מחקר חדש בדק איזה ממאכלי הפסח המסורתיים גורמים לקפיצת סוכר גבוהה במיוחד. בין השאר התגלה כי מצה היא מזון מותאם רק ל־15% מהאוכלוסייה, שלא יחוו קפיצת סוכר גבוהה בדם לאחר אכילתה. עם זאת, נמצא שדווקא מריחת המצה בשוקולד תשפר את התאמתה עבור 45% מהאוכלוסייה, ואילו מריחת המצה בחמאה הופכת אותה למומלצת עבור 80%.



מהמחקר של חברת DayTwo, המספקת המלצות תזונה מותאמות אישית לפי הרכב חיידקי המעיים, במטרה לסייע לאיזון רמות הסוכר בגוף ושיפור הבריאות, עולה כי בארוחת ליל הסדר השילוב בין המאכלים האופייניים: כרפס, עוף, ביצה, חרוסת, חסה ומצה, עלול לגרום לקפיצת סוכר משמעותית אצל 50% מהאוכלוסייה.



ומה בנוגע לגפילטע פיש? המאכל הפופולרי נמצא כמזון מומלץ עבור 90%. לעומתו, מרק עוף עם מעט גזר מומלץ רק ל־50% מהאוכלוסייה. אבל ככל שתוסיפו יותר קניידלך למרק, כך תיגרם קפיצת סוכר משמעותית יותר. לעומת זאת, עוגיות בוטנים כשרות לפסח מומלצות עבור 50% מהאוכלוסייה.



הדיאטה של DayTwo מתבססת על טכנולוגיה שפותחה במכון ויצמן, המאפשרת לחזות את קפיצות הסוכר שייווצרו לאחר אכילת מזונות שונים. קפיצות הסוכר משתנות מאדם לאדם, מאחר שבכל אדם חי הרכב חיידקי המעיים, המשפיע מהותית על תגובת הגוף למזון, שונה.