​​חברת BGN Technologies של אוניברסיטת בן־גוריון הודיעה אתמול על שיתוף פעולה עם חברת Biosensorix הסינגפורית בפיתוח "הדור הבא של כלי אבחון כמותיים למרפאות". אפליקציה אחת שנמצאת כיום בפיתוח צפויה להעריך את החומרה של אירוע מוחי ולבצע זיהוי מוקדם של שבץ משני – תרחיש שקורה לעתים קרובות רק לאחר שהחולים משתחררים מבית החולים. הערכה החדשה תזהה סממנים ביולוגיים ספציפיים שנמצאים בדם לאחר שבץ איסכמי, שנגרם על ידי קריש דם במוח.
 
"במקרה של אירוע מוחי כל דקה חשובה", אומרת ד"ר אורה הורוביץ, סמנכ"לית בכירה לפיתוח עסקי בחברת BGN Technologies, "אבחון כמותי ומהיר, חיוני למתן טיפול מדויק ובמועד. זה יכול להציל יכולות מומחיות ואפילו חיים. הערכה תוכל לקבוע מה הטיפול הנכון". הטכנולוגיה השנייה שמתבססת על מחקר שנעשה בבן־גוריון מאפשרת להעביר מידע מדויק מהחולה לרופא, מבלי שהראשון ייאלץ להגיע למעבדה ולעבור בדיקות דם, באמצעות חיישן אימונולוגי אלקטרוכימי.

החיישן אמור להעניק אבחון כמותי אמין של סממנים שונים שקשורים למחלות שונות. מחירו של החיישן שדומה לדיסק און קי יעמוד על חמישה דולר בלבד. "מדובר בפריצת דרך בתחום האבחון. הצוות הרפואי יוכל לקבל תוצאות מידיות ולהחליט על דרך הפעולה", הסביר מנכ"ל Biosensorix, ד"ר לוקאס פאג'ס. "הערכה החדשה שלנו מספקת לרופאים יכולת מיון אמיתית, והם יוכלו לשחרר את החולים הביתה בתוך חצי שעה ולחסוך זמן וכסף".

אוניברסיטת בן גוריון בב"ש. צילום: טימי אבוקסיס
אוניברסיטת בן גוריון בב"ש. צילום: טימי אבוקסיס