אם תשאלו אותי, לקום בבוקר זה מבאס, אך לא כשמתעוררים אל צלילים של טבע ומים זורמים. הצלילים האלה, שהופכים את שעות הבוקר המוקדמות ליותר נעימות, הם מה שגורם לי לרצות לעשות קמפינג. ואם כבר קמפינג אז בשמורת הטבע יהודיה. 



במרכז השמורה הגדולה ביותר בגולן ישנו יער יהודיה, שהתברך בכמה עצי אלון התבור. בתוך היער מסתתרים כמה מסלולים יפיפיים, שמצליחים למשוך את המטיילים בכל עונות השנה. 
 
חלק מהמסלולים זוכים לפופולריות רבה בקרב המטיילים כמו נחל הזוויתן, נחל יהודיה ומפל עיט. משפחות ויחידים שכבר יצאו לדרך ויעשו את הלילה בחניון הלילה ישמחו לשמוע שהחניון הוא נקודת הפתיחה למסלולים של נחל הזוויתן ויהודיה, כך שלא צריך לבזבז את השעות הטובות של הבוקר בנסיעות ארוכות או בעמידה בפקקים. פשוט מתעוררים ויוצאים אל הטבע. 
 

מה שיפה במסלול שמוביל לנחל הוא שגם מי שטייל שם לפני כמה שנים יכול להרגיש שהוא מגלה את המקום מחדש. הסיבה: מפולת סלעים הרסנית שהתרחשה לפני שנים ספורות פגעה במסלול הוותיק, והמסלול החדש שונה מקודמו ומציע טעימות מענגות מהמקומות הכי יפים של הנחל. 
 
המסלול הנוכחי קצר יותר מהמסלול המקורי, והוא מתחיל כאמור בחניון יהודיה ומוביל אותנו בשביל מסודר העובר לצד שרידים של כפר סורי. לאחר דקות של הליכה נגיע לפיצול שבילים שבו יש לנו שתי אפשרויות: לצאת עם השביל האדום שיורד אל בריכת מפל יהודיה או לבחור בשביל השחור שעובר דרך הנחל. אם אתם מחפשים להוציא קצת אנרגיה ולא רק לרחוץ בבריכה הטבעית של המפל, תבחרו בסימון השבילים השחור, שבאמצעותו תוכלו לרדת מהמצוק במסלול מתון יחסית ולהגיע עד לאפיק הנחל. לאחר שצלחתם את הירידה לאפיק הנחל תגלו בריכה רדודה, שבה יש ללכת עד שתגיעו לראש המפל. 
 
ההליכה לראש המפל היא חלק מהחוויה של המסלול, כי על הדרך אפשר לעצור להתרעננות במים הקרירים ובאזורים המוצלים. אחרי שתגיעו ליעד נצלו את הזמן ליהנות מהשלווה ומהנוף. הבריכה היא המקום המושלם לסיים את הטיול, בעיקר בימים חמים.


אופי הטיול: מסלול מעגלי המתחיל בחניון יהודיה. מתאים למיטיבי לכת - עם קטעי הליכה בתוך המים.
 
אורך הטיול ומשכו: כארבעה קילומטרים, כשלוש שעות.
 
איך מגיעים: שמורת טבע יהודיה על כביש מספר 87, כשבעה קילומטרים ממזרח לצומת יהודיה. 
 
פרטים על לינת שטח: 04-6962817.