עוד שבוע פורים, ואתם בטח כבר עמלים על תחפושת מקורית וחושבים במה למלא את משלוח המנות לחברים. עכשיו זה גם הזמן לתכנן איך לנצל את הזמן הפנוי בחופשה הקצרה של החג. הפארקים והאתרים ברחבי הארץ כבר מוכנים לארח אתכם עם אירועים ברוח החג. ובתיאום מושלם, בתקופה זו גם הטבע משיל את בגדי החורף ומתכסה בצבעים אביביים שמחים. ריכזנו עבורכם את מיטב ההצעות לחג.

סובב פסגת התבור

בעונה זו של השנה, כשהכל מסביב ירוק ומלבלב, מוציאים מורן גל־און ו־WalkInnIsrael טיול חווייתי לכל המשפחה. הטיול, סובב פסגת התבור, ימלא לכם את המצברים ותגלו בו תצפית נפלאה על עמק יזרעאל והגליל התחתון. הנוף הנשקף מפסגת ההר בתקופת האביב עוצר נשימה. 

הר תבור. צילום: הדר יהב

 
גל־און מציעה טיול קצר שייצא בבוקר שבת. תעברו במסלול יפהפה, תשמעו סיפורים ותתרשמו מהנופים הגליליים, וכן תהיה לכם אפשרות להשתתף בהפעלות בשילוב של מערכת ניווט עצמאית.

היכן: מגרש החניה של המנזר בפסגת הר תבור. 
מתי: שבת, 26 במרץ, בשעה 10:00.
מחיר: 40 שקל למשפחה. הרשמה מראש בטל׳: 054־6752448, 052־2483380.

עולם המרציפן

ואם אנחנו מדברים על התבור, תדעו שמרכז המבקרים "שקד תבור" מזמין אתכם לחגיגה פורימית צבעונית שכולה קשורה במרציפן. הביקור במוזיאון כולל צפייה בסרטון קצר על תהליך ייצור המרציפן, תערוכת פיסול ממרציפן ובה דמויות מעולם האנימציה, אגדות ילדים, פוליטיקאים ועוד. בחדר הסדנאות תכינו ליצנים ואוזני המן ממרציפן. לילדים הקטנים גם ימתין חדר ג'ימבורי.
היכן: שדרות קק״ל, כפר תבור.
מתי: במשך השבוע - מ־9:00 עד 19:00, בשישי - 9:00 עד 16:00, בשבת - 10:00 עד 17:00.
מחיר: הורים ופעוטות ללא תשלום. ילדים בני 15־3 - 64 שקל, כולל חומרים לסדנאות. פרטים בטל׳: 04־6772111.

חיות בתחפושת

מוזיאון הטבע התנ"כי בבית שמש לובש חג. במוזיאון, שילוב של גן חיות ומרכז למידה יהודי, מוצגים יונקים, ציפורים, זוחלים, דו־חיים וחרקים המוזכרים במקרא ובתלמוד. במהלך פורים יתקיימו במקום סיורים מודרכים שבהם אפשר יהיה להתקרב ולגעת בבעלי חיים. בשושן פורים יתקיימו סיורים מיוחדים לחג וכל ילד בתחפושת יקבל פרס.
היכן: הצבע 5 בית שמש. 
מתי: יום שישי, 25 במרץ. סיור בעברית ב־10:00, סיור באנגלית ב־11:30.
מחיר: 40־30 שקל. הפעילות בתיאום מראש. טל׳: 073־213־1662.

עדלאידע ובירה

מבשלת "שריגים" עורכת חגיגת פורים עם בירה איכותית, מוזיקה ונוף. לצד הבירה שתימזג כל הזמן, יוצעו מגוון נשנושים: נקניקיות, חומוס ביתי וכריכי בשר מעושן. מבקרים בתחפושת יזכו ל־10% הנחה.
היכן: מרכז מסחרי שריגים, עמק האלה.
מתי: יום שישי, 25 במרץ, בשעות: 17:00־10:30. 
פרטים נוספים: 054־5599484.
שקד תבור. צילום: גיא זיידל
 
 

פסולת ירוקה

במהלך החג יקיים פארק אריאל שרון פעילות חווייתית לכל המשפחה. תלמדו כיצד התחפשה הפסולת לפארק ירוק, איך אפשר להציל את הסביבה, ובאיזו צורה הופכת האשפה לגז. 
חוץ מלהשתתף בפעילות מרוכזת, תוכלו להסתובב עצמאית בשטחי הפארק שבדיוק עכשיו מתמלא בניצני האביב הראשונים. הפריחה המדהימה של צמחי הבר במעלה ההר משתלבת היטב באווירה הפורימית. 
הסיורים מתאימים לכל המשפחה ומועברים על ידי מדריכים מוסמכים. את הסיור ניתן לשלב עם צפייה במיצג מולטימדיה.
היכן: פארק אריאל שרון.
מתי: 25־23 במרץ. בכל יום יתקיימו שלושה סיורים בשעות: 9:30, 11:30 ו־13:30.
מחיר: הפעילות ללא עלות וללא הרשמה מראש. 

