מי אמר שמשבר גיל ה-40 צריך להיות משבר בכיוון שלילי דווקא?

גברים רבים מגיעים לגיל הזה ומבצעים תחקיר מעמיק על חייהם עד עתה ומגלים שמשהו שם לא במקום. קוראים לזה משבר גיל ה-40.

המושג הזה טיפה השתנה בשנים האחרונות מפני שמספר האנשים שעושים שינוי דראסטי בחייהם הולך ויורד. אם זה בגלל שיותר קל כיום למצוא את קריירת החלומות בגיל מוקדם יותר, אם זה בגלל שפחות ופחות אנשים מפחדים לעזוב הכול בגיל מוקדם יותר, או שפשוט 30 הפך ל-40 החדש.

בכל מקרה, משבר גיל ה-40 כבר לא נראה כמו שהוא היה נראה בעבר. סביר יותר שאדם בגיל 40 ירכוש רכב אספנות או אופנוע לראשונה בחייו מאשר יתגרש או יהפוך ממהנדס ראשי בחברת תרופות לאיש טבע שחי מהאדמה. הדור שונה. לפחות ככה אומרים.

מה שכן מתחזק במשבר גיל ה-40 זה טיולי החבר'ה; קבוצה של "מבוגרים" שיוצאים יחד לעשות את הטיול הגדול של גיל 40. אפשר גם לבד, אפשר עם המשפחה, אבל אין כמו טיול עם החבר'ה.
אגב, "טיולי סקי" עם החבר'ה לא נחשבים.
כל הטיולים האלו מתקיימים רק כדי לחזור חזרה לשגרה הרגילה והמספקת שהיתה כאן קודם. הגברים הופכים להיות בני 20 שוב, עם אותם בדיחות, אותם שטויות ואותם התנהגויות. כל הטיפשות הזו חייבת לצאת איכשהו ועדיף שזה לא יקרה בדיוק ביום הורים כשאתם מקשיבים למורה שמספרת על הילד שלכם שלא עושה מה שאומרים לו.


פניה מרגשת לבנות הזוג (או בני הזוג. אני לא שופט);
קודם כל את צודקת; זה מסוכן, אנחנו לא בני 20 יותר, זה רעיון טיפשי, אנחנו מתנצלים מראש, נביא הרבה מתנות יקרות וכמובן שנהיה חייבים לך. זהו. אפשר להמשיך?
אז הנה כמה רעיונות לטיולי חבר'ה שתוכלו לבצע פעם בשנה;



אני והחבר'ה גברים

סביב העולם התפתחה תופעה של מרוצי מכשולים, לרוב זה מתרחש בבוץ. המרוצים הגדולים ביותר הם Tough Mudder, , Spartan, Strong Viking. "אבל רגע," אתם אומרים, "איך נצליח לעשות דבר כזה?" אתם ממשיכים לשאול.
גברים בבוץ
מדובר במסלולים עם עשרות מכשולים קלים וקשים שמפוזרים לאורך הדרך. את מרבית המכשולים פיתחו יוצאי יחידות מיוחדות בצבאות העולם ורובם מתבצעים בבוץ, מים, קרח או שלג. הם מגדירים את זה כאתגר ולא כתחרות. קודם כל הרעיון הוא החוויה המשותפת ועבודת צוות ולא התחרות.
יש מרחקים שונים. כנסו לאתרים של המרוצים האלו וחפשו מרוץ קצר יחסית.

