טורקיה הייתה בעבר יעד נחשק ביותר לתיירות מישראל. בעקבות הפיגוע בשדה התעופה וניסיון ההפיכה, צנחו מחירי בתי המלון באיסטנבול עד ל-99 שקלים בלבד לשני לילות. נועם רון, מנהל שיווק ב"איסתא", הסביר את המצב לניסים משעל היום (שני) ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "לא סוד שטורקיה, עוד לפני ניסיון ההפיכה, היא במצב תיירותי לא טוב. התיירות לשם הולכת ומידרדרת בתקופה האחרונה. אם הייתה לנו, כישראלים, תקווה שבעקבות הסכם הפיוס טורקיה תחזור למפת התיירות, בעצם מה שקרה לאחר מכן, הפיגוע בשדה התעופה ועכשיו ההפיכה, מחזיר אותם לאותו המקום".



"הטורקים לא נערכו למצב מראש", אמר רון, "הם לא היו יכולים לסגור את בתי המלון באיסטנבול ולפטר את העובדים ולהחליט שהעונה הם לא פותחים. זה נפל עליהם כרעם ביום בהיר והתיירים הפסיקו לבוא. אז הם עושים את הכל למשוך תיירים, בין אם תיירות חו"ל ובין אם תיירות פנים, תיירים טורקים שיגיעו למלא את המלון. כי יש להם עובדים, את כל ההוצאות, והם מנסים למזער את הנזקים שלהם".




"מי שרוצה לנצל את המצב, ואם נשים לרגע בצד את הנושא הביטחוני, אז באנטליה חבילות נופש שעלו 600 דולר, אנחנו מדברים על משפחה, זוג עם שני ילדים, במלונות חמישה כוכבים 'הכל כלול', עולים כיום פחות מ-400 דולר", הדגיש רון, "אבל המחיר לא משחק פקטור. אנחנו לא רואים את הקהל הישראלי נוהר למרכזי ההזמנות בגלל המצב. בניגוד לפעמים קודמות, הקהל הישראלי רואה את הסיכונים ואת מה שקורה בטורקיה, ומצביע ברגליים".