ברצלונה לא מצטיינת במחירים נמוכים במיוחד, אבל היא ללא ספק אחת הערים היפות ומעוררות ההשראה של אירופה.



גם אם נדמה לכם שהתקציב שלכם לא מאפשר כרגע טיסה לעיר הקסומה הזו, הטיפים שלפניכם יפקחו את עינכם ויעזרו לכם לארגן את החופשה המושלמת בברצלונה במינימום הוצאות:

עונה

ברצלונה שוקקת, אם לא לומר אפילו קצת עמוסה בחודשי הקיץ. יוני עד אוגוסט הם חודשים בהם העיר מתמלאת תיירים והמחירים עולים בהתאם. החודשים המומלצים לטיול בברצלונה הם החודשים מאי או ספטמבר. מזג האוויר מצוין, התיירים טרם הספיקו לצאת לחופשת הקיץ או כבר עזבו את העיר ומחירי הלינה הופכים להיות הרבה יותר נוחים. 
לינה
אזורי הלינה המומלצים בברצלונה הם שדרות הרמבלה, אזור כיכר קטלוניה והרובע הגותי. אלו אזורים הקרובים לאתרים המפורסמים והם שוקקי חיים ביום וגם בלילה. יחד עם זאת מדובר באזורים התיירותיים והמבוקשים ביותר ולכן מחירי הלינה שם יקרים יחסית. 3 גישות מומלצות לגבי בחירת 

מקום לינה זול: 
- מציאת דיל שווה ביותר לטיסה ומלון במרכז העניינים
- לינה באכסניה מומלצת באזור טוב
-  לינה במלון איכותי וזול באזור מרוחק ושימוש במטרו המצוין של ברצלונה. 
בדקו כל אחת מהאפשרויות ובחרו בזו המתאימה לכם ביותר. מבטיחים לכם שתראו ירידת בעלויות.
תחבורה
המלצתנו החמה היא לרכוש כרטיסיה ל-10 נסיעות באוטובוסים ובמטרו. הכרטיסייה אינה אישית ומאפשרת גמישות רבה במחירים אטרקטיביים הרבה יותר מהשכרת רכב או נסיעה במוניות.


אוירה מיוחדת. הרובע הגותי. צילום: dreamstime 
 
אתרים
ישנם הרבה אתרים חינמיים שניתן לבלות בהם כמה שעות ללא הוצאות:
שדרות הרמבלה - הרחוב המרכזי של העיר שמצליח להעביר בצורה מושלמת את אווירה התוססת. לאורך הרחוב נמצאות אטרקציות חינמיות נוספות: פלאסה קטלוניה, פלאסה ריאל ושוק בוקריה.
הנמל - בסוף השדרה שוכן הנמל של ברצלונה בו אפשר להנות מטיול רגלי נעים, לבקר באנדרטת קולומבוס ולקפוץ לשכונת ברצלונטה.
הרובע הגותי - לכו לאיבוד ברובע הגותי וספגו את האווירה המיוחדת. ניתן להיכנס לקתדרלה של ברצלונה ששוכנת ברובע בחינם בשעות הבוקר והערב. מומלץ לבדוק מראש את השעות המדויקות בכל יום.
המבנים של גאודי - אפשר לתצפת עליהם בכיף מבחוץ. תוך כדי טיול ונסיעה קצרה במטרו אפשר לראות את סגרדיה פמיליה, קאסה מילה וקאסה באטיו.
מבצר מונז'ואיק - הכניסה והסיור בסביבתו הם חינמיים אך דורשים טיפוס בעליה מאתגרת למדי. אם אתם לא חושבים שתצליחו לשרוד את העליה תוכלו לשלם על נסיעה ברכבל ולרדת בתום הסיור ברגל.
מופע מזרקות הקסם - למרגלות מונז'ואיק נערך מופע מזרקות מקסים ללא תשלום, בדקו את שעות המופע והגיעו מוקדם כדי לתפוס מקום מוצלח.
במרבית האתרים והמוזאונים של ברצלונה ישנם ימי פתיחה חינמיים, מומלץ לבדוק האם בזמן הטיול שלכם, האתרים פותחים את שעריהם בחינם. שימו לב שבדרך כלל מדובר בימי עומס באתרים אלה ולכן מומלץ להגיע מוקדם.
אוכל
עסקיות משביעות ומשתלמות מאוד מוגשות בברצלונה לרב בין השעות 13:00 ל-16:00. אז אפשר להנות מארוחה גדולה המורכבת מכמה מנות במחירים זולים יותר. ארוחות הערב בברצלונה הן קלות יותר ולכן, על אף שזה מאתגר עבור התייר הישראלי, מומלץ לאכול את הארוחה העיקרית והמגוונת לאכול בצהריים.
התנסו בחוויית קניות מקומית, קנו לכם מצרכים בסופרמרקטים מקומיים: לחם, גבינות, נקניקים וצאו לפיקניק באחד הפארקים הרבים בברצלונה.
קניות
מי שמצפה לסיילים שערורייתיים ושקיות עמוסות בגדים, עלול להתאכזב. ברצלונה היא לא יעד זול מבחינת שופינג. מה שכן, המחירים ברשתות כמו זארה ו- H&M זולים יותר מהמחירים בארץ.
מוגש באמצעות חברת קשרי תעופה המציעה חבילות נופש לברצלונה וליעדים נבחרים אחרים.


אוכל טוב, אוירה נהדרת. ברצלונה מחכה לכם. צילום: dreamstime