מחקר חדש שנערך באוניברסיטת בן גוריון בנגב חשף כי סטודנטים הלומדים את מקצועות הבריאות עוסקים בפעילויות של תחזוקת הגוף ובריאות יותר מאשר סטודנטים הלומדים בפקולטות אחרות באוניברסיטה. עם מקצועות הבריאות נמנים מקצועות הרפואה (בהם לימודי רפואה כללית ורפואת שיניים) ולימודי סיעוד, תזונה, ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה.



המחקר, שארך כחצי שנה, הוצג לאחרונה בסמינר יישומי על ידי  סטודנטיות שנה ג' מהמחלקה לניהול מערכות בריאות בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן־גוריון, בהנחייתו של פרופ' רוני פלג. במסגרת המחקר נבדקו 240 סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון בגיל 25־32, בהם 120 סטודנטים מהפקולטה למדעי הבריאות ו־120 סטודנטים מהפקולטות להנדסה ולניהול, מהם 64.3% נשים.



תוצאות המחקר מגלות כי סטודנטים ממקצועות הבריאות עוסקים יותר בפעילות לתחזוקת גוף מאשר סטודנטים ממקצועות הניהול וההנדסה (92.5% מהסטודנטים לעומת 80.0%). סטודנטים ממקצועות הבריאות העדיפו לרכוב על אופניים או ללכת ברגל בשעות הפנאי שלהם, ואילו הסטודנטים מהפקולטות השונות בחרו להשתמש ברכב או בתחבורה ציבורית, אף שסדר יומם של הסטודנטים ממקצועות הבריאות כרוך במאמץ גופני רב יותר משום שהוא מצריך עמידה ממושכת על הרגליים, הרמת משאות כבדים ועוד.



ממצא מעניין נוסף שעלה מהמחקר היה שסטודנטים במקצועות הבריאות ישנים פחות שעות ביממה בהשוואה לסטודנטים מהפקולטות להנדסה וניהול. לעומת זאת, לא נמצאו הבדלים מובהקים בסוגי הפעילויות השונים ובמשך הפעילות השבועית.



בהשוואה בין גברים לנשים נמצא כי גברים מבצעים יותר פעולות לתחזוקת גוף מאשר נשים (92.9% לעומת 82.8%). כמו כן, נמצא הבדל בין סוגי הפעילות הגופנית המועדפת על נשים ועל גברים. כך לדוגמה, סטודנטים גברים רוכבים על אופניים לצורך תחבורה ועובדים יותר בעבודות פיזיות. מסקנות המחקר הן שסטודנטים הלומדים בפקולטה למדעי הבריאות ערים מתוקף לימודיהם לחשיבות תחזוקת הגוף, ולפיכך עוסקים בספורט לשם שמירה על אורח חיים בריא.