מצפה רמון היא אחת מתופעות הטבע המדהימות שיש לנו. חובבי המדבר, ולא רק הם, ממהרים לנסוע דרומה בתקופה זו של השנה כדי ליהנות ממזג האוויר הנעים, משפע המסלולים ומהאווירה המשוחררת שאפשר למצוא רק אחרי שעוברים את כביש 40. מלבד המסלולים במכתש, שחלקם ארוכים וחלקם קצרים, ובכל מקרה כדאי מאוד ליהנות מהם לפני שהטמפרטורות עולות, מצפה רמון המתפתחת מציעה מגוון של פעילויות למשפחות, זוגות ובודדים. כל אחד לפי הקצב והרצונות שלו.

נהנים מהחיים

אחת האטרקציות הוותיקות, שעדיין מושכות הרבה מבקרים, היא כמובן חוות האלפקות. תגיעו אליה אחרי נסיעה קצרה בכביש פתלתול שלאורכו שילוט משעשע. במקום יש בעלי חיים, בהם אלפקות, וגם סוסים ועזים. כמובן שמוקד המשיכה העיקרי הוא האלפקה - סוג של גמל קטן שגדל בדרום אמריקה. בניגוד לגמלים המדבריים, שהורגלו לחום רב, האלפקות הקטנות התכסו בצמר כדי להגן על עצמן מהקור.

מלבד סיור רגלי בחווה, או האכלת אלפקות, תוכלו לצאת לטיול רכיבה על סוסים בלוויית מדריך אל מול נופי המכתש. הטיול אורך כשעה וחצי ועובר דרך מצוקים, טרסות ובוסתנים. המסלול כולל כמובן נקודת תצפית מרהיבה על מכתש רמון. מחיר לסיור סוסים: 195־175 שקל לאדם. 

טיול סוסים במצפה רמון, צילום: חיים רביה


חץ בשקט

פעילות חווייתית שנמצאת ממש בסמוך לחוות האלפקות תחזיר אתכם אחורה בזמן, לתקופה שבה ירי בחץ וקשת היה פופולרי. בפארק "חץ וקשת מדברי" שבפאתי מצפה רמון תוכלו ליהנות מפעילות ספורטיבית שמשלבת משחק בלב הנוף המדברי. בין היתר תצאו למסלול חץ וקשת בתוך המדבר, בליווי מדריכים מנוסים. בעזרת הציוד המקצועי שתקבלו תוכלו לשגר חצים אל מטרות במרחקים שבין 50 מטר ל־120 מטר, וגם לקרובות יותר, עבור המתקשים.

הפעילות, בת השעתיים, מבוססת למעשה על הקונספט של משחק גולף, שבו יש מסלול מוסדר ותחנות קבועות. במתחם יש גם אפשרות למלא חול צבעוני בבקבוקים ולהשתתף בסדנה של פיסול באבן. מחיר: קבוצה של ארבעה־חמישה איש - 70 שקל למשתתף. פרטים בטל׳:050-5344598


חץ וקשת במצפה רמון, צילום: אלי פכטר

רואים כוכבים

מצפה רמון היא אחת הנקודות החביבות על האסטרונומים. בזמן הזה, כשהלילות במקום נעימים והשמיים מלאי כוכבים, תוכלו לצאת למסע בחלל עם אפי פרי, סייר המדבר. פרי המתמחה בטיולי ג׳יפים ובטיולי הליכה, מציע פעילות ייחודית, שבמסגרתה נפגשים במקום חשוך בלב המדבר, מביטים אל השמיים ומסמנים את הכוכבים בעזרת אלומת לייזר.

את הצפייה בכוכבים מבצעים באמצעות טלסקופים מקצועיים. מכיוון שאפי אוהב במיוחד הדרכות אסטרונומיה, הפעילות עמו מספקת מידע מרתק, סיפורים ועובדות על החלל. 
הפעילות האסטרונומית, שמתאימה לכל גיל, מחולקת לשניים. החלק הראשון כולל הסברים על השמיים, מבט לקבוצת כוכבים, הפסקת קפה ותה ולעתים מדורה. בחלק השני נהנים מתצפית טלסקופים, שדרכם רואים את מכתשי הירח, את הטבעות של שבתאי, את הצבעים של כוכב צדק, גלקסיות שונות ועוד. טל׳ לבירורים: 050-6679994.


