שבוע הבא נציין את שבועות, הזדמנות נוספת לצאת ולטייל ברחבי הארץ לפני שהקיץ נכנס לחיינו. עבור הילדים מדובר בחג המים, כך שמזג האוויר הנוח והמעיינות והנחלים יוצרים שילוב שמבטיח הנאה. מלבד ביקור בשמורות הטבע, אפשר ליהנות בכל הארץ מפעילות הקשורה בחג הקציר. הנה כמה המלצות.




חיים חדשים



בגן החיות התנ"כי בירושלים חוגגים את שבועות עם כל הביכורים שנולדו השנה במקום. עובדי הגן יציגו את הצאצאים של בעלי החיים ויספרו את סיפוריהם. בין היתר יפגשו המבקרים את הגורים של המרמוסט הננסי, הטמרין והיעל הנובי. ניתן יהיה להשתתף גם בהאכלות מודרכות ובאימון פילים ייחודי.


מחירים: ילד (מגיל 3 עד 18) - 42 שקל, מבוגר - 55 שקל. פרטים בטל׳: 02-6750111.




המרמוסט הננסי. צילום: שי בן עמי
המרמוסט הננסי. צילום: שי בן עמי






פיקניק ברמה



ביקב רמת הגולן מזמינים אתכם לבקר במרכז המבקרים באזור התעשייה קצרין. השורה התחתונה היא פיקניק שכולל טעימת יינות ומארז של תוצרת מקומית - מאפים מלוחים, גבינות, פירות ועוד. את הסעודה תוכלו לקיים באחת מפינות החמד הקרובות ליקב או בגינה הפורחת במקום.


מחיר לזוג (בתיאום מראש): 200 שקל. פרטים בטל׳: 04-6968435.




יקב רמת הגולן. צילום: מיטל שרעבי
יקב רמת הגולן. צילום: מיטל שרעבי







מסיירים ברפת



חקלאי חוף הכרמל מזמינים את הציבור לחגוג עמם את שבועות. בין האטרקציות שיוצגו באירוע בכפר גלים: התהלוכה המסורתית, סיורים ברפת, טיולים בטרקטור, דוכנים עם תוצרת חקלאית (כולל גבינות) וכמובן הפעלות לילדים.



השוק ייפתח היום, שישי, בשעות הבוקר המוקדמות. ב־10:30 צפוי טקס הרמת כוסית חלב. למי שמתעורר מוקדם, היום המיוחד הזה מתחיל ב־8:30 ומסתיים ב־13:30. פרטים בטל׳: 055-6602159, 052-3750032.




נכנסים למים



רשות הטבע והגנים תקיים סיורים ופעילויות משפחתיות בשמורת עין אפק, המונגשת לבעלי מוגבלויות. לאחרונה הוסדרו שבילי בטון בשמורה, שמתפתלים בין טחנת הקמח הצלבנית למעיינות, בריכות המים וצמחי הגדה.




עין אפק. צילום: שרון פלוס
עין אפק. צילום: שרון פלוס





תוכלו כמובן גם לעצור לפיקניק קצר באחת מפינות הישיבה המוצלות המשקיפות על השמורה וגם לצפות במחזה "בת הטוחן והשפמנון". במקום יתקיימו גם סיורים מודרכים ומופע מוזיקלי.



מתי: יום חמישי, 1 ביוני, בין 10:00 ל־15:00.




כמו פעם



פארק נאות קדומים מציע הצצה לימי קדם. בחג הזה תוכלו לחוות בין היתר את פעולת הקציר כפי שחוו אותה בני ישראל. יתקיים שחזור של המלאכה בגורן, קציר החיטים והעברת השיבולים. אחרי טחינת גרעיני החיטה לקמח, אפשר יהיה לאפות פיתות ולהכין גבינות. לכבוד שבועות מציעים בפארק גם סיור העוסק בשמות השונים של החג.



מתי: 1 ביוני, בין 9:00 ל־12:00. הסיור (בהרשמה מראש בלבד) יוצא ב־9:15. מחיר: 40 שקל למשתתף (מגיל 3). פרטים בטל': 08-9770770.




המסלול הירוק



כאמור, בלתי אפשרי לציין את חג המים בלי לטבול בהם. בשמורה עינות פחם, הנמצאת על שביל הגולן, תפגשו את הטבע במיטבו במסלול שמתאים לכל המשפחה. בעינות פחם נובעים מעיינות שמהווים את עיקר זרימתו של נחל גמלא. מי הגשם היורדים בסביבה מחלחלים לאדמה וממלאים את הבריכות הקטנות העטופות בצמחיית קנה.



איך מגיעים: בצומת משתא על כביש 87, כ־3.5 ק"מ מזרחית לצומת המפלים, פונים דרומה לציר הנפט. אחרי כ־4 ק"מ פונים שמאלה לשמורה. חולפים על פני שער בקר ואחרי כ־700 מטר חונים ויורדים לכיוון הנחל, עד הבריכה. הכניסה ללא תשלום.




מתחברים לאדמה



ב"קטופותי" שבבית לחם הגלילית יחברו אתכם לחג ולטבע על ידי הדגמות חריש במחרשה הרתומה לטרקטור, תיחוח וזריעה. התצוגות החקלאיות יתקיימו בימי החג בשעה 12:00. מלבד החריש, בשדה תוצג תערוכה חקלאית בשילוב הסברים על הכלים השונים.




"קטופותי". צילום: מיטל שרעבי
"קטופותי". צילום: מיטל שרעבי





לאחר הפעילות יוזמנו המבקרים להשתתף בקטיף עצמי של פירות יער, ירקות העונה ותבלינים. הילדים יוכלו גם לקחת חלק בסדנת יצירה של עציץ מקושט לנביטה, האכלת עזים, שאיבת מים במשאבה עתיקה והכנת פיתות בטאבון.



מחיר: 40 שקל (מגיל שנתיים). פרטים על שעות הפעילות בטל׳: 054-5507480.




ילדי הטבע



פסטיבל שבועות המסורתי "חגיגה בלבן בחבל מודיעין" מתקיים זו השנה השישית, בין 25 במאי ל־3 ביוני. האירועים מתקיימים באתרי תיירות ובמשקים חקלאיים - טעימה מהמרחב הכפרי באזור יערות בן שמן.



הציבור מוזמן לחוויות חקלאיות של קציר חיטים, טחינת חיטה, הפעלת כלי דגן, טעימה של גבינות, יין ועוד. חוות ילדי הטבע בבני עטרות, למשל, מזמינה את המבקרים ליהנות ממפגש ישיר עם חיות, אפיית פיתות בטאבון ופעילות בפינת יצירה.



מתי: במהלך ימי הפסטיבל (18:00־9:00). מחירים: 25 שקל לילד, 15 שקל למבוגר. לפרטים ולרכישת כרטיסים מוזלים.