ארץ ישראל השלמה: תשכחו משופינג ברחובות תל אביב ומשק שינה רומנטי על החוף באילת. בפסח הקרוב אתם יוצאים לבדוק את היישובים הישראליים שממש לא חשבתם להגיע אליהם לחופשה. 



זה כמעט בלתי נתפס. ישראל היא מדינה כל כך קטנה, ואנחנו עדיין מצליחים לפספס חלקים רחבים ומסקרנים ממנה בכל הנוגע לתיירות. אילת, טבריה, תל אביב, ים המלח, חיפה או צימר בגליל למיטיבי הלכת – אלו המקומות שאליהם המשפחה הישראלית מתכווננת כשהיא מתכננת את החופשה העונתית שלה.



בשנים האחרונות, לא מעט ערי פריפריה ויישובים שלא השתלבו עד כה בענף התיירות החלו לשלוח את זרועותיהם וליצור מתחמי לינה ובילוי עבור הקהל הרחב. חלקם יועדו במקור לאירוח אנשי עסקים שעובדים באזורי התעשייה בסביבה, חלקם נועדו לאפשר לינה לנופשי תיירות המרפא והבריאות וחלקם פשוט החליטו ליצור אלטרנטיבות נופש חדשות עבור המטיילים הישראלים שקצו בערי התיירות הסטנדרטיות. כדי לבחון את המגמה מקרוב, שלחנו נסיינים אמיצים לכמה מנקודות התיירות הכי מקוריות ברחבי המדינה – חלקן בפריפריה, חלקן בערי תיירות מתפתחות וחלקן במקומות שפשוט מעולם לא חשבנו עליהם כאופציה לבילוי ולמנוחה. יש לציין שנסייני הכתבה הגיעו לבתי מלון מסוגים שונים וברמות שונות (ממלונות בוטיק ועד מלונות ספא), כדי לנסות ולתת תמונות מצב מקיפה ככל האפשר לחוויית הנופש והמלונאות ביישובים יוצאי הדופן הללו. נוסף על כך, החוויה נבחנה במהלך סוף שבוע (כדי לבדוק את ההתנהלות במלון ובסביבתו בימים של שבת או חג, דוגמת פסח).



המיקום: נתניה



המלון המארח: מלון עלמה, רחוב דיזנגוף 67, נתניה.


הנסיינים: זוג צעיר.


דרכי ההגעה למלון: המלון ממוקם במרכז העיר, ממש בשכונת מגורים. קל להגיע למקום באמצעות רכבת ישראל ובמונית מהתחנה למלון (שנמצא כעשר דקות נסיעה מתחנת הרכבת).


חוויית המלון: מדובר במלון קטן ואינטימי עם צוות עובדים מצומצם ביותר. לדוגמה, כשהיה מחסור במגבת, עלה פקיד הקבלה להביא אותה אל החדר. ארוחת הערב במלון לא מוגשת באמצעות בופה, אלא ישירות בידי המלצרית, ומדובר במגוון דל למדי. האוכל עצמו ברמה בסיסית ובסגנון ביתי, מעט כמו של קיבוץ. עבור צמחונים וטבעונים, מדובר בתפריט מוגבל למדי. מבחינת החדר- מדובר בחדר קטן אך אסתטי, מעוצב וצעיר, שלא זכה לרענון רב במהלך השהות. הנוף מהמלון הוא נוף של שכונת המגורים. במלון אין בריכה, אבל יש חדר ספא בהזמנה מראש.


פעילויות ואטרקציות בסביבת המלון: הטיילת של חוף הים נמצאת במרחק הליכה מהמלון, כך שניתן לצאת ולטייל בה. גם הכיכר המרכזית נמצאת במרכז הליכה. ישנם מסעדות וקיוסקים רבים באזור, אך יצוין שביום שבת מרביתם היו סגורים. מסעדה אחת בסביבת המלון הייתה פתוח - מסעדת "לונדון" (חלק מרשת ארצית).



למי מתאימה החוויה? בהחלט לא למשפחה שיוצאת לחופשה. יכול להתאים למי שמגיע להתארח אצל משפחה באזור במהלך החג ומחפש מקום שמתאים אך ורק לישון בו.


ציון סופי לחוויה של המלון: 1 מתוך 5


ציון סופי לחוויה של המיקום (נתניה): 1 מתוך 5



המיקום: אשדוד



המלון המארח: West אשדוד לרשת Tamares .


הנסיינים: זוג צעיר.


דרכי ההגעה למלון: המלון נמצא בחוף הלידו, שממוקם בצפון העיר, והגישה אליו ברכב פשוטה וקלה דרך אזור התעשייה או כביש הטיילת. המלון בולט בסביבה וקל להגיע אליו. במקום חניה תת-קרקעית חדשה ורחבה.


