הקיץ בעיצומו וכך גם החופש הגדול. כבר לקחתם את הילדים לכל המופעים, הקייטנות שלהם עומדות להסתיים, החוגים ממלאים להם רק כמה שעות בשבוע והחברים שלהם טסו לחו"ל או שמבלים בנופש עם המשפחה.



אתם רוצים להעסיק את הילדים כדי שלא יטפסו על הקירות או לחלופין ישגעו אתכם, אך אתם כבר חורגים מההוצאות המתוכננות שלכם לקיץ זה? כדי להקל על הכיס ולהדק את הקשר המשפחתי, בכתבה שלפניכם, רשימה של אטרקציות מומלצות וחינמיות מהצפון עד הדרום. לא משנה איפה בארץ אתם גרים או לאן אתם יכולים להגיע, בכל אזור יש אטרקציה מהנה ללא תשלום בה תוכלו לבלות עם הילדים.

צפון 

באזור הצפון תוכלו להנות ממגוון פארקים, אתרים היסטוריים, מרכזי מבקרים ומפעלים מעניינים בכניסה חופשית. הנה כמה דוגמאות: 
שמורת הרי גלבוע - אל השמורה היפייפיה שנמצאת בין עמק הירדן לעמק יזרעאל פשוט למדי להגיע ברכב. הכביש אל ראש ההר קליל למדי, ובדרך יזדמנו לכם תצפיות מרהיבות: אל הגליל, אל עמק חרוד ואל הרי גלעד. למרגלות ההר תמצאו גם מעיינות רבים: עין חרוד, עין שוקק, עין מגדל ועוד.
אתר ספיר מקורות - באתר ספיר, הנמצא סמוך לחוף חוקוק, נשאבים מי הכינרת אל המוביל הארצי. באתר מתקיימים סיורים במנהרה שבבטן ההר, וכן ניתנים הסברים והרצאות על המוביל הארצי ותהליך השאיבה. יש להתקשר מראש כדי לתאם ביקור.
ג'ונקולד - מפעל השוקולד הקטן של האוסטרלי ג'ון אלפורד ליד הישוב מנוף הוא חגיגה לכל החושים. במפעל מיוצרים כדורי שוקולד מנוגט, פירות מצופים שוקולד ושאר מתוקים. ג'ון, העובד היחיד במקום, עושה סיורים מודרכים  בשני אולמות הייצור של השוקולד.

חיפה
חיפה היא עיר יפהפיה ומיוחדת השוכנת בין רכס הכרמל לים. העיר מציעה שילוב של של נופים ותרבויות שונים ומגוונים, ולא מעט אטרקציות בחינם:
המושבה הגרמנית - המושבה הגרמנית היא מקום משכנם ההיסטורי של הטמפלרים בחיפה. לאורך השכונה המרהיבה, העשויה כולה אבן, עוברת שדרה רחבה, ומשני צדיה שורות בתים מרשימים. מעל השכונה ניצב הגן הבהאי שבמלוא תפארתו. מומלץ מאד לשוטט לאורך השדרה וללכת לאיבוד בין סמטאות השכונה.
מערת אליהו - מערת אליהו שוכנת במורדות הכרמל. לפי המסורת, שם הסתתר אליהו הנביא כשברח ממלכי ישראל והמערה היא מקום קדוש ליהודים עד היום. קירות המערה מכוסים כתובות של עולי רגל שביקרו במקום, חלקן עתיקות ביותר. רבים נוהגים לבקר במערה, להדליק נרות ולהתפלל.

תל אביב
בתל אביב התוססת לא חסרות פעילויות לכל המשפחה. החוף, הקניונים, הפארקים וחוף הים יכולים למלא ימים שלמים. אז מהן האטרקציות החינמיות של העיר?
פארק הירקון - המרחבים הירוקים של הפארק מתאימים לכל מטרה: ניתן לעשות בהם טיול אופניים, אפשר לערוך פיקניק, לשחק כדורגל או פשוט לשוטט ולהתפעל מהנוף ומעופות המים שמשתכשכים בירקון.
נמל יפו וגן הפסגה - נמל יפו הוא אחד הנמלים העתיקים בעולם. בנייניו היפים, הבנויים אבן, צופים אל חופי תל אביב הסמוכה. מהנמל ניתן לעלות במספר גרמי מדרגות מתפתלים אל גן הפסגה, בו יש פסלים נאים, גשרים מסתוריים וצמחיה ירוקה.  
נמל תל אביב - נמל תל אביב המחודש הוא כר נרחב לפעילויות משפחתיות מהנות. הבניה המיוחדת שלו, ששולבו בה שיפועים מעוגלים, היא מושלמת לרכיבה על אופניים, רולרבליידס וסקייטבורד. בנמל גם ארגז חול לרווחת הילדים, וספסלי אבן רבים מהם ניתן לצפות על הים. בנוסף, בימות הקיץ מתקיימות שם פעילויות חינמיות רבות כגון שירה בציבור, הקרנת סרטים ושעות סיפור.

ירושלים

ירושלים בירת ישראל היא מקום אידיאלי לפעילויות עם המשפחה. העיר מציעה אתרים היסטוריים מרתקים לצד אווירה אורבנית ונוף מרהיב אל ההרים שמסביב. אלו אטרקציות יש בעיר שלא דורשות תשלום?
סיורים בירושלים - העיר מציעה מגוון רחב של סיורים בירושלים למשפחות. תוכלו למצוא סיורים חינמיים למקומות הבאים: סיור בשכונת ממילא, סיור ברובע המוסלמי, סיור בשכונת נחלאות, סיור בעיר דוד ועוד.

עין כרם - שכונת עין כרם הפסטורלית נחשבת לאחד האזורים היפים בעיר. בשכונה הירוקה תוכלו לסייר בין בתי אבן ערביים מקוריים, סמטאות ציוריות, גלריות ובתי קפה, ולהנות מהשקט ומהאווירה המיוחדת.

דרום
הנופים המגוונים של דרום הארץ מציעים למבקרים בהם מגוון אפשרויות: החל מטיול במדבר ועד לתצפית על ציפורים באגם. במה תבחרו?

פארק ירוחם - בפארק ירוחם יש אגם שהיה אמור לשמש במקור לצרכים חקלאיים, אך נזנח. ברבות השנים ניטעו סביבו עצים וצמחיה, והאגם הפך לפארק ירוק ושוקק. ניתן ללכת סביב האגם ולצפת על עופות המים, או לעשות פיקניק ולהנות מהשלווה המדברית.

תצפית אל מכתש רמון - מכתש רמון הוא המכתש הגאולוגי הכי גדול בעולם. למתבונן בו הוא מציע נופים מסתוריים, עתיקי יומין, צבועים בגווני אדום וזהוב. התצפית אל המכתש תרתק כל אחד, ויהיה קשה לשבוע מהנוף המרהיב. מהתצפית ניתן ללכת אל הטיילת  שנמתחת לצד מצוק המכתש ומובילה אל מרכז המבקרים רמון.

העיר העתיקה של באר שבע - באר שבע היא אחת הערים העתיקות בישראל וזה ניכר במבנים ההיסטוריים הייחודים שבמרכז העיר. העיר העתיקה מהווה את מרכז באר שבע, ונעים לשוטט שם ולהתרשם מהאתרים השונים.