בסוף השבוע יחלו ברחבי הארץ הפעילויות לקראת פורים. בעוד שאנחנו והילדים לובשים את מיטב התחפושות המקוריות שמצאנו, הטבע כולו מתקשט בפריחה אביבית, שמזכירה מאוד את הקרנבלים הצבעוניים של החג. אז כדי שלא תפספסו אף חוויה, הנה טעימה קטנה מהאירועים המשמחים והמגוונים שמצפים לכולנו, ולא כולם ירוקים.



ליל הבירה


לכבוד החג תוציא אפליקציית התיירות הקולינרית bitemojo סיורי לילה שילוו באלכוהול בשוק מחנה יהודה בירושלים. המטיילים יזכו להכיר את השוק השוקק בשעות הלילה וגם ליהנות ממשקה משובח, כפי שמצווה בפורים.



לא רבים יודעים, אבל בשוק המפורסם יש מספר אזורי בילוי שמתעוררים לחיים עם רדת החשיכה וניתן למצוא בהם ברים, בתי קפה ומסעדות. בשעות הלילה מתחיל לזרום למקום קהל של בליינים, שנהנים מהופעות, מוזיקה טובה, בירה, נרגילות ומשחקי שש־בש. בין לבין המסיירים יוכלו ליהנות מטעימות אלכוהול ומנשנושים קלים.



מתי: ראשון עד חמישי, מ־21:00 עד 2:00. מחיר: 85 שקל לאדם. פרטים והרשמה בטל׳: 055-6646684.



סיורי לילה בשוק מחנה יהודה. צילום: מיטל שרעבי



בארמון של הורדוס


גן לאומי קיסריה והמלך הורדוס מזמינים אתכם להשתתף בפסטיבל צבעוני בארמון עם אמני הקרקס והתיאטרון של ממלכת יהודה. בפסטיבל יוכלו המבקרים לחוות מפגש מרתק בין עבר להווה, לצפות בתיאטרון רחוב, ליהנות ממופע אקרובטיקה, ליצנות, להטוטנות, מחול, מעגלי תיפוף ושירה בציבור, דוכני איפור ויצירה.



למי שרוצה לשמוע קצת על הגן, מתנדבים יציעו הדרכות וסיורים ללא תשלום. מתחם הנמל יציע עוד שלל אטרקציות ופעילויות כמו מיצג "מסע בזמן", מסעדות ובתי קפה וגלריות אמנות.



מתי: שבת, 11 במרץ, החל מ־10:00. הסיורים ייצאו משער ההיפודרום ומשער הנמל בשעות: 11:00, 12:00, 13:00 ו־14:00. מחיר: הפעילות ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר (למעט דוכני איפור ויצירה): 39 שקל למבוגר, 24 שקל לילד.



פסטיבל צבעוני בגן הלאומי קיסריה. צילום: כפיר בולוטין



מתוק בקיבוץ


ביד מרדכי חוגגים את פורים באווירה קיבוצית. במהלך החג המבקרים יוזמנו לסיור בבית הדבש והדבורה, שם תיפתח הכוורת ותוצע טעימה של דבש טרי. בנוסף, הילדים יוכלו להשתתף בפעילות של יצירת נר מדונג, נסיעה בטרקטור וביקור בבית האוסף "קיבוץ של פעם", שם יכירו את החיים בקיבוץ של פעם. וכמובן, בפינת היצירה יוכלו המשתתפים להכין לעצמם מסיכות פורים.



המבקרים מוזמנים גם לבקר באתר שחזור הקרב משנת 1948 וללמוד על סיפור הגבורה של חברי הקיבוץ, שלחמו בצבא המצרי. הילדים יוכלו למשל להתחפר בעמדות הגנה, לטפס על טנקים, לשבת במשוריין ולצפות בכלי נשק ישנים.



מתי: 13־11 במרץ. מחיר כרטיס משולב לכל האתרים והפעילויות:



55 שקל לילד מגיל שנתיים, 50 שקל למבוגר. לפרטים בטל׳: 08-672055.



טנק באתר שחזור הקרב ביד מדדכי. צילום: מיטל שרעבי



קרנבל על הים


בנמל תל אביב מזמינים משפחות עם ילדים להשתתף בקרנבל ססגוני. האירוע יתקיים ביום ראשון החל משעות הבוקר בשלושה מתחמים מרכזיים: מתחם הדק וארגז החול, מתחם צפון הנמל ומתחם שדרת הילדים.



אפשר יהיה, למשל, ליהנות משלושה מתקני ענק של ווייפאאוט אקסטרים, שיפעלו בהנחיה מקצועית ובליווי מוזיקה קצבית. לצדם תתקיים פעילות חווייתית הכוללת תנועה הרמונית ותיפוף על כדורי ענק. כמו כן, ניתן יהיה לצפות במופע רחוב עם צמד מתופפים.