ונכון שבכל הסרטונים של הארועים הללו מציגים רק ילדים וילדות בני 20+, ונכון שנראה שהם כולם בכושר פי כמה וכמה יותר מאיתנו, אבל מדובר במרוצים שזמן הסיום לא חשוב. מה שחשוב הוא הדרך. יש מכשולים אותם אדם בודד לעולם לא יצליח לעבור. המכשולים בנוים במיוחד כדי שתהיו חייבים להיות צוות או סתם נחמדים אחד לשני כדי לעבור. וגם לצעירים האלו יהיה קשה לרוץ אחרי מכשול או שניים. אז אל תדאגו, יש הרבה בני 40 שעושים את זה, פשוט מחלקות השיווק החליטו, מסיבה לא ברורה, לקדם סרטונים עם צעירות בנות 25 בטייטס וגברים צעירים בני 25 בספידו כשכולם מלאים בבוץ. צפו בסרטון בסוף הכתבה.



עושים קצת שלג. צילום: יח"צ



אני והחבר'ה מחבקי עצים
הטיולים שאתם רגילים אליהם כוללים סיבובי הליכה בעיר, שופינג, בתי קפה ושמש על הפנים. בדרך כלל מדובר בטיול משפחתי או זוגי או לפעמים מטעם העבודה. הפעם אתם הולכים על משהו אחר – טיול טבע עם חוויה אחרת. הטיול הכי סטנדרטי מתוך אלו הלא סטנדרטים זה טיולי ג'יפים; ברומניה, גאורגיה, יוון, ערבות טורקיה או הרי השם-כלשהו, זה לא משנה. אתם יכולים לעשות את זה עם המשפחות, אבל אין כמו טיול ג'יפים עם החבר'ה, עצירות לקפה בדרך, בשר על האש, חוסר היגיינה באופן קבוע וכל מה שגברים אוהבים.
טיול חוויתי מסוג אחר הוא טיול אופנועי שלג בלפלנד. כן, המרדף אחר נילס הולגרסון ואווזי הבר מתגמד מול חבורה של גברים בוכים כשהם מביטים בזוהר הצפוני בלייב.


בדרך למעלה. צילום: נמרוד גנצרסקי


אני והחבר'ה מטפסים
לא צריך להיות מומחה קיר טיפוס כדי לצאת למסע הררי עם החבר'ה. גם לא צריך לגעת בקצה באוורסט כדי להרגיש גובה. יש טיולים של לא יותר משבוע בהם תוכלו לבצע טיפוס לגובה של אזור החמישה קילומטר ולהרגיש כאילו כבשתם את העולם. הקילמנג'רו באפריקה או המון בלאן באירופה יכולים לספק לכם חוויה שלא תשכחו. אם אתם לא רוצים או יכולים לבצע גובה כזה, יש מקומות רבים בהרי האלפים שיכולם לספק לכם טיול טיפוס גם עצמאי וקצר. אני עליתי על הר שילטהורן שבשוויץ (Schilthorn). מדובר בהר בגובה 2,970 מטר עם שביל יחסית נוח לעליה. לוקח כמה שעות לעלות אותו (בלי שום כלים). למעלה יש מסעדה מסתובבת מהסרט 'ג'יימס בונד בשרות הוד מלכותה' משנת 1969. ואז יורדים בעזרת רכבל.
מדובר בהכנה קלה, מהירה, שאפשר לבצע אפילו כשהמשפחה נמצאת באטרקציה אחרת בתחתית ההר.  



מי בא לאבא? צילום: יח"צ




אני והחבר'ה בפסטיבלים
פסטיבלים! אותם אלפי ארועים סביב העולם בהם יש מלא אנשים, מלא בירה ומוסיקה טובה. המפורסם שבהם הוא Burning Man בארה"ב, אבל באירופה לא חסרים פסטיבלים של רוק ואלקטרוני. כמה ימים של שיכרון, שינה באוהלים, בזוהמה ובצפיפות, כמו שתמיד רציתם כשהייתם צעירים, אבל באותה תקופה המוח עוד עבד וויתרתם. הפעם לא מוותרים! יש קבוצות שהולכים להמר על חייהם במרוץ השוורים המטורף בפמפלונה שבספרד. אין כמו קצת נגיעה בחיים שאחרי כדי לחזור מלא אנרגיות הביתה.