עבודה במשרה מלאה יחד עם זוגיות ומשפחה מתפקדות היא משימה קשה. אז איך עושים את זה? ד"ר אורן חסון, מטפל זוגי ומומחה לפסיכולוגיה אבולוציונית הסביר אצל ענת דוידוב ב-103FM: "פעם טענו שאי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. כשיש לנו צרכים שונים הם מרבים להתנגש, השאלה היא היכן כדאי להתפשר". 

"הכל תלוי בחרדות שלנו וביכולות שלנו", הוסיף: "אי אפשר גם לבלות כל היום וגם להתפרנס אלא אם אתה מתפרנס טוב מאוד ממה שאתה אוהב לעשות. אם אנחנו נכנסים לחרדות בנוגע לעתידנו בקריירה או בחיי המשפחה אז אנחנו נוטים להתפשר כדי לזכות בדברים שחשובים לנו בטווח הקצר". 

ענת דוידוב התייחסה לדבריו: "אני מכירה המון זוגות שמדברים ברבים על הדברים שהם עושים יחד. לא כל אחד מוכן לתת לזוגיות להשתלט עליו ולגרום לו לאבד את עצמו. לא לכל הזוגות מתאים לנהל את החשבון יחד ויש כאלה שמעדיפים שיהיה להם את הפתח לחופש. אנחנו קודם כל איש לפני שאנחנו שניים". 
"זה הכל עניין של ציפיות" השיב לה המומחה: "הציפיות והגבולות הם אלו שיקבעו את העצמאות של כל אחד מבני הזוג. לכל זוג יש את הצרכים האישיים שלו שאינם בהכרח תואמים עם הסטטיסטיקה וזה בסדר. זוג צעיר שמתחיל את דרכו עם מעט כסף, מין הראוי שיאחד את חשבונות הבנק על מנת לחסוך בעלויות. במידה וישנה יכולת ואין חרדה מכך, זה אפשרי לפצל את החשבון. גם מוטיב הפרטיות נפגע בזוגיות ויכול להוביל לחרדות ויש להבין אחד את השני בנושא. זוג צעיר הוא מאוד שונה מזוג שמתאחד לאחר גיל שלושים כשלכל אחד יש את ההרגלים שלו ויש להיות מודעים לנושא".
עוד הסביר המומחה: "ישנם זוגות שנכנסים לרוטינת המשפחה ולבסוף נשארים בבית ולא יוצאים יחד. במקרה כזה אני מפציר בהורים להתעשת על עצמם ולהתאמץ יותר לצאת מהבית. זה יעשה להם רק טוב. אדם שמתחיל לרוץ מתקשה מאוד בהתחלה אך עם הזמן הוא מתרגל ומשתפשף. כך זה גם בזוגיות, אם הזוג יחליט פעם בשבוע שהוא יוצא לבלות הוא יתרגל לזה. זה רק ילך ויהיה יותר קל בעתיד". 
עריכה: איתמר זיגלמן