לאחרונה פרסם משרד התיירות התאילנדי את נתוני התיירות ל־2016: בשנה זו נכנסו לממלכה 161 אלף בעלי דרכון ישראלי - עליה של כמעט 15% בהשוואה לשנת 2015. העלייה הגדולה הזאת היא גם שיא לעומת כמעט כל השווקים האחרים בעולם, שכן, אפשר לומר שאחד מתוך כל 50 ישראלים ביקר בתאילנד בשנה החולפת.



הישראלים אוהבים את תאילנד מסיבות רבות: טיסות נוחות, מחירים זולים, טבע מגוון ואירוח תאילנדי מפנק. אספנו כמה המלצות חמות, אשר יעזרו לכם לתכנן את החופשה הבאה שלכם במדינה המתוירת, חופשה אשר תשלב תרבות קולינרית תאילנדית, לינה במלונות החמים של בנגקוק וצ׳אנג מאי – בירת צפון תאילנד - וכמובן, מסאז׳ים מפנקים והחופים המשגעים של תאילנד.



הישראלים ברובם מעדיפים להמשיך מבנגקוק ישירות לאחד האיים הנפלאים שתאילנד מציעה, אך אנו נמליץ דווקא להתחיל בצ׳אנג מאי, שממוקמת רק כשעת טיסה אחת מבנגקוק. בניגוד לפקקים המפורסמים של עיר הבירה, כאן תמצאו שקט ושלווה בשילוב הקסם והפשטות התאילנדית.



צ׳אנג מאי מפורסמת במקדשים הפזורים באזור העיר העתיקה ומחוצה לה, ומומלץ להקדיש יום טיול בין המקדשים השונים בליווי מדריך מקומי.


נסו לתכנן את הביקור שלכם בסביבות יום ראשון. ביום זה נפתח שוק מקומי ענקי, ובו תוכלו לרכוש עבודות יד שנעשו בידי מקומיים ולסעוד בשוקי אוכל תאילנדים (וכמובן – לא לפספס את דוכני הבננה לוטי המפורסמים).



המלון המומלץ בעיר הוא Anantara אשר ממוקם במרכז העיר במרחק של שלוש דקות הליכה מה־Night bazaar המפורסם. כאשר תיכנסו למלון תרגישו שנכנסתם לעולם האגדות, הזמן עוצר שם מלכת. המלון ממוקם ליד הנהר המרכזי של העיר ומציע בריכה מפנקת ומרגיעה, טיפולי ספא ייחודיים ומגוון מסעדות וברים מעוצבים להפליא.



מרגיש כמו מעולם האגדות. מלון Anantara
מרגיש כמו מעולם האגדות. מלון Anantara


מרגיש כמו בעולם האגדות. מלון Anantara
מרגיש כמו בעולם האגדות. מלון Anantara



כמו כן, המלון מציע ארוחת שף פרטית מלווה במלצר אישי לאורך כל הערב, במסגרתה תוכלו לבחור את מיקום הארוחה וסוגי האוכל והשתייה שילוו את הארוחה.



צ׳אנג׳ מאי הוא גם המקום להשתתף בו בקורס בישול תאילנדי (localalike.com). הקורס נמשך יום שלם ומתחיל בביקור מיוחד בשוק מקומי. תאילנדים דוברי אנגלית שוטפת מעבירים את הקורס ומסבירים על רזי הבישול התאילנדי והתבלינים השונים ומאפשרים לכם לטעום מאכלים שבדרך כלל נראים מוזרים, אבל חלקם ממש מעדנים. בחלק השני של היום לומדים לבשל 11 מנות תאילנדיות מסורתיות, כל אחד מקבל עמדה פרטית והמדריכים מסבירים על יסודות הבישול התאילנדי. בין לבין עוצרים לטעום את כל המנות שבישלתם. חוויה קולינרית מומלצת ביותר.



