יער שווייץ מכסה את המדרון התלול היורד מרמת פוריה לטבריה ולכנרת. שיאי המתלול מתנשאים ליותר מ־400 מטר מעל לכנרת, מה שמבטיח נופים מרהיבים לעבר הימה, הגולן, החרמון והרי הגליל. העיר טבריה, למרגלותיו הצפוניים של היער, נראית כמי שמונחת על כף היד ממש. 



קק"ל סללה ביער דרך נוף שאורכה כ־6 ק"מ. הדרך עבירה לכל כלי הרכב ובצדה נמצאים מצפורים וחניוני נופש שבהם מתקני שעשועים לילדים. במדרון שמעל לדרך הנוף עוברים תוואי "שביל ישראל" ושביל האופניים צופה כנרת. היער ניטע בסיוע הקהילה היהודית בשווייץ ומכאן שמו. 
 
הנסיעה בדרך הנוף ביער היא חוויה מיוחדת. יחד עם זאת, יש לנהוג בזהירות רבה, משום שהדרך צרה למדי. החניה מותרת רק ברחבות החניה שליד החניונים והמצפורים. 
 

המלצה: כדאי לטייל ביער שווייץ בשעות אחר הצהריים, כאשר השמש מאירה על הכנרת ועל הגולן. 
 
אתרים עיקריים ביער

בכתבה זו נתאר את המסלול מדרום לצפון (כניסת אכסניית פוריה, כביש 7677). חולפים על פני הכניסה לאכסניית פוריה וממשיכים בדרך הסלולה. חולפים על פני מרכז נטיעות קטן של קק"ל שבו נטועים עצי יער ומגיעים למצפור יער שווייץ. 
 
מצפור יער שווייץ – המצפור הדרומי שביער כולל שתי סככות תצפית וספסלי ישיבה. כדי ליהנות מהתצפית יש לנוע לאורך הרחבה הארוכה ממקום למקום ולגלות את חלונות הנוף שבין העצים. במקום מוצבים שני פסלים מאבן שחורה.
 
מול המצפור, ממערב לדרך הנוף, נמצא חניון גוטמן, השוכן בצל חורשת אקליפטוס. בחניון יש שולחנות פיקניק ומתקני שעשועים לילדים. 
 
מצפור דו־מפלסי - נמצא כקילומטר מצפון למצפור יער שווייץ. המצפור כולל שני מפלסי תצפית המשקיפים על מרחבי הכנרת, הגולן והגליל. 
 
מצפור תלת־כיווני - נסיעה צפונה מביאה אותנו לצומת. דרך סלולה יוצאת מהצומת שמאלה ומגיעה לאחר כ־100 מ' למצפור התלת־כיווני. זהו מצפור המחולק לשלוש סככות תצפית, שכל אחת מהן מעניקה נקודת מבט משלה על הנוף. בין מרפסות התצפית עוברים שבילים סלולים, נגישים לאנשים עם מוגבלויות. מהמצפור הצפוני אפשר לראות את אזור צפת ולמרגלותיו גם את הר ברניקי, המתנשא מעל טבריה. ממול נראה הגולן ובימי חורף נאים אף הר החרמון. 
 
נסיעה של כ־1.3 ק"מ צפונה מצומת הדרכים שדרכו הגענו למצפור התלת־כיווני תביא אותנו לרחוב מעלה קק"ל שבטבריה עילית, המציין את קצהו הצפוני של יער שווייץ.
 
מצומת הדרכים שמול המצפור התלת־כיווני יורדת דרך עפר נוספת, הפונה מזרחה, לעבר הר ברניקי. הדרך, שאורכה כ־900 מ', תלולה מאוד ומתאימה רק לרכב 4X4 ולהולכי רגל.
 
שביל אופניים צופה כנרת

בדרך העפר העוברת במקביל לדרך הנוף ומעליה (ממערב), עובר קטע משביל האופניים צופה כנרת. השביל, יצירה של קק"ל, הוא מסלול רכיבה המיועד לאופני הרים.

השביל מקיף את הכנרת בהרים שסביבה ומעניק תצפיות מרהיבות על הימה. אורכו של שביל צופה כנרת הוא כ־142 ק"מ. השביל כולו כולל קטעי סינגל וקטעים תלולים הדורשים כושר גופני גבוה ומיומנות רכיבה גבוהה. כדי למצות את מלוא ההנאה כדאי לרכוב בשביל בנחת ולבקר גם באתרים שבקרבתו. מומלץ להקדיש למסע ארבעה ימים ולרכוב בניגוד לכיוון השעון. 
 
קטע השביל העובר ביער שווייץ סלול כמעט כולו ונוח מאוד לרכיבה. הוא מתחיל בשדרות ספיר שבטבריה עילית, חוצה את היער במורד ומגיע לאכסניית פוריה. השביל מסומן בעיגולים צבעוניים על סלעי בזלת. באותו שביל ממש עובר גם קטע מ"שביל ישראל". אפשר לרכוב משדרות ספיר לאכסניית פוריה בשביל צופה כנרת ולשוב ברכיבה בדרך הנוף בחזרה לנקודת המוצא (כ־6 ק"מ לכל כיוון).

איך מגיעים?
נוסעים בכביש תל אביב־חיפה הישן (כביש 4) ובצומת עופר פונים מזרחה לעבר כרם מהר"ל (כביש 7021). נוסעים כ־1.8 ק"מ ופונים ימינה (דרומה) לרחבת החניה של משרדי קק"ל בכרמל