ניל מק'ארתי



אם תגיעו בשעת לילה מאוחרת לחדר מלון בהלסינקי בירת פינלנד, ותשקלו את האפשרות להזמין משירות החדרים של המלון סנדוויץ' וכוס שתייה קלה, אולי כדאי שתחשבו שוב. על פי דירוג מיוחד של אתר האינטרנט הפופולרי Tripadvisor, הלסינקי היא העיר היקרה ביותר בעולם עבור שירות החדרים אשר מוצע במלונותיה, ועבור אותם כריך וכוס שתייה קלה תידרשו לשלם לא פחות מ-44.6 דולר (מעט יותר מ-177 שקלים). 

בדירוג המיוחד אשר ערכו אנשי האתר, בחן צוות התחקירנים את מחירם של 6 מוצרים ושירותים אשר נהוג להזמין משירות החדרים או מהמיני בר בחדרי המלון: מחירו של סנדוויץ', מחיר בקבוק מים מינרליים, חבילת בוטנים, פחית שתייה קלה, בקבוק וודקה קטן ושירות ניקוי יבש עבור חולצה בודדת. וכך, לתדהמתם, גילו התחקירנים כי מחירו הממוצע של כריך במלונות הלסינקי עומד על 38.2 דולר (מעל 151 שקלים). בקבוק מים יעלה לכם 6.4 דולר, חבילת בוטנים 12.1 דולרים, פחית שתייה קלה תעלה 6.4 דולר, וודקה מהמיני בר תעלה רק 5.5 דולר, ועלות ניקוי יבש תעמוד על 20.3 דולר. בסך הכל, בחישוב כולל אשר הרכיב צוות האתר וכלל הזמנת ארוחות, שתייה וניקוי חוצה אחת ביום, אתם עשויים לשלם 88.9 דולר בכל יום בו תסתמכו על שירות החדרים בבירת פינלנד.

במקום השני נמצאת בירה נוספת מאזור המדינות הנורדיות, היא אוסלו בירת נורבגיה. בתי המלון בעיר התיירותית אמנם גובים מחיר נמוך יותר עבור הכריכים אשר הם מציעים (מחיר ממוצע עומד על 29.4 דולר), אך הם מפצים על כך כשהם גובים בממוצע כמעט 16 דולר עבור חבילת בוטנים, ו-7.4 דולר על כל פחית משקה קל.
למקום השלישי בדירוג המפוקפק הגיעה סיאול, נציגת דרום קוריאה, ואחריה בפער קטן נמצאות ציריך (שוויץ) ושטוקהולם (שוודיה), אשר משלימות את "החמישייה הפותחת" של הדירוג. 5 הערים הבאות ברשימה הן פריס, ניו יורק, טורונטו, סינגפור וקופנהגן. ערים ישראליות דוגמת ת"א, ירושלים או אילת אינן מופיעות בדירוג.