כשאני חושבת על ירושלים עולים לי לראש שני דברים: קור וחומוס. יש אנשים שגם עולה להם נוף, טעמים עשירים ואלוהים, אבל אצלי זה מסתכם בלבישת אינספור שכבות, והכחשת קלוריות אחרי אבו גוש.



ולמרות זאת, יש פינה פסטורלית ושקטה בירושלים שגורמת לי לחזור שוב ושוב לעיר הזו – מלון יהודה. מלון בוטיק לזוגות, משפחות, ופשוט למי שמחפש כיף ורוגע, הממוקם במורד גבעת משואה עם נוף המשקיף על הרי ירושלים. לפני כשנתיים הוא עבר שיפוץ נרחב, ואף הוקם בו ספא מפנק שהביא לו את ההישג המרשים – מלון הספא הטוב ביותר במזרח התיכון על פי WLHA (דמיינו את פרסי האוסקר של בתי המלון, כזה). אז אחרי ביקור מוצלח אחד, נסעתי בשנית, והחלטתי לנסות לשים את האצבע על סיבה אחת שבזכותה חזרתי. לא הצלחתי. אז פשוט אכתוב על כולן.



מלון יהודה, ירושלים (צילום: Ola and Pavel photography)
מלון יהודה, ירושלים (צילום: Ola and Pavel photography)



נתחיל מהדבר שהכי חשוב לישראלים (או לפחות לישראלית הזאת), האוכל. במלון תיהנו מחדר אוכל מעוצב הפונה אל גינת המלון היפיפייה, ובו שלוש ארוחות עשירות ביום במגוון טעמים - כך שכולם ימצאו מה לזלול (כן, יש גם שניצל וצ'יפס לקטנטנים או למבוגרים שאוכלים כמו קטנטנים).


הבשרים, הדגים, הסלטים, הכול טרי ואיכותי, ולגמרי מרגישים את זה! וכמובן, גם כשר.



אחרי ששבעתם, מה מציע בעצם המלון? כ-129 חדרי בוטיק מפנקים (אני ביקרתי רק בחדרים הזוגיים, אך יש גם חדרי משפחה, חדרי דלקס וסוויטה), כולם משקיפים אל גן המלון והרי ירושלים, וכוללים טלוויזיה בלוויין, מיני בר, כספת, מיזוג אוויר וגישה חופשית לאינטרנט. לאחר שיפוץ החדרים וההשקה המחודשת, זכה המלון בתואר New Luxury Hotel, שבגדול אומר שהוא לגמרי בסטנדרטים של מלון אירופאי בינלאומי. וזה בהחלט מורגש. כמו כן, המקום מציע בריכת שחייה חצי אולימפית, בריכת ילדים, חדר כושר, בר לובי, וגם – ג'ימבורי לילדים!



ועכשיו, גולת הכותרת, שלגמרי מצריכה פסקה חדשה משל עצמה – הספא.


לא סתם ציינתי קודם שזה מלון הספא הטוב ביותר במזרח התיכון, אתם תבינו למה ברגע שתצעדו פנימה. מתחם חדשני וחכם המציע מגוון טיפולים, חדר טיפולים זוגי עם ג'קוזי, סאונה יבשה ורטובה. העיצוב מכניס ישירות לחוויה רגועה לגוף ולנפש – התאורה, הריחות והמוסיקה יוצרים אווירה אינטימית ומשחררת. המלצה שלי, גם אם באתם לחופשה עם הילדים, קחו לעצמכם את הרגע הזה לבד (כבר הזכרתי ג'ימבורי?) ובדקו מה יש לספא להציע.



מלון יהודה, ירושלים. (צילום: Ola and Pavel photography)
מלון יהודה, ירושלים. (צילום: Ola and Pavel photography)



ומה עושים בזמן החופשה? אם בא לכם לראות איזה פיל או לתת כיף לג'ירפה, גן החיות התנכ"י נמצא ממש בסמוך למלון. תוכלו לרכוש בקבלה כרטיסים מראש, ולחסוך את העמידה בתורים. אם תרצו משהו קצת יותר אקסטרימי, סיורי אופניים למגוון מסלולים יוצאים מלובי המלון. כמובן שהעיר ירושלים הינה אטרקציה בפני עצמה. נסיעה קצרה של 15 דקות תיקח אתכם למרכז העיר שם תוכלו לטייל בין הסמטאות, לנשום קצת אוויר קודש, ולחוות את טעמי שוק מחנה יהודה. אל תוותרו על ביקור שם.



בשורה התחתונה – מלון יהודה הוא מלון 4 כוכבים סופרייר, ששווה לכלול בחופשה הבאה שלכם, בין אם אתם זוג צעיר, הורים שזקוקים למנוחה, או משפחה שמחה שבאה ליהנות. אה, ואם הגעתם בחורף – קחו צעיף.



*בשיתוף מלון יהודה