צפייה בכוכבים במצפה רמון, צילום: מיטל שרעבי

חוויית גלישה

אם תגיעו למרכז המבקרים של מצפה רמון ותבחינו בהתקהלות של מטיילים סקרנים, ודאי תבחינו בעמדת הסנפלינג שמפעיל אלן גפני. אלן הוא מדריך תיירים שמציע למטיילים סנפלינג על אחד המצוקים היפהפיים של המכתש. הגלישה עם החבלים היא פשוטה, 15 מטר, אבל אתם עומדים להעלות קצת את הדופק. במהלך סופי השבוע גפני נמצא במקום ופנוי לקבל מטיילים גם ללא תיאום מראש. בכל מקרה, מומלץ לתאם איתו טלפונית את הפעילות. מחיר: 50 שקל לאדם לגלישה חד־פעמית. טל' לפרטים: 050-9988144.


סנפלינג במצפה רמון, צילום: אלי פכטר

איפה ישנים

מצפה רמון מושכת מטיילים רבים, בהם רוכבי אופניים. העיסוק בענף הספורט הביא איתו צורך במיטות ללינה, וכך נפתחו במקום כמה מלונות מטיילים, בהם מלון "Ibex". המלון נפתח בשנת 2008 ומקבל עד 30 איש. יש בו סלון גדול, פינת שתייה חופשית להכנת משקאות חמים וקרים, מסעדה לארוחות בוקר ומתחם סדנאות. את המקום הקימו אביבה אנג'ל ומנחם שרייבר, שעברו למצפה ממרכז הארץ.

המלון מספק אווירה מיוחדת, רגועה, שבה מטיילים יכולים לקבל את השקט שביקשו ולהתחבר לשלווה המדברית. המקום ביתי, מזמין, החדרים מעט סגפניים, אבל מתאימים מאוד לצרכים של מטיילים. יש בהם כל מה שצריך כדי להעביר את הלילה. במלון אפשר לקבל ייעוץ בתכנון הטיולים באזור והמלצות על פעילויות לפי רמות הקושי - מסלולי הליכה, רכיבת אופניים וסוסים, טיולי ג'יפים ועוד. מחיר חדר זוגי, ללילה באמצע השבוע: 500 שקל. פרטים בטל': 052-4367878.

מלון "ibex" במצפה רמון, צילום: חיים רביה

איפה אוכלים

רעבים מעומס הפעילויות ומחפשים מקום לארוחת צהריים? אל תתאמצו יותר מדי, פשוט תקפצו ל"נטו בשרים". מסעדת הבשרים והגריל־בר בפיקודו של השף מיכאל אשל פתוחה שבעה ימים בשבוע. בתפריט אפשר למצוא את כל המנות הקלאסיות: החל משיפודים ונקניקיות ועד המבורגר וסטייקים. כל המנות זוכות לטאץ' האישי של מיכאל ולטעמים ייחודיים. מלבד בשרים, יש בתפריט סלטים, פסטלים וסיגרים. המסעדה פתוחה כל השבוע בשעות: 24:00־11:00. טל': 077-4090620

אם אתם נשארים במצפה ללילה, את ארוחת הערב כדאי לאכול במסעדת "INNSENSE", ביסטרו מקסים שנפתח לפני כשנה וחצי.המקום נמצא במתחם אירוח יפהפה. הוא הוקם על חורבות מסגרייה שנסגרה. את המסעדה מנהל זוהר רוזנפלד, שמעיד כי התפריט כולל "אוכל טעים ולא מתיימר". מה זה אומר? המבורגר, פסטות, קדירות ובשרים.  מה שכן, התפריט במסעדה בהחלט מגוון: שילוב בין המטבח האיטלקי, הבדואי והישראלי. בין היתר, תוכלו למצוא מנות בשריות כמו פויקה טלה, אבל גם אוכל צמחוני וטבעוני. טל' להזמנות: 08-6539595.

סלטים ב"נטו בשרים", צילום: מיטל שרעבי

איפה מתפנקים

כדי להיכנס לאווירה המדברית ולהתחבר לעצמכם, תוכלו לשלב בטיול גם טיפול הוליסטי. אחת המטפלות המוערכות במצפה היא מיכל אור. בשנים האחרונות אור התחברה להילינג, וואטסו, טיפולי רוגע, תטא הילינג ועוד, כך שטיפול אצלה הוא חוויה לגוף ולנשמה. טיפולים של שעה עולים 300־200 שקל. תוכלו לעבור את הטיפול במקום פתוח, כדי להעצים את החוויה. טל' לבירורים: 050-8211067.

 האזור: מצפה רמון. אופי הטיול: משלב אטרקציות ולינה. העונה המומלצת: כל השנה. דרגת הקושי: קלה. מתאים לזוגות ולמשפחות. משך הטיול: יום וחצי.