כפרי הנופש סביב הכנרת היו ותמיד יישארו האופציה השפויה לחופשה עבור הורים עם ילדים קטנים, במיוחד כשעדיין חם מאוד בחוץ. במחשבה ראשונה זה נראה תמוה, כי כשחם בחוץ באזור הכנרת חם אפילו יותר. אז מה למעשה מושך את הישראלים לאזור? נראה שהשלווה והשקט. כי גם כשנדמה שכל המדינה נסעה לכנרת, בכפרי הנופש הכל מתנהל על מי מנוחות. ניתוק כולל מהעם ומחופי הרחצה הציבוריים. 

כך מרגישים את הנוסטלגיה שבחזרה לטיולים המשפחתיים של שנות ה-80, ובלי להיתקל בקבוצות הרעשניות. כפרי הנופש השוכנים לשפת הכנרת הבינו לאחרונה שכדי למשוך קהל איכותי הם צריכים לשנות את הגישה ולהציע מוצר סקסי יותר. ואכן רבים עשו זאת ובהם כפר הנופש עין גב הוותיק.


הנגרייה של סבא יוסי. צילום: עומר שביט
בין המדשאות הנושקות לחוף יש 178 יחידות נופש שרובן משקיפות למים. 63 מהיחידות הן משפחתיות ומעוצבות בסגנון כפרי. 12 יחידות הן חדרי ים זוגיים חדשים, שנראים כאילו שייכים למלון בוטיק תל אביבי. את החדרים החדשים תכנן האדריכל אבנר דרורי ועיצב מעצב הפנים ארי שאלתיאל. הם מתאפיינים בעיצוב בצבעי ים ויש להם מרפסת דק עץ עם פינת ישיבה שממנה אפשר להקשיב לגלים.

בניגוד לחופשות הצימרים הגרילות, במקומות מהסוג הזה אפשר ליהנות מכל העולמות. מצד אחד, השקט והפינוקים של החדרים. מצד שני, הכנרת במרחק נגיעה, עם חוף מסודר ומוקף במרחבי דשא, כיסאות נוח, שמשיות ואשר מתקני המקום.
כמו כן, בנמל עין גב (בסמוך לכפר הנופש) יש לא מעט אטרקציות משפחתיות שיכולות לגוון את חופשת הבטן-גב. כך שמלבד פעילויות בסיסיות כמו שיט בכנרת תוכלו למשל לבקר בנגרייה של סבא יוסי.
על פי השם, בוודאי הבנתם שזוהי נגרייה ותיקה. יש בה סדנאות לילדים שבהן לומדים שהמיטה והכיסא שעליהם הם יושבים מדי יום לא בהכרח גדול באיקאה. במהלך הסדנאות הילדים זוכים לחוש את סוגי העצים השונים ולהבין איך יוצרים מהם כל מה שאפשר לחלום. בנגרייה יש גם חנות לצעצועי עץ, ספינת פיראטים גדולה שבא אפשר לשבת וכן משחקייה.
מלבד סדנאות נגרות יוצא מהנמל "סיורכבת" ברחבי הקיבוץ. הסיור עובר בנקודות המרכזיות של היישוב. דרך הסיור הילדים לומדים להכיר את ההוויה הקיבוצית, משקיפים על הרפת, השדות, מטעי הבננות, וגם שומעים מעט על ההיסטוריה של האזור.
בסיום הסיור אפשר לעצור בבית הפרי המשקיף על נופי הכנרת, ולהפיג מעט את החום בעזרת מיץ טבעי, שייק או גלידה. מי שמתעניין בהיסטוריה יכול להיכנס למוזיאון בית העוגנים או לחתום את היום במסעדת הדגים הנוסטלגית של הקיבוץץ.
סובב כנרת


שביל סובב כנרת
משפחות שאוהבות לטייל בשטח יכולות כמובן לוותר על הכל ופשוט לצאת ל"שביל סובב כנרת". השביל, שחלקים ממנו טרם נפתחו, הוא אחד הפרויקטים החשובים של איגוד ערים כנרת ורשות ניקוז ונחלים כנרת. מטרת השביל: הנגשת הכנרת לכל דורש.
אורך המסלול כ-2.8 ק"מ. אפשר לצאת לסיור בקטעים נפרדים או מתחילתו ועד סופו, ברציפות. השביל שבו הולכים "נסלל" בעזרתן של קבוצות נוער שנרתמו לעשייה, פרצו מקטעים לאורכו וניקו אותו. המתנדבים גם נטעו עצים, הציבו ספסלים בפינות החמד החדשות והתקינו תיבות קינון מסודרות לציפורים. 


