ב-11-באפריל 1909, ימי חול המועד פסח, התכנסו 66 משפחות בחולות של מה שיהיו אחר כך שדרות רוטשילד פינת הרצל על מנת להגריל מגרשים ולהקים את השכונה הראשונה בעיר העברית הראשונה - תל אביב.



106 שנים אחר כך, המרכז להכרת תל אביב במגדל שלום חוגג את יום ההולדת לעיר בשלושה סיורים בעקבות ימי ראשית העיר. הסיורים, בהרשמה מראש במשרדי מגדל מאיר בתל אביב. אורך כל סיור כ-2.5-3 שעות. הסיורים אינם מיועדים לילדים ומחיר הכרטיס 40 שקל למשתתף.



במסגרת התכנית יתקיימו שני סיורים ותערוכה אחד . הסיור הראשון "ישן בצל חדש" – שימור בתים בתל אביב. הסיור השני בשכונת אחוזת בית - הגרעין ההיסטורי של תל-אביב .השכונה נבנתה בשנים 1910-1909 במתכונת של שכונת גנים, אך במהלך השנים הפכה לאזור מסחר ורבים מבתיה הישנים נהרסו.



במסגרת האירועים ביקור והרצאה בתערוכה במגדל שלום "עקיבא אריה וייס, יוזם ומייסד תל אביב". והרצאה של נכדתו עדנה יקותיאלי כהן. הרעיון להקמת עיר עברית ביוזמה פרטית ללא השקעות של נדבנים עלה במוחו של עקיבא וייס בעת ביקורו בארץ ב1904.



למרות הצלחותיו העסקיות בתחום היהלומים בפולין, וייס נמשך אל החזון הציוני של ד"ר בנימין זאב הרצל. הוא החליט לעלות לא"י ולבנות בה ערים עבריות מודרניות ומתקדמות שימשכו לארץ את בני המעמד הבינוני ויספקו מקומות מגורים ופרנסה. מתוך חזון ואמונה אלו ייסד וייס את אגודת "אחוזת בית" והקים את בתי הראשונים של תל אביב, העיר העברית הראשונה.