מעדנים מוזרים. קורס בישול בצ'אנג מאי
מעדנים מוזרים. קורס בישול בצ'אנג מאי



אי בסירה אחת



רוצים להגיע לאי פחות מוכר והמוני? קו צ׳אנג הוא בחירה מעולה והוא מומלץ למי שמחפש שקט, חופים לבנים ומחירים נוחים ופחות בעניין של מסיבות.


אחד המלונות המומלצים במקום הוא AWA בעל העיצוב המודרני והחדשני, שנפתח בשנים האחרונות. למלון חוף פרטי ובריכה מפנקת. מומלץ להזמין חדרים שפונים לים ובשעות השקיעה לשבת במרפסת ולהביט בשקיעות התאילנדיות.



לצד השלווה, קו צ׳אנג׳ מציע טיולי יום מקסימים - מטרקים ביערות ועד סיורים בסירת מנוע לחמישה איים סמוכים. הצטרפנו לסיור כזה, ולאחר כחצי שעה של הפלגה נעצרה הסירה ליד אי קסום. קיבלנו ציוד שנורקלים וקפצנו למים הצלולים, כדי לצפות בשוניות המיוחדות. הסיור הסתיים בביקור באי בודד בעל נוף משגע, שם הגישו לנו ארוחת צהריים קלילה וטעימה.



בריכה של 24/7



ישראלים רבים מגיעים לבנגקוק, העיר שלעולם אינה ישנה, בדרך לצפון תאילנד ולאיים. אנחנו ממליצים להישאר כמה ימים בעיר הבירה כדי לחוות את כל מה שהיא מציעה.



נתחיל בשתי המלצות על מלונות מיוחדים ומבוקשים בימים אלו בבנגקוק. הראשון הוא מלון W אשר מיקומו המעולה במרכז העיר, עיצובו הצעיר והאירוח יוצא הדופן מציבים אותו כאחד המלונות הטובים בבנגקוק. הקונספט של המלון מעודד את האורחים לחוות את העיר כפי שהם היו רוצים, וכאשר הם חוזרים למלון הם יכולים לבחור לנוח בספא משגע וצבעוני או בבריכה שפתוחה 24/7. עיצוב המלון כולל אלמנטים מיוחדים מהתרבות התאילנדית, בר המעוצב כמו זירת אגרוף, קיר שבנוי מ־800 מנורות וקיר ענקי שקריסטלים מרכיבים את צורתו כנמר. אל תפספסו את ארוחת הבוקר המפנקת במלון.



מיקום מעולה. מלון W
מיקום מעולה. מלון W



המלון השני הוא השנגרילה, אשר חדריו משקיפים על הנהר המפורסם של בנגקוק. המלון מציע אירוח ברמה של חמישה כוכבים . העיצוב והקונספט של המלון הם תאילנדיים שמרניים ואותנטיים. הבריכה המפנקת והנוף המרהיב של הנהר יגרמו לכם להישאר במלון כל היום.



בתאילנד אפשר למצוא אוכל רחוב זול טעים ואיכותי, אך מי שרוצה לנסות את המטבח התאילנדי העכשווי היוקרתי, צריך לפקוד את אחת משתי המסעדות המובילות בתחום הקולינריה בבנגקוק בפרט ובאסיה בכלל: מסעדת Paste אשר נמצאת בתוך קניון Gayson, שמרבית הסועדים בה הם דווקא תאילנדים מקומיים. לטעמנו, מדובר במסעדה הכי טובה בתאילנד; ומסעדת נאם המפורסמת, אשר מתמחה בשילוב מצוין בין חומרי גלם מקומיים לתבשילים מסורתיים חריפים. ראו הוזהרתם. לשתי המסעדות מומלץ להזמין מקומות מבעוד מועד. 



נוף לנהר. מלון השנגרילה
נוף לנהר. מלון השנגרילה



צילומים: אסף קליגר



הצלם והכתבת היו אורחי לשכת התיירות התאילנדית TAT (בפייסבוק: מועדון ידידי תאילנד) וחברת טיולי עולם בטבריה, אשר מתמחה בארגון ירחי דבש וטיולי משפחות בתאילנד