 
בזכותם ובזכות כל המעורבים יש כיום מעבר חופשי לחופי הכנרת, בניגוד לשנים קודמות שבהן לא היה מעבר חופשי בשל גדרות שהקימו הקיבוצים והמועצה. כך שהשביל כיום מקיף את הכנרת ומציע נקודות תצפית חדשות ופינות חמד נסתרות. בתקופה הזאת, כשממש חם בחוץ, מומלץ לצאת לסובב כנרת בשעות הערב המאוחרות או מוקדם בבוקר. בכל מקרה, רוב הדרך מוצלת ומסומנת בסימון שבילים לבן-סגול-כחול. 
אופציה נפלאה נוספת היא סיורי לילה בליל ירח מלא. וגם אם אתם מתכננים להגיע לאזור בתקופת הסתיו-חורף תוכלו ליהנות מהכנרת בלי לטבול בה.
אחת הנקודות הטובות לכניסה אל השביל היא בין הקיבוצים האון ומעגן (דרום-מזרח הכנרת). לאורך השביל מסתתרות מערות העשויות מקני סוף. ההליכה בו קלילה, אם כי מחייבת נעליים סגורות. סביב נטעו עצי תאנה שלמרגלותיהם אפשר לתפוס מעט צל ולעשות פיקניק, וממול משתקפת הכנרת.
את ההליכה אל השביל המסומן מתחילים בתחנת הדלק אלונית שצמודה לקיבוץ האון. בקטע דרך זה תוכלו להתחבר לרגע אל השביל השחור שיורד ממצוקי האון (דרום רמת הגולן) בדרך אל הכנרת. הנקודה שתראו היא ממש בשפך הנחל ונקראת "שיני הדרקון". אלו יציקות בטון שהניחו הבריטים בתקופת מלחמת העולם השנייה.
מכאן יש לפנות דרומה, אל סימון השבילים הלבן-סגול-כחול. אף שבתחילת השביל לא תוכלו לראות הרבה מהכנרת, השביל עובר ממש בצמוד אליה. באמצעותו תוכלו להגיע לכפר הנופש מעגן ולשוב על עקבותיכם (אלא אם כן תשאירו שם מבעוד מועד עוד רכב שיחזיר אתכם לנקודת התחלה). בקיבוץ מעגן תוכלו לבקר באנדרטה לזכרם של הצנחנים.
"בית הצנחן" שעומד שם נקרא על שם הצנחנים היהודים שצנחו באירופה בתקופת מלחמת העולם השנייה. קצת היסטוריה: בזמן המלחמה גייסו הבריטים מתנדבים יהודים לפעולות הצלה באירופה הכבושה. שבעה מהצנחנים היהודים שיצאו לפעולה נתפסו ונהרגו בידי הגרמנים. בין השבעה היה חבר קיבוץ מעגן פרץ גולדשטיין. על שמו ועל שם חבריו לקרב הוקמה האנדרטה בשנות ה-50.
ליד האנדרטה יש מדשאות. אפשר לעצור ולנוח על ספסלים המשקיפים לכנרת. לאחר מכן תוכלו לחזור עד המכוניות.
המקום: דרום-מזרח הכנרת
אופי הטיול: לכל המשפחה. משלב הליכה קלה
דרגת קושי: קלה
משך הטיול: יום עם אפשרות ללינה
איך מגיעים: לשביל סובב כנרת – נוסעים בכביש 92, פונים לכיוון קיבוץ האון. מחנים את המכונית בתחנת הדלק אלונית. לעין גב – ממשיכים בכביש 92, עד הפנייה שמאלה לכפר הנופש
פרטים נוספים: תיירות עין גב 04-6658008