חוויית המלון: מעולה. האוכל היה באיכות גבוהה והמבחר היה עשיר, הן בארוחת הערב והן בארוחת הבוקר. באופן כללי, המלון מצטיין ביחס אדיב ובשירות מסור- החל מפקידי הקבלה ועד המלצרים. העיצוב אפקטיבי ושמרני אבל פרקטי. יש בו טרקלין עסקים, חדר ישיבות, מועדון ילדים, בריכה וספא (בתשלום נוסף ובהזמנה מראש) המשקיפים לים. החדר שבו התארחו הנסיינים היה חדש למדי וכלל מטבחון, סלון וחדר שינה מרווח עם נוף מרהיב לים מכל פינה בחדר. הים אף משתקף מהסלון באמצעות מראה – פטנט עיצובי מרשים של המלון.


פעילויות ואטרקציות בסביבת המלון: המלון נמצא על הטיילת בסמוך למספר רב של מסעדות. בנוסף, במלון עצמו יש מסעדת שף כשרה ומצוינת בשם "אנדיב".



למי מתאימה החוויה? לזוגות או לאנשי עסקים. העיר אשדוד ככלל, והמלון בפרט, בהחלט מציעים אלטרנטיבה לא רעה לערי תיירות שממוקמות על החוף, דוגמת אילת. חוף הים רחב ונקי, ואין עומס או רעש. עם זאת, משפחות עלולות להתאכזב בשל ההיצע הדל של פעילות במלון ובסביבתו.


ציון סופי לחוויה של המלון: 5 מתוך 5


ציון סופי לחוויה של המיקום (אשדוד): 3 מתוך 5



המיקום: מצפה רמון



המלון המארח: בראשית לרשת מלונות ישרוטל.


הנסיינים: זוג נשוי.


דרכי ההגעה למלון: פשוטות למי שמגיע ברכב.


חוויית המלון: המלון ממוקם במצפה רמון. השירות בו נפלא, אדיב ומקיף (עד כדי תפריט שבו האורח בוחר כרית המתאימה לו). ההיבט הקולינרי במקום מפותח למדי ובהחלט איכותי, כשהדגש הוא על שפע שכולל אוכל טרי ואיכותי. המלון מציע מגוון פעילויות בתחום הרוגע והספא כולל סאונה, חמאם תורכי, בריכה מקורה ובריכה רגילה. מלבד זאת, אפשר היה להזמין טיפולי ספא בתשלום. בנוסף לכך, במקום פעילויות לילדים, מופעים אורחים וסרטים בקולנוע הפרטי של המלון. עם זאת, יש לקחת בחשבון שהמלון בנוי מווילות קטנות שהתנועה ביניהן לא מתאפשרת באמצעות רכב. לכן לכל מקום יש ללכת ברגל (או בשירות ההסעה החינמי של המקום).


פעילויות ואטרקציות בסביבת המלון: המלון ממוקם באופן מבודד יחסית, כך שלמעשה ממעטים לצאת מתחומו. עם זאת, הנוף המדברי עוצר נשימה והאווירה רגועה ושלווה מאוד.



למי מתאימה החוויה? בעיקר לזוגות שרוצים לצאת לסוף שבוע רומנטי ורגוע במקום מבודד במיוחד.


ציון סופי לחוויה של המלון: 5 מתוך 5


ציון סופי לחוויה של המיקום (מצפה רמון): 2 מתוך 5




מלונות בארץ. צילום: אסף פינצ'וק



המיקום: ירוחם



המלון המארח: מלון בוטיק אירוס המדבר, שנפתח רק לפני כשנה.


הנסיינים: זוג צעיר + תינוק.


דרכי ההגעה למלון: הגישה באמצעות רכב פרטי פשוטה מאוד. המלון נמצא בתוך העיר, בצמוד לאזור התעשייה.


חוויית המלון: השירות במלון היה אדיב, אבל לא תמיד מספק (למשל, לא ידעו לתת תשובות לנסיינים בנוגע לשעות פעילות חדר האוכל במלון או בנוגע לפעילויות באזור). האוכל במלון היה ברמה טובה בהחלט. בארוחת הערב היו מגוון מנות עיקריות ומתוקים, ובארוחת הבוקר היה מגוון מפנק של מאפים, סלטים וגבינות. החדרים מרווחים ומעוצבים היטב (כולם סוויטות). בכל חדר יש סלון וחדר שינה. חדר האמבטיה היה מעוצב, אך יש לציין שהיה מחסור במים חמים. המיטה בחדר נוחה מאוד ומפנקת. הנוף היה מעט מאכזב - בשל המיקום, ציפו הנסיינים לנוף מדברי, אך במקום זאת קיבלו נוף אל חדרי המלון האחרים ולכביש הגישה. פעילויות המלון כוללות השכרת אופניים, בעוד שבריכה וספא ייפתחו רק במהלך השנה.


