מתחברים לטבע: במרחב הכפרי של יערות בן שמן, במרחק נסיעה קצרה מתל אביב, שוכן חבל מודיעין, שמציע לכל אלה שיגיעו לתחומיו אפשרויות תיירותיות רחבות וחיבור נפלא לטבע, לאדמה וגם להיסטוריה. במהלך חג שבועות יתקיים בחבל מודיעין פסטיבל "חגיגה בלבן", שבו תוכלו לבקר במקומות שונים בחבל הארץ הזה: למשל, במושב בני עטרות יש עשרות מבנים טמפלריים והמון מקומות מקסימים לבקר בהם: יקב וילה וילהלמה מציע ארוחות בוקר עשירות וטעימות מהיינות המתיישנים שלו; הסטודיו לקרמיקה של אסנת שמעוני מזרחי, שבסבלנות אין קץ מדריכה את הבאים בעבודה בחמר וקרמיקה; חוות ילדי הטבע הפסטורלית, שמתייחסת מאוד יפה למבקרים בה, כפי שהיא מתייחסת לחיות השוכנות אצלה. בכפר חשמונאי בשילת יחגגו את חג הלחם ויעלו את ההצגה "מגילת רות"; בפארק נאות קדומים יתקיימו חגיגות הקציר; בחוות הזיתים אלאדין בכפר רות יקיימו סיור בעקבות שבעת המינים; ובכפר הנוער בן שמן יתקיים סיור מודרך מזמר.



ראשינו עטורים. "חגיגה בלבן". צילום: דודי לזר, יח"צ



ואם אתם כבר באזור, שלא תעזו לפספס ביקור במחלבת מרקוביץ. הגבן אהרן מרקוביץ ורעייתו בנו במקום פנינת חמד ובה דיר כבשים, שמהחלב שלהן הם מייצרים בעבודת יד גבינות בוטיק מקוריות, שכמותן בוודאי לא טעמתם.



עד 3.6, לפרטים על מועדי הפעילויות ולרכישת כרטיסים: thm.org.il ,03-9728999 או בפייסבוק: "תיירות חבל מודיעין"



בשדות בית לחם



פסטיבל "הקולעים" יתקיים בחוות דרך התבלינים בשדות בית לחם הגלילית. המבקרים ייהנו מחגיגת קציר, סדנאות קליעת סלים, סדנת אפיית מאפי גבינות, תערוכה חקלאית, סיור על טרקטור, פינות יצירה וטעימות של גבינות ויין.



30.5־31.5, 10:00־16:00, הכניסה חופשית, פרטים: 04-9533405

מלאו אסמינו בר


המעוניינים לחוות טקס שבועות קיבוצי־מסורתי כמו בתקופת הזוהר של הקיבוץ מוזמנים לקיבוץ רמת רחל. לצד הפנינג חווייתי, ובו חבורת זמר, ריקודים, תהלוכת ביכורים מכל ענפי המשק, יתקיימו גם סדנאות הכנת קמח מחיטה, הכנת זרי פרחים לראש, פינות יצירה מקש ומצמר, דוכני מכירת תוצרת חקלאית ועוד.

31.5, החל מ־10:00, 35 שקלים לילד ו־25 שקלים למבוגר

איפטר פארטי


חג השבועות מתקיים בתחילתו של חודש הרמדאן המוסלמי, וזו הזדמנות נהדרת לחוות את מנהגי הצמים ביום והאוכלים בלילה. סיור מודרך יתקיים בשעות הלילה בעיר הבדואית רהט, ובמהלכו יכירו המבקרים את תפילות החג, ייהנו מהכנסת אורחים חמה הכוללת ארוחת איפטר וישתתפו בהפנינג עירוני. 



