יער יתיר

מיקום: חבל יתיר.
מאפיין: היער הנטוע הגדול בישראל. לכאן ברח דוד משאול המלך.

איך מגיעים: לבאים ממרכז הארץ: מצומת שוקת לכיוון ערד (כביש 31), כשני קילומטרים אחרי הכניסה ליישוב חורה, עולה צפונה (שמאלה) כביש המוליך אל היער. בהמשך הדרך לערד, ליד תל ערד, עולה כביש נוסף המטפס לחלקו המזרחי של היער.

ניתן להגיע גם בדרך הנוף המערבית - דרך עפר טובה לכל רכב, המסתעפת מזרחה (ימינה)  מכביש מיתר–יישובי דרום הר חברון (כביש 6002), כ-6 ק"מ ממיתר.
בונוס: במהלך יום העצמאות (10:00- 16:00) יתקיימו ברחבי היער פעילויות אתגריות כמו קיר טיפוס, גשר חבלים ואומגה, לצד יצירות מן הטבע, מעגל מתופפים, נשפני חצים, חץ וקשת לילדים, ג'ימבורי, דוכני מזון, וכמובן המון מקום למנגל. הכניסה והפעילויות ללא תשלום.
למי: לחובבי אתגרים מעושנים.
לפרטים נוספים: 1599-507-517 www.goyatir.co.il
מתוקאיה
מיקום: בית זרע.
מאפיין: השם "בית זרע" הוצע על ידי חיים נחמן ביאליק ומקורו במדרשים.
איך מגיעים: סטודיו מתוקאיה ממוקם בכניסה לקיבוץ בית זרע, דקות נסיעה ספורות מצומת צמח ומחופי הכנרת.

יצירות במתוקיאה. צילום: מתוקיאה
בונוס: במקום יציינו את חגיגות העצמאות למדינת ישראל בסדנאות פיסול מבצק סוכר בצבעי כחול ולבן ויצירת יונת שלום, דגלים ומגן דוד (10:00 - 18:00). לצדן יתקיימו סדנאות בהשראת הספורט הלאומי, על האש, בהן מפסלים לחמנייה, המבורגר, עגבנייה, חסה, שיפודי פרגית ושיפודי מרשמלו.
למי: לכל המשפחה.

כניסה: החל מ-50 שקלים לסדנה. ההורים מוזמנים לפעילות ללא תשלום.
לפרטים: www.metukaya.co.il   04-6775422, 052-8197190
גן לאומי גן השלושה (סחנה)
מיקום: ליד קיבוץ גן השלושה בעמק המעיינות.
מאפיין: אתר יפהפה לכל המשפחה. מימיו החמימים נובעים ממעין המצוי בחלקו המערבי של הגן וזורמים בטמפרטורה קבועה (כל השנה) של 28 מעלות. ניתן לרחוץ בהם גם בחורף, שהחליט להישאר ליום העצמאות הנוכחי. המים נאספים לבריכה.
איך מגיעים: נוסעים בכביש 669 בין צומת השיטה לבית שאן. 15 דקות מבית שאן.
קו 412 (חברת "קווים") מבית שאן לעפולה.
כניסה: בתשלום.
בונוס: מסביב לנחל מדשאות רחבות ידיים, צמחייה ארץ ישראלית וגן מטופח. טחנת קמח שניצלה בעבר את מי הנחל, שוחזרה ומופעלת להנאת המבקרים.
למי: לחובבי אתרי טבע ומים.
לפרטים: 04-6586219.
פארק הדייג "דג בכפר"
מיקום: יקנעם המושבה.
מאפיין: שילוב של אתר פיקניק וטבע עם חגיגת דייג לכל המשפחה.

איך מגיעים: נוסעים למרגלות הכרמל, לפאתי פארק רמת מנשה, בסופו של כביש 6, מחלף תות ולפתחו של הגליל.
בונוס: שולחנות ערוכים בכחול-לבן במרחבי הפיקניק, פינות זולה, מנגל על שפת האגם. לדייגים ולילדים מצפה פעילות מים, מתנפחים ומגלשות. דיג עם חכות ומדריכים, בריכת שכשוך, חץ וקשת לכדורים מרחפים, טרמפולינה, בימבות, בריכת כדורים.
כניסה: 29 שקל למבוגר, 46 שקל לילד.

לא לטבעונים, דג בכפר ביקנעם. צילום: רוני סלע

למי: לא לטבעונים, כן להורים עייפים.
לפרטים: 04-9894095 , 04-9590328, www.dag-bakfar.com
גני חוגה – פארק מעיינות בטבע
מיקום: עמק המעיינות בקרבת בית שאן

מאפיין: בפארק שלושה אגמים קסומים המוקפים במדשאות מוצלות, שעשועי מים לילדים, גלישה למים באומגה, בריכת דיג וקמפינג.

