהות דפוסי מיניות ואישיות בקרב המשתתפים, בהתבסס על ההבדלים באורך האצבעות שלהם.



במחקר, שנערך בידי חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד ואוניברסיטת נורת'מבריה, נשאלו 575 גברים ונשים על חיי המין שלהם. במקביל החוקרים ניתחו תצלומים של מעל 2,000 גברים ונשים ובדקו את אורך האצבעות שלהם. משכלול הממצאים נראה שגברים ונשים השתייכו לשתי קבוצות - אלו שהעדיפו סקס מזדמן ואלו שהעדיפו קשר רציני ארוך טווח. העדפות אלו באו לידי ביטוי באורך של הקמיצה והאצבע (האצבע המורה) שלהם, וההבדלים ביניהן או העדרם.

קמיצה ארוכה יותר מהאצבע (האצבע המורה)

באשר למאפיינים אחרים באישיותם, מהתוצאות עולה, שככל שהאצבע של אדם מסוים קצרה יותר בהשוואה לקמיצה, כך גדלים הסיכויים שלהם לבגוד. אנשים אלו גם נטו יותר לחפש קשרים קצרי מועד והיו בעלי פרטנרים רבים לסקס. ההסבר, טוענים החוקרים, קשור לכך שאנשים עם קמיצה ארוכה נחשפו ברחם לרמות גבוהות יותר של הורמון טסטוסטרון, מה שמגביר אצלם את הדחף המיני.
 

אנשים עם קמיצה ארוכה יותר מהאצבע, נוטים להיות יותר כריזמטיים ופרגמטיים (מעשיים). כמו כן, הם גם מרוויחים סכומים גבוהים יותר של כסף, טובים יותר בפתרון בעיות ומשגשגים בתחומי המדעים המדויקים.
 

אורך האצבעות חושף דברים על אישיותכם וחיי המין שלכם. צילום מסך
אורך האצבעות חושף דברים על אישיותכם וחיי המין שלכם. צילום מסך



אצבע מורה ארוכה יותר מהקמיצה

אנשים אלו נוטים להיות בעלי בטחון גבוה, אינדיבידואלים, ולא מוותרים ברגע שהגיעו להחלטה. הם מנהיגים מלידה ומונעים בידי האינסטינקטים שלהם. הם עובדים קשה כדי להשיג את מטרותיהם, ובאופן כללי נוטים להיות די עקשנים. כפי שהם נוהגים בחייהם, כך הם גם נוהגים במיטה. עם זאת, החוקרים לא ציינו האם הם נוטים יותר לכיוון נאמנות או בגידה.

קמיצה ואצבע באותו האורך

לעומת חבריהם בעלי הקמיצה הארוכה, אלו נוטים יותר לעבר יחסים רציניים וארוכי טווח ופחות רודפים אחר סטוצים. גם בקשרים הלא רומנטיים שלהם הם מאוד נאמנים ונחשבים לחברים טובים למדי. ככלל, הם נוטים להיות מאוזנים ונחשבים כ"שוחרי שלום" עם הסביבה שלהם. הם מעדיפים להימנע מכאוס ומריבות, ומעדיפים לחיות חיים שקטים עם שגרה וסדר. 

מחקר אחר שנערך בנושא באוניברסיטת גצ'ון בקוריאה הדרומית, מצא קשר בין שוויון זה באורך האצבעות לבין גודל איבר המין. במחקר נמדדו אברי המין של 144 משתתפים ואורך האצבע והקמיצה שלהם. על פי התוצאות, גברים עם אצבעות בעלות אותו אורך היו בעלי איבר מין גדול יותר.