עבור מטיילים רבים חול המועד פסח הוא זמן מתאים להגיע אל נחל כזיב היפהפה, הארוך ביותר בגליל העליון. הסיבה - מדי פסח מציעים מיזם התיירות "אוצרות הגליל" ורשות הטבע והגנים שאטלים חינמיים אל הנקודה שבה מתחיל המסלול בנחל. בגלל בעיית בטיחות בשנים האחרונות נחסמה הגישה לנחל, מה שהקשה על משפחות עם ילדים קטנים לצאת ולטייל לאורכו. מי שבכל זאת לא ויתר על הטיול בנחל נאלץ להוסיף טיפוס של כשלושה ק"מ עד למסלול ועוד שלושה ק"מ כדי לחזור אל כלי הרכב.



נחל כזיב הוא באמת אחד היפים שיש לארצנו הקטנה להציע. הוא מתחיל בהר מירון ומסתיים בים התיכון, והשביל שלאורכו עוברים דרך מעיינות עין זיו, עין חרדלית ועין טמיר. אחד המקומות הקסומים לאורך השביל (שגם קרובים לנקודת המוצא) הוא מעיין עין זיו. מעיין קטן, אהוב בזכות המפל הקטן שבו. הגישה אל המעיין נוחה ומטיילים רבים אוהבים להתעכב לידו, רגע לפני שהם ממשיכים עם סימון השבילים הירוק. המשך השביל, המשופע בחורש טבעי ובצמחייה עונתית, עובר לצד טחנות קמח עתיקות.



אף שפסח יצא השנה מאוחר יותר מאשר בשנה שעברה, עדיין תוכלו להבחין בפריחה יפהפייה. מה שנפלא במסלול הוא שבהליכה קלה תוכלו לעבור בכל פעם מצד אחד של אפיק הנחל אל הצד השני, ובחלק מהמעברים תוכלו להרטיב את הרגליים או לעבור בעזרת גשרונים קטנים מעץ. אל תוותרו על עצירה בטחנת הקמח הישנה שפעלה שנים רבות בזכות זרם המים החזק של הנחל, אך נסגרה לפני כמה עשורים. מבנה הטחנה נשמר יחסית טוב, זאת בניגוד לטחנות קמח אחרות שפעלו לאורך הנחל ואת השרידים של חלקן ניתן לראות עד היום.



בימים חמים כדאי מאוד לעצור בכל פעם שמתחשק לכם להתרענן, אך כדאי שלא תבזבזו יותר מדי זמן כי מחכה לכם לפחות עוד אטרקציה אחת שווה בהמשך הדרך. הכוונה לעין טמיר, שבמרחק כחצי שעת הליכה מטחנת הקמח. בעין טמיר מחכה למטיילים נקבה מקסימה ובה מים קרירים. מכיוון שגובה המים משתנה לאורכה, מומלץ להיכנס אל הנקבה ללא ציוד יקר ערך ועם פנס שיאיר את הדרך. אורך הנקבה הוא 30 מטר והיא צרה יחסית, כך שמומלץ להיכנס אחד אחרי השני, גם כדי לא לחוש קלסטרופוביה וגם כדי לא ליצור עומס בכניסה וביציאה. בכל מקרה, מדובר בחוויה נעימה שלא כדאי לוותר עליה. 



מלבד הנקבה החשוכה יש בעין טמיר גם כמה בריכות הנובעות מתוך הסלע, שבהן אפשר לרחוץ, אך שימו לב - הסלעים שמקיפים אותן הם חלקלקים ויש להיזהר. אחרי רחצה ומנוחה קלה תוכלו לשוב על עקבותיכם, רק שימו לב לתזמן את השהות בהתאם לזמן יציאות השאטלים. 



איך מגיעים: מאזור נהריה - נוסעים על כביש 89 עד הפנייה שמאלה לאזור התעשייה קורן. בכיכר השלישית תצטרכו לבצע פניית פרסה ואחריה תראו שילוט המכוון לחניון.



עד יום חמישי (מחר) השאטלים יוצאים בין השעות 9:00 ל־17:00.