פעילויות ואטרקציות בסביבת המלון: ישנה מסעדה באזור שנקראת "על הגריל" (פקידת הקבלה במלון לא ידעה אם היא פתוחה בשבת או לא). נוסף על כך, אפשר לצאת לסייר בקניון בדימונה. בפארק אגם ירוחם יש מסלולי אופניים.



למי מתאימה החוויה? לאנשי עסקים שמגיעים לאזור התעשייה או למשפחות שרוצות לטייל באזור. פחות מומלץ לזוגות שמחפשים מקום רומנטי.


ציון סופי לחוויה של המלון: 4 מתוך 5


ציון סופי לחוויה של המיקום (ירוחם): 2 מתוך 5



המיקום: אשקלון



המלון המארח: לאונרדו לרשת פתאל.


הנסיינים: זוג חברות.


דרכי ההגעה למלון: פשוטות למדי באמצעות רכב או תחבורה ציבורית.


חוויית המלון: המלון מרווח וגדול וכולל שפע של חדרים ומתחמי ישיבה. בחדר האוכל יש מגוון רב של מזונות (יש שיאמרו אפילו רב ואקלקטי מדי) באיכות בסיסית ביותר. הספא קטן יחסית ומציע טיפולים בהזמנה. הטיפולים ברמה גבוהה ובשיתוף פעולה עם חברת הקוסמטיקה "כריסטינה". במלון ישנה אך ורק אמבטיית ג'קוזי אחת (קטנה למדי), שיש להירשם מראש עבור הזכות לטבול בה. הנוף מהמלון מרהיב וכולל רצועת חוף נקייה ויפה במיוחד.


פעילויות ואטרקציות בסביבת המלון: המלון ממוקם ממש בשכונת מגורים (למעשה, מהעבר השני של הכביש נמצאת שכונת וילות), קרוב מאוד לחוף הים ולטיילת שבה ממוקמות מסעדות מזון מהיר דוגמת "בורגר ראנץ" וגלידריות, שלא היו פתוחות בשבת. במרחק של חמש דקות הליכה מהמלון יש מסעדת ביסטרו נפלאה ומומלצת מאוד בשם "לינדה", שפעילה בשבתות.



למי מתאימה החוויה? מדובר בחוויית מלון טובה למשפחות שומרות מסורת (בעיקר לאחר שתיפתח הבריכה בהמשך השנה). החוויה מתאימה פחות לזוגות או לאנשי עסקים.


ציון סופי לחוויה של המלון: 3 מתוך 5


ציון סופי לחוויה של המיקום (אשקלון): 2 מתוך 5



כמה מסקנות בולטות מהחוויה שכדאי שתיקחו בחשבון לפני שאתם יוצאים לחופשה בעיר תיירות מתפתחת:


1. הסביבה מרבית המלונות בערים וביישובים הללו ממוקמים בצמידות רבה לאזורי מגורים. כתוצאה מכך, החוויה עלולה לעתים להרגיש מעט פחות אסקפיסטית (באחד מבתי המלון חלון החדר הוצב ממש מול שכנה התולה כביסה).


2. שמירת שבת מאחר שלא מדובר בערי תיירות מן המניין, בשבתות ובחגים יהיה קשה למצוא בהן מקומות פתוחים כמו מסעדות וחנויות. זה יכול להיות אידיאלי עבור שומרי מסורת ודתיים, אבל פחות עבור יתר האוכלוסייה.


3. בחירת המלון בחירת המלון היא קריטית, מאחר שברוב המקרים תהיו תלויים בפעילויות שמציע המלון (בהיעדר אופציות מספקות לבילוי ולתיירות מסביב). כרגע, המלונות שאנחנו בדקנו לא מציעים שפע מספק של פעילויות כדי לפצות על הסביבה הדלה שבה הם ממוקמים. אנחנו בהחלט ממליצים לקחת את זה בחשבון, בעיקר כשמגיעים עם משפחה, ולחשוב על אופציות להפעלה.


4. השקט ולהיבט החיובי- כל עוד היישובים הללו לא נחשבים ליישובי תיירות מן המניין, בהחלט ניתן ליהנות בהם מהשקט היחסי ומכך שאין שפע של תיירים ועומס באזור.