כולנו קונים בגדים, אפילו גברים, גם אם לא יודו בכך תחת עינויים. הרי בשלב מסוים, כפי שיודעים שונאי השופינג, בגדים מתפוררים ונקרעים ואי אפשר ללבוש אותם יותר. אבל יש מן המשותף לאוהבי ושונאי הקניות, והוא שרובם לובשים את הבגד החדש בלי לשים אותו קודם בכביסה. הרי זה נראה כמו הדבר הכי טבעי לעשות - לובשים בגד חדש כי הוא נקי, ושמים אותו בכביסה רק אחרי זה כשהוא מתלכלך. אבל בפועל, זה עלול לגרום להרבה בעיות בריאותיות, חלקן מסכנות חיים, אחרות סתם מאוד מגעילות. למעשה, מומחים בתחום רפואת העור כבר מפצירים בנו כבר שנים לא ללבוש בגד חדש בלי שהוא עובר שטיפה, ויש בכך הרבה מאוד היגיון. 

הבגד שאתם לובשים בעצם די מלוכלך

תחשבו על זה. אתם קניתם את הבגד כי אהבתם אותו, אבל לפניכם היו אנשים רבים שמדדו אותו ולא אהבו אותו. משמעות הדבר היא, שהם ככל הנראה השאירו על הבגד זיעה, תאי עור מתים, קשקשים ושיער. שזה די מגעיל, וכבר מעיד על כך שהבגד החדש לא באמת נקי. מעבר לכך, אתם לא יודעים מה יש למי שמדד לפניכם את החולצה או המכנס שקניתם, יתכן שהם חולים במשהו או שאפילו יש להם כינים או פטרייה כלשהי. למעשה, לטענת המומחה לרפואת העור דונאלד בלסיטו,מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת קולומביה, זה לא יהיה נדיר לגלות שאנשים נדבקו בדברים איומים כאלו בעקבות מדידת בגדים או לבישתם בלי לשים אותם קודם בכביסה.

בגדים חדשים מכילים כימיקלים רעילים

גם אם הבגד שלכם נקי, וכאמור יש סיכוי גבוה שהוא לא, הוא בכל מקרה מכיל כימיקלים רעילים שיכולים לגרום להרבה בעיות עור. לדברי הדרמטולוגית לינדסי בורדון מאוניברסיטת קולומביה, שטיפת בגדים לפני לבישתם, בייחוד אם קניתם אותם באינטרנט, היא חיונית. "כאשר הבגדים נשלחים, הם מגיעים עם חומרים משמרים על מנת שלא יתפתח עליהם עובש במהלך המשלוח, בייחוד אם יש לחות", הסבירה בורדון למגזין Self. אחד הכימיקלים האלו, פורמלהיד שרף, שגם נועד לדאוג לכך שהבגדים לא יתקמטו, עלול לגרום לגירויים בעור, אלרגיות וסרטן. אפילו אם אינכם סובלים מאלרגיות, אתם עלולים לפתח אקזמה ממגע שלו על עורכם, בעיקר בגלל שחברות רבות לא מקפידות על נהלים ושמות מהחומר הרעיל בכמות העולה על זו המותרת.


בנוסף לכך, גם החומרים בבגדים שאחראים על הצבעים שלהם, כמו אנילין, הם מאוד רעילים ודליקים, ועלולים לגרום לתגובות קשות בער, בדומה לאלו שנגרמים מהפורמלהיד. במקרים קיצוניים, מגע של אנילין בעור אף עלול לפגוע במערכת העצבים והדם, לגרום לכאבי ראש, סחרחורות ועוד תופעות איומות. 
 

via GIPHY