מחקר בראשות חוקרים מהמכללה לרפואה של אוניברסיטת סינסינטי טוען כי גברים יהודים שמניחים תפילין נהנים מיתרונות בריאותיים בכל הנוגע לזרימת הדם ללב והגנה מפני האפשרות לקבל התקף לב. לפי המחקר העובדה שגברים המניחים תפילין מהדקים את רצועת העור על הזרוע במסגרת תפילת השחרית מדי בוקר מוביל לשיפור בזרימת הדם. 

ד"ר ג'ק רובינשטיין, מרצה בכיר במחלקה לבריאות הלב וכלי הדם וקרדיולוג בחן 20 גברים יהודים בין הגילאים 18-40 במצב בריאותי טוב המתגוררים בסינסינטי. תשעה המניחים תפילין מדי יום ו-11 שאינם מניחים. 
הוא אסף נתונים מהגברים בשעות הבוקר המוקדמות ולאחר הנחת תפילין של כשלושים דקות. מהגברים נלקחו סימנים חיוניים, נשאב דם, ונמדדה זרימת הדם בזרוע. "מצאנו שאנשים המניחים תפילין בטווח הקצר או הארוך רשמו השפעה חיובית הניתנת למדידה על זרימת הדם שלהם וזה קשור לתוצאות טובות יותר בנוגע למחלות לב", אמר רובינשטיין.

"אנחנו לא יודעים מתי מישהו יקבל התקף לב", הוסיף, "השימוש בתפילין עשוי להציע הגנה, מכיוון שהוא נעשה כמעט מדי יום". לדברי רובינשטיין, ישנים מחקרים בישראל שמצאו כי גברים אורתודוקסים סובלים מסיכון נמוך יותר למות ממחלות לב בהשוואה לגברים שאינם אורתודוקסים. הגנה זו לא נמצאה אצל נשים אורתודוקסיות שאינן מניחות תפילין.