אתם טסים לחו"ל, שוכרים רכב ונוסעים במכונית מהעיר הגדולה אל הכפר. התפאורה משתנה, שדות ירוקים, חוות, יערות עבותים, נחלים ונהרות מתגלים מרחוק. בשולי הדרכים היפות מסתתרות עיירות שמומלץ לבקר בהן, כאלו שנשמרות בסוד עד שמגיעים לפתחן. אז נחתנו, נכנסנו למכונית ונסענו רחוק אל העיירות הקטנות והיפות בעולם ואל הדרכים היפות לא פחות שמובילות אליהן. אלה ההמלצות שלנו.



קולמאר (Colmar) – חבל אלזס, צרפת


במרחק של כמה שעות נסיעה בודדות מפריז נמצא חבל אלזס היפהפה. דרך היין המובילה אליו שובה את הלב ונותנת מוטיבציה לקחת רכב ולוותר על התחבורה הציבורית, רק כדי להגיע אליה בקלות. כרמים ושדות, נחלים קטנים וטירות עתיקות מופיעים בכל צד.



נחבאת אל הכלים וצנועה במיוחד היא העיירה קולמאר, שחוברה לה יחדיו בהשראת הארכיטקטורה הצרפתית והגרמנית. העיר היפה בנויה מבתים עתיקים בני שתי קומות ושדרות בניינים גבוהים יותר, שמרפסותיהם מעוטרות בעציצי פרחים צבעוניים ובכביסה לבנה. עיירה כפרית שבה אפשר לשבת בבית קפה קטן ומשפחתי ולשתות יין טוב, לטייל בין הבתים עד לשפך הנהר ולקנות תוצרת טרייה בשוק המקומי.



הולסטאט (Hallstatt) – אוסטריה


כשלוש שעות נסיעה מוינה נמצאת העיירה הולסטאט, על גדות האגם. העיירה נחשבת לאתר מורשת עולמית של אונסק"ו ומפגישה אתכם עם אוסטריה האמיתית. אוסטריה של כפרים ונהרות, של שדות ירוקים ופסגות הרים מושלגות. העיר הקטנה שנמצאת במרכז אוסטריה, לא רחוק משני פארקים לאומיים גדולים, מצדיקה נסיעה במכונית בין דרכים כפריות. כשמגיעים אליה מגלים בתי עיירה מהמאה ה-16, שבחורף מתכסים גגותיהם בשכבה של שלג, אגם קפוא מקור ונופים ירוקים עוצרי נשימה.





אלברסין (Albaracin) – ספרד


הכפר היפה ביותר בספרד, כך על פי מדריכי הטיולים והאתרים המובילים בעולם. לאחר נסיעה של כשעתיים וחצי אל תוך הפסטורליה הספרדית, רצוי מברצלונה או וולנסיה, ייחשף מולכם יופי שנדמה שהיה קיים עד כה בספרי אגדות בלבד. ארמונות וצריחים מעוטרים באדום ובכחול, מגדלי פעמונים, בתים עתיקים ונוף הרים מעוטרים במערות אבן.



אזה (Eze) – צרפת


הנסיעה לאורך הריביירה הצרפתית היא חלום. עיירות קטנות וציוריות על קו המים, מסעדות מעולות, חיי לילה ומלונות נפלאים. אווירה שמשלבת בין כפר ובין יוקרה ועידון צרפתיים. הכפר אזה (Eze), שנמצא במרחק נסיעה של כ-40 דקות מניס, הוא כפר קטנטן ויפהפה שנמצא בנקודה מושלמת לצפייה על הריביירה היפה. חומות העיר ובתי האבן מספרים סיפור שהולך רחוק בזמן, בתי הקפה הקטנים על הנהר מושלמים לארוחת צהריים או ערב צרפתית והמלונות הקטנים מחייבים אתכם לחנות את המכונית ולהישאר.



רוטנבורג (Rothenburg) - גרמניה


העיירה רוטנבורג נמצאת בצפון בוואריה, מרחק של כשעתיים נסיעה מפרנקפורט וחמש שעות נסיעה מברלין. כל רגע בנסיעה מוצדק כדי להגיע לעיירה היפהפייה הזו, שממנה לקח וולט דיסני את ההשראה לנופי הסרט פינוקיו. הדרך רצופה כבישים חדשים ונוחים, עיירות קטנות, נחלים ואגמים, יערות גבוהים וירוקים. כשמגיעים לעיירה הקטנה אפשר ליהנות מביקור בין הסימטאות הצרות, בהן בתים צבעוניים ניצבים מטופחים למרות גילם המבוגר. מומלץ לעלות על המגדל שנבנה בימי הביניים לנוף פנורמי יפהפה של בוואריה.





רוקלנד (Rockland) – מיין


המגדל הגבוה שצופה על האוקיינוס הוא התירוץ המושלם לרוד טריפ לאורך החוף המזרחי, מניו יורק למיין. הנסיעה לאורך החוף המזרחי, בעיקר בעונת הסתיו, היא עוצרת נשימה, כשמצד אחד מתגלה האוקיינוס ומהצד השני העיירות הקטנות שנבנות בין עצי המייפל והאשוח, הנצבעים בכתום, אדום וצהוב בעונה הקרירה. ברוקלנד שבמיין מתקיים מדי שנה בחודש אוגוסט פסטיבל הלובסטר החגיגי שמציין את ההתמחות הקולינרית של העיר. לצד מסעדות הלובסטר הרבות, אפשר ליהנות פה מנופים עוצמתיים של גבעות ירוקות ובתים על המים.



ניאגרה על הנהר (Niagra on the lake) – אונטריו, קנדה


כל מי שאי פעם עצר מול מפלי הניאגרה מכיר גם את העיירה הסמוכה להם, עמוסה באטרקציות תיירותיות, מלונות, מסעדות וחנויות מזכרות. אחותה הקטנה היא Niagra on the lake, עיירה צנועה אבל יפהפייה שמוקפת בכרמים וביקבים ובתוכה בתים עתיקים, חנויות בוטיק, גנים ירוקים והרבה קסם קנדי. בכל שנה מתקיים בעיר פסטיבל המוקדש למחזאי ג'ורג' ברנרד שואו.



עמוס מרטינז הוא מנהל תחום השכרות רכב בחו"ל בחברת קשר רנט א-קאר, זכיינית HERTZ בישראל