עונת הפלגות הנופש 2015 נפתחת בימים אלו עם הפלגת סוף שבוע של אוניית  גולדן איריס של מנו  ספנות . ביום חמישי הספינה קיימה הפלגה של סוף שבוע לקפריסין ואילו אתמול יום ראשון האנייה יצא לסיור ימי של ארבע ימים לאי יוון.



למרות שעונת הסיורים הימיים של ישראל מתחיל בפסח סיורים ימיים מתקיימים בכל ימות השנה בים הקריבי באלסקה במזרח הרחוק, ונציגי חברות הסיורים הימיים כמו מד קרוז שמייצגת את החבורת קרניבל, קונארד ועוד. 
ענת סמובסקי מנכ"לית החברה סיפרה למעריב, "אנחנו מקיימים  סיורים ימיים בכל ימי השנה והביקוש לקרוזים בארץ עולה בהתמדה".

אלא שבכדי להשתתף בהפלגת נופש בכל ימות השנה יש לטוס לנמל היציאה אם בים הקריבי או בנמלים אחרים באוסטרליה או דרום אמריקה וזה לעומת הנוחיות של הפלגה מי נמל הבית בחיפה. 
בעבר אניות יווניות היו מפליגות ואוספות נוסעים באשדוד ובחיפה אך כיום יש רק חברה אחד שמפלגיה מהארץ "מנו ספנות"  שמפעילה שתי ספינות "גולדן איריס",  ו"רויאל איריס" ,המפליגות לסיורם ימיים מי חיפה להפלגות נופש של שניים , שלוש, ארבע , חמש, שבועות לים האגאי לאיים היוניים ויוון, לאגן המערבי של הים התיכון איטליה מלטה וצרפת. 
גיל חשמונאי, מנהל השיווק של "מנו ספנות". סיפר למעריב, " שני הספינות שלנו עברו במהלך חודשי החורף, שדרוגים וחידושים שבוצעו במספנות מובילות ביוון, המתמחות בעבודות מסוג זה באניות נוסעים. ההפלגות שלנו היוצאות מי חיפה הן מוצר תיירותי המתאים לכל אחד, בכל גיל ולכל משפחה".