משרד הבריאות היפני אישר לאחרונה שיווק של תרופה בשם 'קסופלוזה', שלדבריו קוטלת את נגיפי השפעת תוך יממה. ד"ר אורי בלה, מומחה לרפואת ילדים בבית החולים 'קפלן' הסביר היום (שני) ב-103FM: "ראשית כל חשוב לציין שאחת לכמה שנים יוצא כדור פלא עם הבטחות דומות אבל במקרה הזה אני אופטימי. התוצאות שפורסמו במחקר מבטיחות מאוד ומראות ירידה משמעותית בתחלואה מיד לאחר תחילת הטיפול ללא תופעות לוואי משמעותיות".

לדבריו, "אחד החסרונות שהיו לתרופה דומה בשם 'תמי פלו' היא שנדרש לצרוך אותה בימים הראשונים למחלה ושהיא כוללת מספר תופעות לוואי. בישראל לא מצאנו אותה יעילה במקרים קלים ולא בקשים של המחלה. אנחנו מרבים להידבק במחלה באמצעות הנשימה ובאמצעות מגע במשטחים נגועים. ברגע שנדבקנו, הנגיף מתרבה וכשיש כמות גדולה של נגיפים אנחנו מתחילים לחוש ברע. התרופה החדשה מונעת מהנגיף להמשיך להתרבות ובכך עוצרת את ההידרדרות הבריאותית ומאפשרת לגוף להילחם בצורה טובה יותר נגד הנגיף".

 


"השנה היה חורף קצר אך קשה מאוד בישראל", הוסיף בלה. "הגיעו לבית החולים מקרים רבים של חולים קשים אך לא כמו בארצות הברית, שבה התפרצה השפעת בעוצמה גדולה ואף גרמה למוות של המוני אנשים. אני ממליץ לכולנו לשטוף ידיים לעיתים קרובות ולקוות שבעתיד אכן יהיה טיפול אפקטיבי לשפעת".

עריכה: איתמר זיגלמן