שבועות הוא ללא כל ספק החג של החקלאים. זהו אחד מהימים הבודדים בשנה שבו אנחנו יוצאים למחלבות ולקיבוצים, ומנסים להבין קצת מה עומד מאחורי אורח החיים ששונה מהמציאות של רובנו. בדרך כלל בשבועות אנחנו זוכים להראות לילדים שלנו שהחלב לא באמת גדל בסופר, ושהלחם שאנחנו אוכלים עובר תהליך ארוך מהרגע שהחיטה נקצרת ועד לשלב הפריסה והאריזה.



ובאמת, הארץ שלנו מלאה בכל טוב. יש לנו יצרנים גדולים וקטנים, חוות מסחריות וחוות בודדים קטנות, גני ירק משפחתיים ושדות הפרושים לאורך עשרות דונמים. כך שכל מה שעלינו לעשות הוא להיכנס לרכבים, לבחור כיוון ולנסוע בעקבות חוש הריח שלנו - כי כמעט כל יצרן, קיבוץ ומשק פותחים במהלך החג את שעריהם ומזמינים את הציבור לקחת חלק בחגיגה. ואם אתם לא אוהבים לצאת מהבית בלי תוכנית מוגדרת, קבלו כמה המלצות לבילוי משפחתי במהלך החג.



חולבים וטועמים



בחוות נאות שבנגב מזמינים את המטיילים להצטרף לסיור חליבה וטעימת גבינות. הסיורים יתקיימו בימים שישי עד ראשון, בשעה 15:30. הסיור מתאים לכל המשפחה, ובמהלכו תתוודעו לשלבי חליבת הערב של העזים בחווה. בסוף הסיור, במרכז המבקרים, יחכו לכם טעימות של גבינות עזים.


לפרטים: 4218789/8־054.



הומור בקיסריה



הגן הלאומי קיסריה מזמין את המבקרים בנמל לקחת חלק בפעילות המשלבת מיצג תיאטרלי הומוריסטי עם רוח התקופה הרומית העתיקה, ביקור בתצוגת אוצר מטבעות וסיורים מודרכים. המופעים יתקיימו בכל שעה עגולה בין השעות 14:00-11:00, במהלך ערב החג ובחג עצמו.


הפעילויות ללא תוספת תשלום פרט לדמי הכניסה.
מחיר כניסה לגן: 40 שקל למבוגר, 24 שקל לילד.


נמל קיסריה. צילום: נועם חן



החי-טל של אורטל



בקיבוץ אורטל יתקיימו מגוון אירועים ואטרקציות, החל מתצוגת הביכורים המסורתית, דרך רכיבה על פוני, משחקים בחץ וקשת, פינת יצירה, מיני גולף וכמובן החי-טל עצמו. בנוסף תתקיים במקום סדנת הכנת גבינה ופיתות בטאבון לילדים. ביום ראשון תצא לדרך פעילות ״בין הרים ובין כרמים״ - טיול ספארי חקלאי של כשעתיים וחצי בצפון הגולן, שבו יהיה ניתן להתרשם מהגידולים החקלאיים סביב הקיבוץ, כולל עצירה לטעימות יין בכרם (לילדים תירוש).



הפעילויות בתשלום. דמי כניסה לחי-טל: 25-15 שקל.
מחיר הסיור: 135 שקל לאדם. פרטים בטלפון: 04-6960808.


החי טל באורטל. צילום: רינה נגילה



יריד הביכורים של השרון



מחר יתקיים יריד הביכורים של השרון הדרומי. היריד, שיתקיים בין השעות 14:00-10:00, יתארח בבית הבד ״שמנא״ שבמושב חגור. זהו שיתוף פעולה של בית הבד ו״קבוצת תיירות אזורית משותפת - דרך הים״, שיחד מזמינים את המטיילים להכיר את מיטב תוצרת האזור. המארגנים מבטיחים גם לתת המלצות לטיולים קצרים בשרון, למי שירצה להאריך את שהותו באזור.


לפרטים נוספים: 052-3965160.



שביל פרות החלב



ב״שביל פרות החלב״ שבבית לחם הגלילית מתכננים חוויה משפחתית שסובבת סביב הרפת המקומית. הפעילות שמיועדת לכל המשפחה, תכלול סיור ברפת תוך כדי הסברים על שיטת החליבה, התנסות בחליבה ידנית והאכלת עגלים בבקבוק. בסיום הסיור יצטרפו המבקרים למשתה מפואר של שוקו. בנוסף, יהיו במקום דוכנים של יצירה, קליעת צמות, קעקועים ודוכן להכנת פיתות.


שעות הפעילות: 17:00-9:00. מחיר כניסה: 40 שקל.


לפרטים נוספים: 04-9832437.



חבל מודיעין מתכסה לבן



לרגל חג הביכורים, המרחב הכפרי של יערות בן שמן ילבש חג ויארח את פסטיבל ״חגיגה בלבן בחבל מודיעין״. הפסטיבל המסורתי יקיים מגוון פעילויות למשפחות, אשר מאפשרות חיבור אמיתי לטבע ולאדמה. בין פעילויות הפסטיבל: חליבת עזים וייצור גבינה בבית האיכר בכפר הנוער בן שמן, רעיית צאן במשק העזים של ג׳ודי ושפיר אברהם חי, הפנינג בחוות גלעד שבמושב גינתון, שבו הילדים מוזמנים להכיר את העזים שבחווה, וסיור בעקבות שבעת המינים בחוות אלאדין שבכפר רות.


פרטים מלאים ורכישת כרטיסים לפעילויות: www.thm.org.il


חג המים בפארק המעיינות



הפעילות המרכזית של פארק המעיינות תתקיים ביום ראשון, בשעות 11:00־15:00, אז יוכלו לצאת המבקרים אל המעיינות ברכב חשמלי או רכובים באופניים, ולהשתתף במקצים של כיבוי לפידים במעיין עין שוקק בעזרת אקדחי ותותחי מים.


לפרטים נוספים: 6881427־04.


פארק המעיינות. צילום: שגיא מורן



עפיפונים ביגור


קיבוץ יגור ממשיך במסורת של אירועי שבו־ עות באווירה קיבוצית, ויערוך בראשון, בשעות 10:00־14:00, פעילות ייחודית לכל המשפחה. במת־ חם חוצות יגור שבכניסה לקיבוץ, תוצג תערוכת כלים חקלאיים, תתקיים פעילות של סדנת עפיפונים, סדנת שזירת זרים, סדנת קליעת סלים, תחרות קפיצות סו־ סים ועוד. בנוסף, בשבת ובראשון יפעלו במתחם דוכני מכירה של גבינות, פיתות דרוזיות ואוכל אורגני. חלק מהפעילויות בתשלום.


לפרטים נוספים: 9848108־04.



חלב וגבינות במנחמיה


חוות ״עז עיז״ במנחמיה עורכת פעילות מיוחדת לרגל שבועות. הפעילות תתקיים במהלך סוף השבוע של החג (כולל יום ראשון), ובמהלכה יוצעו סיורים מו־ דרכים בדיר, והאכלה וחליבה של עזים. הסיורים יצאו שלוש פעמים ביום, בשעות: 10:00, 12:00 ו־14:00. כמו כן, יינתן במקום הסבר קצר על הדרך שבה מכינים גבינת עזים, תיערך סדנת אפיית פיתות בטאבון וטעימה של שוקו מחלב עזים. במהלך הפעילות יפעלו דוכנים של יוצרים ואמנים מקומיים.


מחיר סיור: 25־35 שקל.
לפרטים נוספים: 7292996־053.