פורים במוזיאון

מוזיאון הנגב לאמנות והמוזיאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח בבאר שבע יקיימו פעילות ייחודית במהלך החג. ביום חמישי, למשל, יתקיימו סיורים על ידי מדריכים מחופשים ותעלה ההצגה "החלילן מהמלין". ההצגה תהיה בהשתתפות הילדים.
היכן: באר שבע.
מתי: יום שישי, 25 במרץ. כל שעה עגולה בין 10:00 ל־14:00. משך כל הצגה ופעילות: 50 דקות. 
מחיר: 20 שקל. כולל כניסה לשני המוזיאונים ולהצגה.  

קרנבל תנינים

בחמת גדר ברמת הגולן מתכננים קרנבל חגיגי לכל המשפחה בהשתתפות קפטן הוק, קרוקודיל דנדי ומנהל הקרקס שילהיבו את האורחים. בתוכנית: קרוקודיל דנדי מגיע לראשונה לחמת גדר, מגלה עולם חדש ומסביר לילדים על סוגי התנינים. 
מנהל הקרקס יתארח בפארק ויזמין את האורחים להשתתף בתחרות תחפושות, כמובן עם פרסים. כמו כן תתקיים סדנת איפור שתתמקד באיפור פורימי ובאיפורי חיות. ואם זה לא מספיק, בכל שעה עגולה קפטן הוק ייצא יחד עם הילדים למסע במקום. 
היכן: חמת גדר.
מתי: ימי חמישי ושישי, 25־24 במרץ, בשעות: 10:00־16:00.
מחיר: ילד עד גובה מטר חינם. 105 שקל לאדם. כניסה יומית משפחתית (ארבע נפשות) בסוף השבוע: 279 שקל. 
מבשלת שריגים, עמק האלה. צילום: ליאור רונן
 
 

רעש וצלצולים

מוזיאון גן המדע במכון ויצמן ברחובות מקיים במהלך החודש מגוון פעילויות בנושא "רעש וצלצולים". ברחבי גן המדע מתקיימות כל העת סדנאות יצירה חווייתיות, שכוללות יצירות מדעיות המפיקות צלילים בדרכים מעניינות. 
במהלך חופשת הפורים הפעילות במקום תורחב ותתקיים תחרות תחפושות נושאת פרסים לילדים ולמבוגרים. כמו כן, לאורך כל היום ייערכו סיורים מודרכים במדשאות גן המדע.
היכן: מכון ויצמן, רחובות.
מתי: 26־24 במרץ.
מחיר: 40־35 שקל לאדם.

שושן הקטנה

"מיני ישראל" מתקשט לרגל פורים ויקיים פסטיבל עם אחשוורוש, ושתי, אסתר המלכה, המן הרשע ומרדכי. בנוסף לדמויות המשעשעות שיסתובבו בשטח הפארק, יתקיימו גם הפעלות, פינות יצירה ומופע מוזיקלי. כחלק מהפעילויות במקום תצטרכו לגלות מדוע אסתר המלכה כל כך עצובה בחג כל כך שמח. רמז: היא איבדה טבעת מאוד מיוחדת. במהלך הסיור במקום תוכלו לעזור לה לגלות היכן היא מסתתרת.
היכן: “מיני ישראל״, לטרון.
מתי: 26־24 במרץ, בשעות: 10:00־16:00.
מחיר: 69־35 שקל לאדם. פרטים נוספים בטל׳: 1־700־507־507.

שדות תבלינים

חוות התבלינים בבית לחם הגלילית תערוך סיור חינמי בשדותיה. הסיור בהנחיית מדריכי החווה יעבור בשדות האורגניים. תשמעו במהלכו על ההיסטוריה של החווה ופעילותה, תעברו בין הגידולים השונים ותלמדו את הסגולות הרפואיות של כל צמח. 
אם מזג האוויר יהיה לרעתכם ויירד גשם, הסיור יוחלף בהרצאה באולם ההדרכה של מרכז המבקרים. כמו כן, במהלך היום יוצעו טעימות של חלווה מתוקה, גבינות וחליטות חמות.
היכן: בית לחם הגלילית.
מתי: שבת, 26 במרץ, בשעה 12:00.
פרטים נוספים: 04־9533405.