חם, כל כך חם, עד שגם המטיילים הכי מורעלים מעדיפים להתכנס ליד המזגנים. חודש אוגוסט עדיין לא החל וכבר אי אפשר לבלות בחוץ אלא אם כן יש מים צוננים וחללים מוצלים באזור. אבל אם מעיינות ובריכות טבעיות לא עושים לכם את זה, יש לי בשבילכם פתרון מצוין: לטייל בלילה. כשהשמש הולכת לישון והבריזה הקלה מתעוררת, זה הזמן לצאת שוב לטבע. אז במיוחד עבורכם, כל האתרים שפותחים את שעריהם בשעות השקיעה של חודשי הקיץ.

 

רומנטיקה בכנרת



בתקופת הקיץ הכנרת מתמלאת משפחות וצעירים שמתנחלים בחופים, ובשל כך זוגות רבים מוותרים על התענוג הזה. אני רוצה להציע להם לצאת לסיור בשביל סובב כנרת, לאורו של הירח. המסלול מעגלי, בדרגת קושי קלה, והוא יכול להיות גם רומנטי וגם נוסטלגי.

מתחילים בחניון הסמוך לצומת כנרת, וכבר במרחק הליכה קצר אפשר לראות את בית העלמין שבו קבורה בין היתר רחל המשוררת. הסיור ממשיך דרך תל בית ירח, שבו התגלו שרידים של יישוב מתקופת הברונזה.

אורך המסלול: כ־3.5 ק"מ, כשעתיים וחצי. נקודת ההתחלה: החניון הסמוך לצומת כנרת.

 

ערב בצוק



ב"מנרה, ארץ הטבע והאקסטרים" מארגנים קיץ מגבש וחוצה גבולות. לטובת העניין, ובמיוחד בשל החום הכבד ששורר בגליל במהלך אוגוסט, האתר ייפתח במועדים מסוימים גם בלילה.

צוק מנרה. צילום: יח''צ
צוק מנרה. צילום: יח''צ


אז מה מחכה לכם שם? נסיעה ברכבל הארוך במדינה, שלכבוד הקיץ שודרג בפתחים לאוורור, גלישה במגלשות ההרים (עם ממטרות לצינון), טרמפולינה, באנג'י וקומזיץ בתחנה העליונה, בגובה 900 מטר, מול נופי עמק החולה, הרי הגולן והחרמון.

פעילות לילית בתאריכים: 16, 18, 23 ו־25 באוגוסט. שעות הפעילות בימים אלה: עד 21:00.

מפגשים ביער



עמותת התיירות כרמלים עורכת סיורי בין ערביים בנופיו הפסטורליים של הכרמל. הסיורים, שמתאימים למשפחות עם ילדים קטנים, עוברים בתוך יערות, בין עצי האלון ושיחי האלה. מלבד הליכה, שמלווה במדריך, הסיור כולל כניסה למעיין נסתר ושכשוך במים. תוכלו גם לפגוש שחקנים שיסתובבו בשטח בדמויות מתחלפות.

יש גם אופציה של טיול בן יומיים ביערות הכרמל, הכולל לינת שטח עם מדורה, שירים וסיפורים אל תוך הלילה.

הסיורים יתקיימו בימי חמישי (4.8, 11.8, 18.8) בשעות: 19:30־17:00. טיול בן יומיים בתאריכים 29־28 באוגוסט. לפרטים: 04-9871114.


קיץ מהסרטים



אין כמו הצמחייה והנופים של רמת הנדיב, וזו חוויה לבקר אותם גם בחושך. בכל יום רביעי במהלך אוגוסט תוכלו ליהנות מבריזה נעימה, משקיעות מרהיבות ומשלל פעילויות. במוקד: מופע מוזיקה תיאטרלי בשם "קרנבל בגן החיות".

במקום תתקיים גם פעילות של דיווש באופניים במטרה ליצור אנרגיה חלופית, על המדשאות יפוזרו משחקי ענק ממוחזרים, וכן יתקיימו סדנאות יצירה, סדנת ציור, משחקי קרקס ויוצגו בובות ענק. בנוסף, יוקרן בגן סרט קולנוע שיופעל בעזרת אנרגיה סולארית.

מחיר: 10 שקלים לאדם. כל הפעילויות כלולות במחיר הכניסה (למעט סדנת הציור). ימי רביעי בשעות: 21:30־18:00. פרטים נוספים: 04־6298111.

 

משאלות בדרום



כמדי אוגוסט, גם הפעם הנגב והערבה מתכוננים ללילה של מטאורים. אחד המוקדים הוא פארק תמנע. ליל המטאורים יתרחש ב־11 באוגוסט, החל מהשעה 20:00 ועד 2:00. לרגל האירוע, שמתקיים זו השנה השביעית, יוצב בפארק טלסקופ גדול. אז מה עוד בתוכנית? תצפיות מודרכות בטלסקופים על כוכבי לכת, גלקסיות וכוכבים כפולים.

במתחם, על גבי מחצלות, תיערך היכרות עם קבוצות הכוכבים וגלגל המזלות, ויושמעו סיפורי כוכבים ומיתולוגיה. במקום יש גם מתחם הדמיה והפעלה לילדים עם מודלים של מערכת השמש, סדנה בנושא גלגל המזלות והקשר בין אסטרולוגיה לאסטרונומיה.

