סוף השבוע מזמין אותנו לקחת פסק זמן מכל העיסוקים ולהקדיש מעט תשומת לב לאהבה.

הפעם לא מדובר רק על אהבה לטיולים אלא גם על רומנטיקה בטבע לרגל ט״ו באב - חג האהבה העברי,שבו נהגו בני ישראל ללבוש בגדים לבנים ולצאת במחולות. מכיוון שכיום כבר לא נהוג לתפוס אנשים בטבע ולרקוד, איגדנו עבורכם כמה אפשרויות שיעשירו את סוף השבוע ויחזירו לכם את הרומנטיקה לחיים.
כמו פעם
בכפר חשמונאי שבחבל מודיעין מזמינים משפחות ואוהבים לבלות את בוקר יום שבת הזה בפעילות מיוחדת - שחזור של חגיגת ט״ו באב העתיקה. הפעילות תתחיל בשעה 10:30 במרכז המבקרים שבאתר, והיא תכלול הסברים על החג שסימל את עונת החתונות בכפרי יהודה. בין הפעילויות לילדים: דריכת ענבים בגת עתיקה, בישול ענבים לריבה, הכנת פיתות, מטווחי חץ וקשת, הדגמת טביעת מטבעות ועוד. בזמן שהילדים יפרקו אנרגיה, יוכלו המבוגרים להאזין לנגינה באקורדיון ולשירי אהבה רומנטיים עם בועז קרוא. היכן: בכניסה ליישוב שילת.

אהבה בשדות 
הטבע הוא מקום נפלא לאוהבים, אך לא כשחם מדי. רכיבה על אופניים, למשל, היא אחת הפעילויות הרומנטיות האהובות על זוגות צעירים, אך בשעות היום היא כמעט בלתי אפשרית. בחברת שטיין טיולי אופניים חשמליים הבינו את זה, ולכן הם מציעים טיול זוגי בשעות ערביים. הטיול מאפשר לכל זוג לחוות את הטבע ואת השדות של עמק יזרעאל בקצב שלו בעזרת אופניים חשמליים. המסלול נקרא נומה עמק, הוא אורך כשעתיים ומציע רכיבה מעגלית לאורך נחל צבי. הוא נוח מאוד לרכיבה ולאורכו תוכלו לגלות מאגרי מים, ציפורים ובעלי חיים שמתכוננים ללילה. לאורך המסלול יש כמה נקודות שבהן אפשר לעצור לפיקניק קצר. נקודת יציאה: מרכז השטח בקיבוץ רמת דוד. מחיר: 160 שקל לשני רוכבים, משעה 16:00 ועד השקיעה. יש לתאם מראש בטלפון: 6506785־04.
סקס, שקרים ואבולוציה
אופציה נפלאה נוספת לבלות את שעות הערביים היא להצטרף ל״סקס, שקרים ואבולוציה בחולות״ - טיול מיוחד לחג האהבה של החברה להגנת הטבע. זהו סיור מקסים בחולות ניצנים בהדרכת ד״ר רגב מנור מבית ספר שדה שקמים, המציע הקבלה מעניינת בין עולמם של בעלי החיים לעולם של בני האדם.
המטרה היא להבין שגם בעלי החיים משתמשים בסקס כחלק ממלחמת ההישרדות בטבע. תוך כדי הליכה תשמעו על הדרך שבה חלק מבעלי החיים בוחרים את בני זוגם ותבינו שגם בטבע פעמים רבות הולכים על היופי ולא על האופי. מחיר: 46־67 שקל.
להרשמה ולפרטים על שעת היציאה: 6388688־03.
מוזיקה מדברית
במצפה רמון נפתח פסטיבל אינטימדבר - לילות אהבה במדבר. הפסטיבל, שייחתם במוצאי שבת, הפך בשנים האחרונות למסורת, ומאפשר מפגשים אינטימיים עם יוצרים מוזיקליים ותיקים ועכשוויים. בסוף השבוע הופך ״רובע דרכי הבשמים״ שבמצפה למתחם מוזיקלי ובו מועדונים, מסיבות ומיצגי אמנות.
אירועי הפסטיבל לא יוגבלו רק לרובע. גם בכרמים הקרובים למצפה רמון יקיימו פעילות לרגל חג האהבה. ומה שהכי נפלא הוא שמזג האוויר בעונה זאת יהיה נעים ביותר, ובערבים אפילו תזדקקו לבגדים עבים.
בין האמנים שיופיעו בפסטיבל: שם־טוב לוי במופע שירי אהבה לט״ו באב, ושי צברי מארח את אהובה עוזרי למופע קבלת שבת.
היכן: רובע דרכי הבשמים, מצפה רמון. פרטים ומחירים: 5265628־050.
פינה על הכנרת
אין מקום מושלם יותר לבילוי סוף השבוע של ט״ו באב מאשר הכנרת. בחוף גופרה, השקט יחסית דוברות איחוד הצלה: פועל נפל מגג ברחוב התמר באור עקיבא ואיבד את ההכרה. מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'שרון' מבצעים בו פעולות החייאה ובשלב זה מצבו מוגדר אנוש. מדיווח ראשוני של השכנים הפועל עלה על גג רעפים בקומה הרביעית ונפל ונפצע אנושות. נסיבות המקרה בבדיקה. 
מתי: שישי־שבת (31.7־1.0), בין השעות: 09:00־10:00. מחיר חבילת טו באב: 300 שקל. בתיאום מראש: 6777717־053.

הכנרת. צילום: מיטל שרעבי
 
דרך היין
 
ט״ו באב לא יכול להיות מושלם אלמלא מתבלים אותו ביין. חובבי יין אמיתיים מבינים את החיבור בין יין לאהבה. ההחלטה הראשונית ליצור יין מתקבלת רק כשמבינים וכ־ שאוהבים לחלוטין את הכרמים, את הענבים, את העבודה ואת התוצר הסופי.
את האהבה הזאת תוכלו להבין רק כשתביטו ביינן בעת עבודתו. כדי להתחבר לעולם טוב יותר, תוכלו לפתוח את סוף השבוע של ט״ו באב בטעימות יין ביקב בזלת הגולן. היקב מזמין לחגוג את חג האהבה בסיור זוגי הכולל סרטון קצר, הסבר על היינות ותהליך הייצור. הסיור יסתיים בטעימה של יינות וגבינות. מתי: היום (שישי), בין השעות: 09:00־14:00. מחיר חבילה: 00 שקל. בתיאום מראש: 6965010־04.
נוסטלגיה תל אביבית
המרכז להכרת תל אביב במגדל שלום יוציא בערב שישי סיור במושבה הטמפלרית שרונה בעקבות התל אביביות הנוסטלגית. הסיור, בהדרכת ירדנה מנור, יתחיל בשעה 17:00. במסגרתו תכירו את סיפורה המרתק של כת נוצרית שהיוותה את המודל ההתיישבותי המודרני לבני העליות הראשונות.
תוך כדי תנועה תוכלו לשמוע על מנהיגיה ועל הסודות הכמוסים שלה. תשמעו גם את סיפורו של ״הרקדן״ על היקב ועוד סיפורים רבים.
נקודת יציאה: קפלן פינת דוד אלעזר, תל אביב. מחיר למשתתף: 40 שקל. לפרטים ולהרשמה: 5100337־03.