בא לכם לשבור לשגרה? מה אתם אומרים על מסע בצוללת לעומק האוקיינוס שיאפשר לכם לראות מקרוב את שרידי הטיטאניק? אם תשלמו כ-105 אלף דולר תוכלו להשתתף בחוויה המיוחדת הזו. במהלך חודש יוני ייצאו שלוש משלחות, שיכללו בין 10 ל-12 משתתפים, למסע בן שבוע בתוך הצוללת בעקבות הספינה הנודעת שטבעה ב-1912 בעקבות פגיעה בקרחון, כך נמסר במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינסו בתל אביב מנכ"ל החברה הגיאוגרפית רענן בן בסט והנשיא והמנכ"ל של חברת התיירות האמריקאית BLUEFISH, סטיב סימס.



במהלך המשימה של המסע התת ימי בעקבות הטיטאניק, יוצמד למשתתפים ליווי צמוד של אנשי מחקר. המטיילים צפויים לקחת חלק פעיל במשימות המחקר, ללמוד על הטכנולוגיה שמאפשרת את החוויה יוצאת הדופן ואף ליטול חלק במשימה מדעית מרתקת בלב ים.



שרידי הטיטאניק חוויה חד פעמית. צילום: יח"צ



100 שנים חלפו מאז הפליגה אוניית הפאר אל סופה, והאגדה שלה רק גברה והציתה את דמיוננו יותר. מאז שאותרה בשנת 1985, משלחות מחקר רבות ביקרו מעל האנייה הטבועה המפורסמת בתבל, אבל רובן עשו שימוש בסונאר ורובוטים, או בצוללות בלתי מאוישות. למעשה, רק קומץ אנשים, הגיעו למצולות וחזו בה במו עיניהם.



כאמור, הנוסעים בטיול יצטרפו לצוות מחקר וסיקור, במשימה בת שבוע, שבמהלכה יבצעו צלילה בודדת לטיטאניק, כשבכל צלילה ישתתפו ארבעה אנשי צוות ומפקד הצוללת. הירידה אמורה לקחת כ-90 דקות, רובן בחשכה מוחלטת, ובהמשך כארבע שעות של סקירת הכלי השייט, על קרקעית בעומק 3,800 מטרים. במהלך הצלילה, אנשי הצוות יזכו לראות מקרוב יחסית את חרטום וגשר האנייה, כל זאת באור הזרקורים העוצמתיים של צוללת המחקר.



כמו כן, למרות שהמשימה מתמקדת במדידות, צילום וסקירת הספינה הענקית, תינתן לצופים גם הזדמנות להתרשם מבעלי החיים השוחים במצולות הים כגון דגי מעמקים, לובסטרים עיוורים ועוד. במהלך השבוע המטיילים יקחו חלק בפעילויות המחקר, ישתתפו בהדרכות ותדרוכים, ואם ירצו אז גם בסיוע במשימות המחקר באופן פעיל, לאחר הכשרה קצרה.



אישור העלייה לנסיעה בטיטאניק. פיסת היסטוריה. צילום: יח"צ



נתון מעניין הוא שהצוללת שתשמש את המשלחת היא למעשה הכלי המאוייש היחיד מסוג זה שמסוגל להגיע לעומק של כ-4,000 מטרים, ושאינו בבעלות ממשלתית של אף מדינה. כמו כן, זוהי הצוללת בעלת פתח הצפייה הרחב ביותר מכל צוללות הים העמוק שמגיעות לעומקים כאלה (קוטר 53 ס"מ).



בן בסט אמר: "חברת BLUEFISH הצליחה לפתח מוצר יוצא דופן ומציעה חוויה בלתי נשכחת גם למי שסבור כי ראה כבר הכל". לטענתו, "מעטות החברות אשר ביכולתן ליישם את הרעיונות היצירתיים כגון זה ולהביאם לכלל ביצוע".