כמו כן, יתקיימו סיורים ליליים מודרכים באוטובוס עם עצירות קצרות באתרי הפארק, כמו עמודי שלמה, הפטרייה והקשתות. לקראת חצות ייכבו כל אורות הפארק, והצפייה בשמי הלילה תתקיים בחשיכה מוחלטת.

מחיר: 69 שקל לאדם (מגיל 3). פעילות הלילה תחל ב־20:00 ותסתיים ב־2:00. בערב הפעילות ייצאו הסעות בתשלום אל הפארק מתל אביב ומירושלים ב־15:30. לפרטים והרשמה: "תיירות בערבה", טל׳: 1־800־225־007.

מצפה כוכבים



גם מצפה רמון מהווה יעד עבור חובבי האסטרונומיה. ב־11 באוגוסט מצפה תוחשך לחלוטין ותוכלו לצפות ללא הפרעה בשמיים השחורים שיתמלאו כוכבים נופלים. טלסקופ נייד גדול ועוד עשרות טלסקופים קטנים יותר יוצבו באצטדיון הכדורגל במקום, ואפשר יהיה לשבת ולהביט בהופעה הגדולה, כשברקע תתנגן מוזיקה מדברית.

מצפה הכובים במצפה רמון. צילום: שיר פרסר
מצפה הכובים במצפה רמון. צילום: שיר פרסר


אגב, אפשר גם לקפוץ לרובע דרכי הבשמים, להאזין להרצאות ולהשתתף בפעילויות. הורים וילדים יוכלו ליצור יצירות מלאות כוכבים וסרטי חלל יוקרנו על מסך ענק.

אצטדיון הכדורגל מצפה רמון (הכניסה חופשית). יום חמישי, 11 באוגוסט, החל מ־20:00 ועד השעות הקטנות של הלילה. לפרטים נוספים: 08-8681635.


 

אגדות חיות



במהלך החודשים יולי ואוגוסט הגן הבוטני בירושלים מזמין את המטיילים להשתתף בחוויה לילית, בשביל התגליות בגן. עם רדת החשיכה הגן הופך למקום קסום, מלא בצלילים, סיפורים, משחקים והפעלות. ימתינו לכם במקום דמויות מסיפורי האגדות כמו שדונית שובבה, גמד חרוץ ופיה קסומה וכן מספר סיפורים, שיעניק לכל אחד כתב חידה ומפה.

הילדים יוכלו ליהנות ממשחק מחבואים עם שדונית במפל הנסתר, מהליכה בעקבות רעש הפטישים בצלע ההר ומחיפוש זהב במכרה יחד עם הגמדים.

מחיר: 45 שקל לאדם. כרטיס משפחתי: 190 שקל (זוג ושלושה ילדים). הפעילות מתאימה לילדים בני 3 עד 12. בימים ראשון עד חמישי בשעות: 22:30־17:00. בשבתות: 22:30־10:00.

לפרטים נוספים: www.botanic.co.il

 

קופצים לצובה



כשהטמפרטורות מטפסות, זה הזמן להפוך יום ללילה ולצאת לפעילות משפחתית מרעננת בפארק קיפצובה בקיבוץ צובה בהרי ירושלים. הפארק מזמין ילדים והורים להשתתף בסיור שקיעה עם עששיות בגת, כולל הסבר על ייצור יין, לבקר בכרמי יקב צובה ולטעום ענבים, וגם ליהנות משירה, תה ועוגיות. כמו כן, במהלך אוגוסט הפארק יהיה פתוח בימים שלישי וחמישי עד 21:00.

הסיורים יתקיימו בימים שלישי וחמישי במהלך חודש אוגוסט בשעות 19:15 ו־20:15. משך הטיול כשעה ורבע. בתיאום מראש בלבד בהזמנה באתר קיפצובה או בטל׳: 054-5637952.

 

חי בלילה

 

מי שמעוניין לדעת מה עושות החיות אחרי שגן החיות נסגר יוכל לעשות זאת בגן החיות התנ"כי בירושלים. במהלך יולי ואוגוסט מתקיימים במקום סיורי שקיעה וסיורי לילה שיכירו לכם שגרה אחרת של בעלי החיים. סיור "ישנים בגן החיות" למשל מתחיל בשעות הערב, אורך 12 שעות - עד הבוקר שאחרי - וכולל לינת שטח.

הסיורים מועברים על ידי המטפלים של החיות שחושפים סיפורים מרתקים ומסבירים על דרכי הטיפול בהן.

סיור שקיעה בגן החיות התנכ''י. צילום: יערה פורסט תמרי
סיור שקיעה בגן החיות התנכ''י. צילום: יערה פורסט תמרי


סיור נוסף בגן, מאוחר יותר, הנקרא "לילה לבן", יתקיים בשעות הערב, בין 20:30 ל־22:30. הוא מספק הזדמנות לראות את בעלי החיים הפעילים בשעות החשיכה.

מחיר סיור: 58 שקל לאדם. סיור כולל לינה: 149 שקל לאדם. בהרשמה מראש בלבד. טל׳: 02־6750116.