מקומות הבילוי והאתרים ברחבי הארץ כבר שינו את פניהם ולבשו חג לקראת השנה החדשה. אם חשבתם לבלות את החופשה ברביצה באתרי הנופש ובחופי הים העמוסים, אנחנו מציעים לכם לחשב מסלול מחדש: לצאת אל הטבע וליהנות מהאירועים הייחודיים של ראש השנה.



מי שלא הספיק לבקר בכרם וביקב יפתחאל באלון הגליל במהלך בציר הענבים של אוגוסט, חופשת ראש השנה מציעה הזדמנות נוספת להצטרף לפעילות המשפחתית במקום. הכרם והיקב אשר בגליל התחתון מנוהלים על ידי הדס וצביקה אופיר, והם מזמינים אתכם לחוות בציר ענבים והכנת יין תירוש. בכניסה ליישוב ימתינו מדריכים שילוו את המשפחות בכל התהליך. כל משתתף יקבל מזמרה וסלסילת נצרים וייצא אל הכרם למלא אותה בענבים.



אחרי הבציר תעברו לחורשת האיקליפטוסים, שם יסבירו לכם איך להפריד את הענבים מהשריגים, ואיך למעוך ולסחוט ענבים באמצעות מסחטות עץ. בסיום הפקת מיץ התירוש הוא יימזג לבקבוקים אישיים שיעברו פיקוק בפקק שעם. לאחר מכן תעברו לפינת היצירה כדי לזכות בתווית אישית ליין. בסיום תוכלו לבקר ביקב הממוזג ולצפות בסרט המתאר את כל תהליך ייצור היין.


להקת כוורת


לכבוד ראש השנה, מועצת הדבש עורכת את פסטיבל הדבש שיתקיים במכוורות ברחבי הארץ עד 29 באוקטובר. במרכזי המבקרים ברחבי הארץ יהיו פעילויות להכרת עולם הדבורים וייצור הדבש.



בפסטיבל תוכלו לפגוש מקרוב את הדבוראים, לצפות בדבורים העמלות ובמלכת הדבורים, לבקר במכון רדיית דבש, לצפות בסרטון על חיי הדבורים, להשתתף בסדנאות יצירה לילדים, לטעום ממגוון סוגי הדבש, להתחפש ועוד. כמו כן, במהלך הפסטיבל יוכלו המבקרים להשתתף בתחרות צילומים, שבמסגרתה כל משפחה תתעד את הפעילות בצילום משפחתי. המשפחה עם הצילום הכי מתוק תזכה בפרס.



בין המכוורות המשתתפות בפסטיבל: מכוורת פרחי הגליל במושב מנות, הבוסתן בפקיעין, דבש מכמנים, דבורת התבור בשדמות דבורה, מכוורת אופיר באלון הגליל, יערת הדבש באלוני אבא, מכוורת פורת בעין יהב, מכוורת גליל בקיבוץ שמיר, משק דבורים לין בכפר ביל"ו א', מאחורי הדבש בכפר חב"ד ועוד.


פרטים נוספים על הפעילות באתר מועצת הדבש: www.honey.org.il



מופע עפיפונים בבית גוברין
מופע עפיפונים בבית גוברין



קיבוץ יד מרדכי חוגג את חג הדבש במגוון פעילויות חווייתיות. בשבת ובמהלך ראש השנה תתקיים במקום סדנת אפייה מתוקה, שבה הילדים, האופים החובבים, ילמדו להכין עוגת דבש, ואותה ייקחו לאחר האפייה הביתה.



ב"בית הדבש והדבורה" בקיבוץ תזכו להצצה מלהיבה אל עולמן המרתק של הדבורים. המשפחות המבקרות יקבלו הסבר מפי דבוראי מנוסה על אודות הדבורה המלכה והפועלות החרוצות, תהליך ההאבקה וייצור הדבש. במהלך הביקור תיחשף בפני הילדים כוורת אמיתית. לבסוף הם יוכלו לטעום דבש טרי ולהכין נרות מדונג.



ואם כל זה לא מספיק, ייצא במקום טיול בטרקטור ועגלה בין שבילי הקיבוץ. הסיור יסתיים בבית קיבוצי, כמו פעם, שבו יזכו הילדים להצצה נדירה לחיים של הקיבוצניקים.



מתי: בין השעות 10:00 ל-16:00. מחיר (לכל הפעילויות): ילד 55 שקל, מבוגר 50 שקל. לפרטים נוספים: 08-6720559.