איך מגיעים: מאזור חיפה ותל אביב: בצומת מגידו ממשיכים לכיוון עפולה על כביש 65. בצומת הסרגל פונים ימינה לכביש 675 לבית שאן ויישובי תענך. נוסעים כ 15 ק"מ עד צומת נבות, פונים ימינה לכביש 71 'נוסעים 10 ק"מ עד לכיכר בכניסה לבית שאן. בכיכר פונים שמאלה, ממשיכים בכביש 71  2.5 ק"מ עד לצומת שאן. בכיכר פונים ימינה ולאחר 50 מטר שמאלה (לכיוון מעבר גבול ירדן). ממשיכים על פי השילוט כ-3 ק"מ עד לפארק.

מירושלים: נוסעים צפונה על כביש 9, חולפים על בית שאן ובצומת שאן פונים ימינה לכביש 71 ( לכיוון מעבר גבול ירדן. ממשיכים על פי  השילוט כ-3 ק"מ.
כניסה: 39 שקל (התשלום מגיל 3).
לפרטים: www.huga.co.il, 04-6581111.
מצפה אופיר
מיקום: דרום רמת הגולן.
מאפיין: ג'ימי שעל (גימיג'יפ) ממושב גבעת יואב הסמוך הקים את המצפה לזכר בנו אופיר ז"ל. בקצה השדות של גבעת יואב, בנקודה המתנשאת כ-450 מטר מעל הכנרת, אל מול הנוף של מרחבי הגולן, החרמון, הגליל, הלבנון והכנרת, הקים ג'ימי אתר תצפית, טיולים ופיקניקים.

אופיר נפטר ב-1986 בגיל 16 ממחלת כבד נדירה. דרכו של ג'ימי להתמודד עם הכאב הייתה בבנייה ועשייה. במצפה ניטעו 16 עצי זית – כמניין שנותיו של אופיר. במקום שולחנות לפיקניק ואפשרות למנגל. אין מים ראויים לשתייה, אין שירותים, אבל יש המון נוף.
איך מגיעים: למצפה אופיר מובילה דרך עפר טובה מהק"מ ה-9 בכביש 789 המחבר את מזרח הכנרת עם דרום רמת הגולן.
בונוס: המקום משמש גם בסיס יציאה לטיולים: שביל טיול מסומן יורד אל ביר א שגום (מקום בו היה יישוב יהודי עד שנות ה-20 של המאה העשרים) ומסתיים ליד מרכז המזון של קיבוץ עין גב. משך המסלול: כ-4 שעות.
כניסה: חינם.
לפרטים: ג'ימי 052-2543323 www.jimyjeep.co.il
 פארק אגם ירוחם
מיקום: ירוחם
מאפיין: בפארק ניתן למצוא אגם מרהיב (השני בגודלו בארץ), חורשות ענקיות, מדשאות, גני משחקים לילדים, מרכז אופניים בתשלום ומרכז חינוכי אתגרי בתשלום.
בונוס: ביום העצמאות יערך פיקניק המוני החל מהשעה 10:00  בהשתתפות פבלו רוזנברג, גליקריה ועדי ביטי.
איך מגיעים? לבאים מצפון: נוסעים בכביש 40 לצומת הנגב. פונים לכביש 224 עד לכניסה לירוחם.
כניסה: ללא תשלום.

מקום מצויין לפיקניק, אגם ירוחם. צילום: תיירות ירוחם

למי: לחובבי אופניים, צפרות, דיג ומנגלים.
לפרטים: www.gonegev.co.il
שילה הקדומה
מיקום: חבל בנימין.
מאפיין: חוויית תנ"ך בת 3,500 שנה.
איך מגיעים: מגוש דן: כביש 5 לכיוון מזרח, פונים ימינה לאריאל. נוסעים בשדרות ירושלים על ליציאה מהעיר. פונים ימינה לכביש מספר 60. בצומת שילה פונים שמאלה ועוקבים אחר השילוט "לשילה הקדומה".

מאזור ירושלים: נוסעים למעבר חיזמה דרך פסגת זאב, פונים שמאלה בכיכר חיזמה, פונים ימינה בכיכר אדם וממשיכים ימינה בצומת שילה.
כניסה: ללא תשלום.
בונוס: באתר חורשת צל ושולחנות פיקניק, שירותים מסודרים ומרכז מבקרים. ניתן לשלב סיור מודרך.
למי: חובבי טבע, ארכיאולוגיה ונופי בראשית.