הכירו את מיכל הקטנה: לא, לא זו השמחה וחייכנית שמוכרת לכולם מפסטיגלים, אלא מיכל קטנה יותר, מיכל קרוק, רק בת 8, שנמצאת בסכנת חיים. מיכל סובלת מאפילפסיה מיוקלונית מסכנת חיים, ומתוקף כך סובלת משיתוק מוחין בארבע גפיים – היא לא מסוגלת ללכת, גם לא לעמוד, וסובלת מלקות שמיעה ומבעית ראייה. ביום-יום מיכל נזקקת בשוטף לעמידון ולהליכון, וכן לאביזרי שיקום - פלט קולי ומחשב תקשורת.



המחלה אובחנה אצל מיכל בגיל שנה, ובגיל שנתיים וחצי כבר אובחנה עם השיתוק. למרות הקשיים מיכל ילדה מאושרת וחייכנית שאוהבת לטייל ולהימצא בחברתם של ילדים נוספים ומרעיפה אהבה רבה על הוריה ושני אחיה הגדולים, מאי ואור (שאף הוא לוקה בבעיות התפתחות). היא לומדת במסגרת חינוך מיוחד בירושלים, ונוסעת בהסעה פרטית עם מלווה רפואית מהבית במעלה אדומים וחזרה. לאורך השנים כולם רואים ומאמינים כי במיכל יש אמונה, כוח רצון ועקשנות.



ובכל זאת, אי אפשר להימלט מהקשיים. הרצון לקדם את מיכל ולתת לה איכות חיים, הטיפול השוטף במיכל והשאיפה לקדמה בכל אמצעי העומד לרשותם, מצריך משאבים כלכליים שקשה להוריה להשיג. המדינה אומנם מסייעת ברכישת אביזרים לילדים נכים, אך במקרה של מיכל זה לא מספיק. הוריה נדרשים לרכוש אביזרים במאות אלפי שקלים ולהחליפם דרך קבע בהתאם לגיל ולהתפתחות של מיכל. מיכל גם נזקקת לחמישה טיפולים פרא-רפואיים פרטניים בשבוע, ועל אף שהוריה מזהים שיפור משמעותי, עלות כל טיפול היא 250 שקל, והם מסופקים אם יוכלו להמשיך לממנם.





לעומת זאת, בארה"ב ישנה תכנית שיקומית עם הליך מותאם לילדים עם שיתוק מוחין (בבית החולים ג'לט, המתמחה בילדי CP), שכוללת בדיקת התאמה לניתוח SDR, שגם ימנע בעתיד ניתוחים אורתופדים נוספים בעלויות מרקיעות שחקים. אבל העלות: 500 אלף שקל.



הוריה של מיכל, דני וגלית, פתחו קמפיין מימון המונים בפלטפורמת גיוס התרומות Jgive על מנת לממן את טיפוליה של מיכל ומבקשים מכל מי שיכול לפתוח את הלב ואת הכיס ולתרום. "החלום שלנו הוא שמיכל תעבור ניתוח SDR בארה"ב", מספר דני. "הניתוח יוכל להוריד את הכאבים הבלתי פוסקים".



יצוין שהתרומה מוכרת בישראל לצורכי מס (סעיף 46) וניתן לתרום ולקבל החזר מס גם בארה"ב (501c3) וקנדה.



לתרומה למיכל כנסו ללינק