פורטיס לשלטון


לכבוד פורים וברוח הבחירות, רמי פורטיס מתחפש לפוליטיקאי ויוצא בהצהרה לאומה: ״בפורים הזה יתקיימו הבחירות של החלומות שלכם. תהיה לכם הזדמנות חד פעמית להיות אזרחים מן המניין בפורטיסניישן. לא צריך לנסוע עד סיציליה כדי לקנות מילקי או לברוח מהמשכנתה. פה ראש האומה עובד בשבילך, במלוא הגרון".



מצע התנועה של אומת פורטיסניישן קורא לכל אחד ואחת מכם להתגייס לצבא הדיסטורשן ולהילחם עבור הזכות לבלות עד שקיעתה של הזריחה. כאן לא מפריחים סיסמאות ושממות. באומת פורטיס כל אזרח יכול לרקוד לצלילי התעמולה, כי רק פורטיס יסדר אוטוביאנקי לכל אזרח. אז תצביעו בפורים הזה ב"בארבי" בחגי־ גת בחירות בלתי נגמרת, שבה תגשימו את הפנטזיות הפרועות ביותר שלכם, אין גבולות או שטחים, והבירה תזרום לכל דורש ללא הבדל דת, גזע, צבע או מין.



Fortisnation - שני ערבי פורים פורטיס. חמישי, 20:30; שישי, 21:30. אחראי על פתיחת הקלפיות: דני דורצ'ין ONE MAN BAND.


מועדון "בארבי", קיבוץ גלויות 52, תל אביב



תפסתי ראש על הבר


בר הקוקטיילים טיילור מייד חוגג שנתיים להיווסדו במסיבת פורים שתימשך ארבעה ימים: היום, יום רביעי, תתקיים במקום הופעת פורים מיוחדת של להקת הבנות awe, שכבר מסתמנת כדבר הגדול הבא במוזיקת האנדרגראונד הרוחשת בתל אביב. מחר, יום חמישי, תיערך מסיבת פורים עם די.ג'יי YOGO על הפטיפונים. ביום שישי הופמן הגדול; ובשבת, לקינוח, מסיבת פורים מרכזית שתתפרש על כל חללי הסטפן בראון, כולל החצר הנחשקת של הפרוון, ותכלול תפריט פורימי מיוחד, המשלב בין קוקטיילים נחשקים ואוכל טוב של השף בני אזולאי. הכניסה חופשית.



"טיילור מייד", אלנבי 99, תל אביב




"מינון פורימי". קוקטייל נחשק (צילום: יח"צ)



כוכב החיות


טי דאנס פורים של שירזי כבר הפך למסורת, כשכל שנה ההפקה משתדרגת ונהיית מטורפת יותר. והפעם: כוכב החיות, המקום שבו כל החיות הופכות אחיות. קרנבל החיות יצא לדרכו ביום שבת ב־10 בבוקר ב׳׳אומן 17", עם שלל הופעות וגם בכורה לסינגל חדש מתוך האלבום הבינלאומי השני של צמד typ (עברי לידר וג׳וני גולדשטיין) לייב על הבמה.



עוד יתקלטו: צ'וס וקאבלוס, צמד הדי. ג׳ייז והמפיקים מספרד, לאיו (חצי מהצמד המפורסם לאיו ובושוואקה), ודי. ג׳יי מנואל דה דיאגו. הכניסה בתחפושות בלבד.



"האומן 17", אברבנאל 88, תל אביב



סיקסטיז בסוהו


מסעדת "סוהו" בראשון לציון מתחפשת לוודסטוק ברוח ססמאות "עשה אהבה ולא מלחמה", "אהבה חופשית", "לט דה סנשיין" וכו'. בשלושת ימי החג יהפוך "סוהו" למתחם ססגוני שכולו מחווה לפסטיבל המכונן שעיצב דורות של פריקים. על פי מיטב שנות ה־60 העליזות והפרועות, יתחפשו המלצרים וצוות המסעדה להיפיז, והמסעדה כולה תלבש אווירת אהבה חופשית.



גולת הכותרת: מסיבת תחפושות נושאת פרסים שתיערך בערב שישי. הדובדבן בקצפת: צביקה פיק במופע מיוחד ומקפיץ עם מיטב להיטיו מכל הזמנים. המסיבה תתחיל בשעה 22:30 ותימשך עד השעות הקטנות של הלילה.



מסעדת "סוהו", משה בקר 15, אזור התעשייה הישן, ראשון לציון




"לט דה סנשיין". "סוהו" (צילום: שלומי מזרחי, יח"צ)



55 גוונים של בירה


55 Drafts & more, היכל התהילה של חובבי הבירות, יארח בפורים את די. ג'יי הבית שינגן את מיטב הלהיטים. במהלך הערב תיערך תחרות תחפושות נושאת פרסים. בגזרת הבירות תוגשנה שתי בירות פורימיות עתירות אלכוהול: אלכסנדר בלייזר - בירה בהירה וחזקה בעלת 8% אלכוהול, מתובלת בחיטה ישראלית ובעלת מרירות עדינה חלקה ומקציפה; וקסטיל רוז' ממבשלת ואן הונסברוק - בירת אייל פירותית ומתוקה, הממזגת בין הבירה הכהה של המבשלה עם דובדבנים אדומים, ומעצימה את חווית השתייה.



55 Drafts & More. "יס פלאנט", המאה ועשרים 4, ראשון לציון



פעמיים פורים


אחרי שהוכיח שיש אלטרנטיבה לחיי הלילה של תל אביב, מפתיע "בלנד בר" בפתח תקווה עם חגיגת פורים כפולה ומריץ שני ערבי מסיבות שיתרגשו בערב חמישי, ובערב שבת: שני ערבי פורים גדושי מוזיקה, קוקטיילים ואווירה סוחפת.



בתפריט: חגיגת פורים כהלכתה בניצוחו של די.ג'יי הבית ומסיבת תחפושות כמיטב המסורת, לצד נשנושים, פינוקים ואלכוהול כיד המלך.



"בלנד בר", הסיבים 47, קריית מטלון, פתח תקווה



משתה פורים


עמותת שניר, שהוקמה על ידי איש הנדל"ן ניר שמול, והעמידה לעצמה מטרה לקדם שוויון הזדמנויות בחינוך ובתרבות בקרב ילדים ממשפחות מעוטות יכולת בישראל, עורכת אירוע לגיוס תרומות, במסגרתו תערוך נשף פורים שיתרגש היום בשעה 21:00 במתחם קסטיאל בתל אביב, ובמהלכו ייערכו משתה פורים, תחרות תחפושות ענקית ומסיבת ריקודים עד אור הבוקר. כל ההכנסות קודש לעמותת שניר.



סטנד־אפ יין


מלון ״המלך דוד״ ירושלים מציע סופ״ש (חמישי־מוצ"ש) של צחוק מתגלגל בפורים. יצחיקו: אדיר מילר ב״איך בונים פאנץ'״ - חוויות וסיפורים מאחורי הקלעים; ״אוי אליאס אליאס״ - קברט ממיטב מערכוניו של חנוך לוין בכיכובם של מוני מושונוב, ליליאן ברטו ודרור קרן; ״בנימה אופטימית זו״ - מופע בידור של הסטנדאפיסט לני רביץ; ו״משתה פורים״ - סטנד־אפ יין עם זיו מנור, כולל תחרויות פורימיות היתוליות, טריוויה על החג, נוהלי שתייה נכונה והכנת קוקטיילים.



פרטים: 1-700-50-50-80




"איך בונים פאנץ'". מילר (צילום: פלאש 90)