האי התיירותי: על פי הנתונים של השנה שעברה, עולה כי קובה רשמה שיא במספר התיירים שהגיעו אליה – לא פחות מארבעה מיליון בני אדם. מדובר בעלייה של 13% בהשוואה ל־2015, והיא אף עולה ב־6% על פני התחזיות של משרד התיירות הקובני. ההכנסה מתיירות בקובה נעשתה לגורם השני בחשיבותו בהכנסות ממטבע חוץ, כשהגורם הראשון הוא הכנסות ממכירת שירותים מקצועיים כגון רופאים ואחיות לארצות דרום אמריקה בעיקר.



על פי הנתונים, ההכנסה מתיירות בחצי השנה הראשונה אשתקד הגיעה ל־1.2 מיליארד דולר, גידול של 14% לעומת התקופה המקבילה ב־2015. למרות ההגבלות על הגעת תיירים מארה”ב בשל האמברגו האמריקאי, הגיעו לאי בשנה שעברה יותר מ־280 אלף אמריקאים - עלייה מהותית של 34% לעומת 2015.


קנדה נשארה כמובילת התיירות הגדולה ביותר לאי עם כ־1.4 מיליון תיירים, ואחריה מדינות אירופה, בהן גרמניה, צרפת, איטליה בריטניה וספרד.




מאז סוף 2014 - צמיחה של 34% בתיירות



בניסיון להתמודד עם העלייה המבורכת בכמות התיירים, קיימים בקובה 65 אלף חדרי מלון ועוד כ־17 אלף חדרים להשכרה בבתים פרטיים. וכדי לסבר את האוזן - הצמיחה בתיירות עלתה ב־34.7% מאז דצמבר 2014.



הממשלה הקובנית מתכננת לבנות יותר מ־100 אלף חדרי מלון עד לשנת 2030, עם ממוצע של 8,000 חדרים לשנה. לאחרונה אישר משרד התיירות המקומי לחברת שרתון האמריקאית לחתום על הסכם ניהול של שני בתי מלון בהוואנה, ואחד מהם, ששמו FOUR POINTS MIRAMAR, כבר נושא את הדגל האמריקאי.



הסכם התעופה שנחתם בין ארה”ב לקובה מאפשר 110 טיסות שבועיות, מהן 20 טיסות להוואנה ועשר טיסות לתשע ערים אחרות. דלתא החלה בטיסות סדירות מניו יורק, ממיאמי ומיוסטון לערים נוספות בקובה. גם חברות בינלאומיות נוספות הצטרפו, כגון טורקיש אירליינס, אליטליה ואוסטריאן אירליין.