לפעמים הדברים הקטנים הם אלו שיכולים להרוס טיול שלם או לפחות להוצאות לא מתוכננות.

הדברים שאתם לוקחים כמובן מאליו הם בדרך כלל אלו שאתם תשכחו. למשל מטען לסלולארי. הרי ביום יום אתם לא יוצאים מהבית עם מטען ולכן בדרך כלל זה יהיה הדבר הראשון שתשכחו לקחת איתכם לטיול.

ואל תשכחו שלא רק לכם יש מכשיר שדורש טעינה; גם הטאבלט, המכשירים של הילדים, המצלמה ועוד. עשו רשימה של כל המכשירים האלקטרונים שאתם לוקחים איתכם. 
תוסיפו לרשימה גם מטען חרום נייד, אתם לעולם לא תדעו מתי תוכלו לטעון ומתי לא.

דבר נוסף שלא תמיד חושבים עליו הוא מפצל שקעים. הרבה מלונות נבנו בתקופה שלא היינו מסתובבים עם ניידים ומכשירים שדורשים חשמל ולכן בחדרי מלון תוכלו למצוא שקע אחד או שניים. קחו איתכם מפצל חשמלי כדי שכל המשפחה תוכל לטעון בלי לחשוב על משמרות טעינה.


יכול להציל נסיעה שלמה. צילום: יח"צ

אמרנו מפצל למלון? ומה עם הרכב? כשאתם בנהיגה יש את המכשיר שמנווט שתופס את השקע ברכב ומה יעלה בגורל המכשירים האחרים? בכל תחנת דלק בארץ או חנות אביזרים לרכב יש מפצל שקעים או אפילו מפצל USB לרכב בו תוכלו לטעון יותר מכשירים במקביל. קחו לכם אחד כזה, אתם תודו לנו בסוף.

אם אין לכם חבילת גלישה בחו"ל, אל תדאגו – אתם לא תקועים עם מפות נייר ענקיות. יש המון אפליקציות שמאפשרות הורדה של מפות מלאות למכשיר. את ההורדה הגדולה והחד פעמית אתם מבצעים בארץ ואז בחו"ל אתם מנתקים את הגלישה, אבל מפעילים את ה-GPS

ה-GPS לא דורש גלישה, אלא רק קו ישיר ונקי עם השמיים. כך תוכלו לנווט על המפה ללא שימוש בנתונים. האפליקציות הללו נקראות Off line navigation app.


המון אופציות לניווט חינם. צילום מסך

שוכרים רכב? שני דברים אתם חייבים לארגן; רישיון בינלאומי. בלעדיו לא תוכלו לשכור או לנהוג במדינה אליה אתם מגיעים. הדבר השני הוא ברגע שתחזירו את הרכב, גם אם מקבל אתכם נציג של החברה וגם אם לא – צלמו את הרכב מכל הכיוונים; את הגלגלים, החלונות, המראות, הפגושים, בקיצור, הכול. יש חברות רכב שמנסות לגנוב כסף מתיירים שכבר חזרו לביתם ולא יכולים להתגונן בפני הצהרות על תאונה או פגיעה אחרת. אלא אם יש תמונות שמוכיחות אחרת.

לפני שנוסעים צריכים לבדוק כמה דברים כדי לא להיכנס להוצאות מיותרות כשאתם חוזרים מהטיול, כמו למשל את קו הטלפון הנייד שלכם. למרות שעל פי החוק הוא חייב להיות מנותק בחו"ל אלא אם אתם מפעילים אותו בעצמכם, עדיף תמיד לבדוק לפני הנסיעה אם הקו יהיה מנותק בחו"ל כדי שלא תשלמו משכנתא קטנה על הגלישה. כל זה בטל כמובן אם סידרתם לעצמכם חבילת גלישה.


בידקו איך מתבצע החזר מע"מ במדינה אליה אתם מגיעים. כדי לקבל החזר מע"מ תצטרכו לרכוש מעל סכום מינימלי ברכישה אחת ולא באיסוף קבלות מכל הרכישות יחד. את הטפסים תקבלו בכל חנות המאשרת החזר מע"מ ובדרך כלל מגישים את הטפסים בנקודת יציאה מהמדינה.



לסדר את הדברים הקטנים כדי שבסוף יהיה כיף. צילום: SXC

אפשר לבדוק בבנק באיזו דרך כדאי לשלם בחו"ל; האם בכרטיס אשראי? האם להוציא כסף מכספומט? האם להוציא את כל הכסף לפני הטיול? דולרים? יורו? בבנק ישמחו לעזור לכם.


יש גם כמה דברים קטנים שעדיף להביא מהבית לטיול כדי לא להיכנס להוצאות מיותרות בחו"ל, כמו קרם הגנה, חומר דוחה יתושים, פלסטרים ומשחות, קפה, תה וממתיקים לחדר המלון.