בנמל יפעלו במקביל גם מתחמי אקרובטיקה ועמדות עם משחקים אינטראקטיביים. במקום תעבור גם תהלוכה עם דמויות ענק מסיפורי הפנטזיה ומסיבת הולה הופ.



מתי: יום ראשון, 12 במרץ, בשעות 16:00־10:00. פרטים בטל׳: 03-5441505, 03-6042459.



פורים באקסטרים בנמל תל אביב. צילום: כפיר סיון



אנחנו על המפה


עם ישראל מוזמן לחוויה לכל המשפחה - כולל ניווט בשטח הפתוח של שפלת יהודה. המשחק יוציא את המשתתפים להרפתקה, שבה ילמדו על עבודת צוות ויכירו את האזור. במקביל מתוודעים למורשת חטיבת גבעתי ונוגעים בטבע, ארכיאולוגיה, תנ"ך ועוד. כמובן שבין היתר נדרשת עבודה עם מפות. במהלך הפעילות המשפחות המשתתפות יקבלו הצצה למקומות שסביר להניח שהן לא מכירות.



מתי: יום שני, 13 במרץ, בשעות 10:00 ו־11:00. נקודת המפגש: רחבת מועצה אזורית יואב - צומת ראם/מסמיה. עלות ערכה משפחתית: 160 שקל (בהרשמה מראש). פרטים בטל׳: 050-7630644.



דג פורים


ב"דג בכפר" ליד פארק רמת מנשה במושבה יקנעם מציעים חוויה פורימית לכל המשפחה, שבמהלכה תוכלו לדוג ולבלות באווירה שמחה. ברחבת האגם והפארק שסובב אותו ייפתחו עמדות לאיפור וציורי גוף. הילדים יוכלו גם להשתובב בבריכת הכדורים, בטרמפולינה ובמתנפחים. כל זה, כמובן, לצד הפעילות הקבועה, שכוללת דיג, ליטוף דגים ועוד. כל ילד שיגיע במהלך השבת בתחפושת של דג יזכה בכניסה חינם.



מתי: שבת, 11 במרץ, בין 11:00 ל־15:00. מחיר כניסה:


35 למבוגר, 49 שקל לילד. טל': 04-9894095.



לדוג באגם ביקנעם המושבה. צילום: דג בכפר



מטיילים במגפיים


המבקרים בפארק המעיינות בעמק בית שאן מוזמנים לחגוג את חג הפורים במסלול הליכה עצמאי בשביל הרטוב. הפעילות, שנקראת "חתול במגפיים", תיפתח כבר בכניסה למסלול, שם תמתין למבקרים עמדה לאיפור "חתולי".



השוכרים רכב בשעות הפעילות יוכלו לשכור גם מגפיים במחיר סמלי (10 שקלים) ולטייל בהם בשביל הרטוב. בנוסף, לרגל החג יוכלו השוכרים ליהנות מחצי שעה נוספת, ללא עלות.



מתי: ימי החג, ב־14:00־11:00. הכניסה ללא תשלום.



נשארים בסביבה


החברה להגנת הטבע מציינת את החג בהפנינג בנושא הסביבה. האירוע יתקיים בפארק אשדוד ים, מקום המונגש לעגלות ולכיסאות גלגלים, כך שכולם יכולים להשתתף בחגיגה.



בתוכנית: מסיבת הסוואות ותחפושות בטבע, תצפית על ציפורים, עמדת איפור פנים לילדים והפקת צבעים מן הטבע.



מתי: יום שני, 13 במרץ, ב־10:00־14:00. נקודת המפגש: פארק אשדוד ים (ליד חוף הקשתות). מומלץ להירשם מראש.


טל׳: 03-6388688.



עמידה על הראש בשדה בוקר. צילום: חנן אפשטיין



בראש אחר


במהלך פורים צפויים לקבוע בצריף של בן־גוריון בשדה בוקר שיא ישראלי בעמידה המונית על הראש. כל המבקרים באתר יוזמנו לעמוד יחד על הראש באותו הזמן, ויציינו את מורשתו של ראש הממשלה מזווית קצת שונה.



במהלך החג הילדים המבקרים באתר יוכלו להפוך בעצמם לבן־גוריון: הם יכינו מסיכות של דמותו ויתלבשו בבגדים המזוהים עמו. אחר כך, כמובן, מצטלמים ושומרים למזכרת.



מתי: ימי ראשון ושני, 13־12 במרץ, ב־13:00־10:00. מחיר: 15 שקל לילד, 20 שקל למבוגר. כל הפעילויות כלולות בכרטיס הכניסה.


טל׳ לפרטים: 08-6560469.