השמיים של ישראל


ברשות הטבע והגנים עורכים פעילות ייחודית לחג, שבמהלכה תקבלו את השנה החדשה בשיגור עפיפונים צבעוניים מתל מרשה, בגן לאומי בית גוברין. המבקרים בתל יוכלו להביא איתם עפיפונים מהבית או לרכוש במקום. כמו כן, במהלך הפעילות יהיו תצפיות מודרכות על המרחבים הנשקפים מהמקום.


מתי: יום שלישי 4 באוקטובר, בשעות 15:00־10:30. כניסה לאתר: מבוגר 28 שקל, ילד 14 שקל.


חולבים ומגבנים



במושב טל שחר מזמינים אתכם למסע מרתק ב"ארץ זבת חלב ודבש". משפחות הבאות לבקר במקום ייפרדו ליום אחד מהעירוניות ויתוודעו לחיי החקלאים.


במהלך הביקור במשק צבן תוכלו להכיר עזים, ללטף ולהאכיל אותן, ואף להתנסות בחליבה. כמו כן, אפשר לצאת לטיול בשביל החלב, מן העז אל הגבינה. תלמדו להכין גבינות ויוגורט, וכמובן תוכלו לטעום מהתוצרת.



להכיר עיזים ואף לנסות בחליבה
להכיר עיזים ואף לנסות בחליבה



במרכז המבקרים של משק החלב, "עיזה פזיזה", יש אפשרות לקנח בארוחה כפרית הכוללת גבינות עזים, לחם, יין, קפה ופינוקים נוספים.



מתי: בימים ראשון עד שישי בשעות 10:00, 12:00, 14:00. מחיר: 36 שקל לאדם. בתיאום מראש בטל׳: 08-6102876.

פסטיבל המסיק


בבית הבד גלילי פותחים שנה ועונת מסיק חדשה. בית הבד שבבית לחם הגלילית לובש חג ומתמלא ריחות של שמן זית מהמסיק הראשון. במהלך ראש השנה, ובכל עונת המסיק, אתם מוזמנים להגיע אל מרכז המבקרים, לטעום את השמנים שנייה אחרי שהופקו, ולקבל הסבר על תהליך הייצור בשיטה אקולוגית.



במהלך החג והעונה יתקיימו במקום גם סיורים מודרכים אל כרם הזיתים האורגני, ועל הדרך תוכלו גם להתנסות במסיק ידני ולהכין צנצנות זיתים. הביקור בבית הבד הוא חינמי, אך הסיורים אל כרם הזיתים הם בתשלום (מגיל 3) ונערכים כל שבת וחג. מומלץ להתעדכן על מועדי הסיורים בדף הפייסבוק של בית הבד.



מתי: ראשון עד חמישי בשעות 16:00-9:00, שישי וערבי חג בשעות 15:00-9:00, שבת וחג 17:00-10:00. מחיר לסיור: 35 שקל לאדם. מומלץ לשריין מקום מראש בטל׳: 052-6154411.

הולכים על המים


החברה להגנת הטבע מזמינה אתכם לגלות את שביל סובב כנרת. נקודת ההתחלה ליד הכנסייה בעלת הכיפות הוורודות ומשם עוברים לאורך מזח הסירות. הסיור ממשיך מזרחה עד מפרץ אמנון, שם תתקיים הפסקה קלה לרחצה בכנרת. לאחר התרעננות במים הקרירים יהיה גם זמן לחוד חידות לילדים ולמבוגרים. הסיור יהיה בהדרכת נעמי גושן מבית הספר "שדה גליל".



מתי: יום שני, 3 באוקטובר, בשעה 10:00. שעת סיום: 14:30. מחיר: 67-56 שקל. פרטים והרשמה בטל׳: 03-6388688.


נוסטלגיה לכל המשפחה


מוזיאון החצר הישנה בקיבוץ עין שמר ליד פרדס חנה מזמין אתכם לפסטיבל נוסטלגי לכל המשפחה. במקום תתקיים סדנת הכנת איגרות שנה טובה, שאחריה תוכלו לשלוח אותן למשפחה ולחברים באמצעות תיבת דואר שבמקום. תתקיים גם היכרות עם הדבורים, הדבש ותהליך הפקתו, וכמובן טעימה ממנו.



לטובת חובבי הארץ והחלוצים יתקיים סיור במוזיאון ראשית הקיבוץ, כולל צפייה בסרט קצר. לבסוף תהיה אפשרות להתלבש כחלוצים ולהתנסות בעבודות של פעם, לאפות לחמניות שמרים בתנור לבנים היסטורי, לסייר בעגלה רתומה לטרקטור ולבקר ברפת.



מתי: יום שלישי, 4 באוקטובר, בשעות 15:00-10:00. מחיר: 45-35 שקל. פרטים נוספים בטל׳: 04-6374327.