חברת נובוטוק הישראלית חתמה לאחרונה על הסכם בלעדי לשיתוף פעולה עם רשת בתי החולים האמריקאית מאונט סיני, בפיתוח טיפולים וירטואליים חדשניים להפרעות דיבור, קול ושפה, ושיווקם בארה"ב ובקנדה. יש לציין כי זו פעם ראשונה שמאונט סיני חותמת על הסכם מסוג זה עם חברה ישראלית.
 
המוצר הראשון שצפויה להפיץ החברה החדשה, כבר ברבעון הבא של 2018, הוא מערך מקוון לטיפול בגמגום כרוני, לקות שממנה סובלים 1% מאוכלוסיית העולם. הטיפול, שפיתחה נובוטוק, מבוסס, בין היתר, על עקרונות שיטת "עיצוב שטף הדיבור", שהיא אחת השיטות המקובלות בעולם לטיפול בגמגום, ושבה לומד המטופל לשלוט בהפקות הקוליות שלו, בצורה המשפיעה באופן ישיר על שטף הדיבור שלו. האפליקציה של החברה זמינה למטופל מכל פלטפורמה דיגיטלית - מחשב שולחני, לפטופ, טאבלט, טלפון נייד וכו' - בכל זמן שנוח לו, ומקטינה במידה ניכרת את עלות המשאב היקר בטיפול בגמגום והפרעות דיבור אצל קלינאי תקשורת.
 
הטיפול נעשה, בין היתר, בעזרת תכני וידיאו מצולמים ומוניטור חכם שמנתח את הביצועים של המשתמש ונותן לו משוב בזמן אמת. הקלינאי מפקח מרחוק, באמצעות המערכת, על ההתקדמות, ומספק משוב נוסף בשעת הצורך. בישראל משווק הטיפול בלעדית באמצעות בית החולים הדסה עין כרם, המרכז המוביל והמנוסה בישראל לטיפול בגמגום. 
 

"אנחנו נרגשים מאוד לקראת המפגש בין היכולות המוכחות של נובוטוק בתחום הטיפול הא־סינכרוני (Tele-Therapy) לבין המערכים הרפואיים שלנו, באופן שבהחלט עשוי לשפר את טיב השירות שאנחנו נותנים למטופלים", אומר ד"ר אריק ליום, סמנכ"ל החדשנות של מאונט סיני. 
 
מנכ"ל נובוטוק, זהר בארי, מוסיף: "רשת מאונט סיני מזוהה עם מצוינות רפואית, איכות טיפולית וחדשנות. באמצעות שיתוף הפעולה איתה ובעזרת היכולות שלה, נוכל לחשוף את המוצרים שלנו לשוק יעד ענק, ולהמשיך לפתח את הטכנולוגיות בתחום".