טוב שכן קרוב. רמדאן כרים. צילום: אור אלכסנברג, יח"צ



31.5־1.6, 16:15־22:00, 100 שקלים למבוגר, 45 שקלים לילד עד גיל 12, פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק: "קסם המדבר" 




כל החלב והדבש


חגיגה של חקלאות וטבע בניחוח ארץ ישראל הישנה והטובה תתקיים בפסטיבל "חלב ודבש" בעמק יזרעאל. ברפרטואר: טקס הבאת ביכורים בשדות נהלל; שוק בתחנת הרכבת בכפר יהושע; תערוכת אמני העמק והמופע המרכזי: "הלילה הוא שירים" – הפקת מקור החוגגת את שיריה הקלאסיים של חווה אלברשטיין - שיתחלק לשניים: בחלק הראשון ישירו שלומי שבן, אסתר רדא, מארינה מקסימיליאן ואלון עדר מתוך שני אלבומיה של אלברשטיין "כמו צמח בר" ו"לו יהי"; בחלק השני אלברשטיין וההרכב המוזיקלי המלווה אותה יבצעו את מיטב שיריה מכל הזמנים. מנחה: אילנה דיין.



אהבה ארץ-ישראלית. "הלילה הוא שירים". צילום: אילן בשור, יח"צ



עוד בפסטיבל: "ילדי בית העץ" מארחים את קרולינה; עינת שרוף בחגיגה ישראלית (כניסה חופשית); עומר נצר ולולה מארש במופע לצעירי העמק; "עגלת חיי העמוסה" – סיפור חייו ויצירתו של המשורר יעקב אורלנד; חגיגת אקורדיונים; קונצרטים ותיקון ליל שבועות. 



את הפסטיבל יחתום מופע חדש של שלומי שבת (31.5 באמפי נהלל), שבו יבצע את להיטיו הגדולים מרפרטואר עשיר ויחגוג 40 שנות קריירה עם אוסף משולש.



29.5־31.5, לפרטים נוספים: eyz.org.il, 04-6520734



שירת מטולה



אירועי מחווה לגדולי השירה העברית יתקיימו השנה במסגרת פסטיבל המשוררים במטולה, המתקיים זו השנה ה־20. יהיו שם שלל משוררים, כולל חיים גורי, רוני סומק, אגי משעול וארז ביטון, וגם גדולי החוקרים, המתרגמים והעורכים, בהם דן מירון, אריאל הירשפלד, גבריאל מוקד, אהרן שבתאי ודוד וינפלד.



עוד בפסטיבל: מפגש בין המשוררות מאיה בז'רנו ואנה הרמן; מפגש נדיר עם המשוררת אמירה הס; המשוררת נורית זרחי על כתיבתה לילדים; אירועי הקראת שירה; ומופעים של שלומי שבן, אסף אמדורסקי ונתן גושן. 



29.5־30.5, ללא תשלום, פרט למופעי המוזיקה, לפרטים: confederationhouse.org


ניגון ישן על מעיין


בחג השבועות, שהוא גם, בין כל השאר, חג המים, תתקיים פעילות משפחתית רטובה בפארק המעיינות, שבמהלכה יתמודדו המשתתפים עם מילוי מכל באמצעות מתקני איסוף ממימי התעלה. בגן גורו הסמוך יחגגו את שמו השני של שבועות, חג הביכורים, בהצגת הצאצאים החדשים והמתוקים של הגן. 



30.5־31.5, החל מהשעה 09:00, 48 שקלים לגן גורו, הפעילות בפארק המעיינות חינם לשוכרי רכב חשמלי



ירושלים של מייקרים



מייקרים (יצרנים פרטיים חובבי טכנולוגיה) מכל רחבי הארץ יגיעו בשבועות ליריד מייקרים במוזיאון המדע בירושלים ויציגו עשרות פרויקטים אינטראקטיביים ידידותיים לסביבה. אלה יהיו יומיים של המצאות מטורפות, טכנולוגיה חדשנית, סדנאות בנייה ויצירות מפתיעות. 



31.5־1.6, החל מ־10:00, 45 שקלים, 160 שקלים לכרטיס משפחתי, יש הנחות. לפרטים: 02-6544888



ידידותיים לסביבה. יריד המייקרים. צילום: תומר שכטר, יח"צ


ידידותיים לסביבה. יריד המייקרים. צילום: תומר שכטר, יח"צ



לגעת במים

אין יותר מתאים מלחגוג את חג השבועות באגם ולהשתעשע בפעילויות מים: מגלשה ענקית, טרמפולינות צפות ופעילות סקי מים בכבלים. זה מה שמחכה לבאים ל־LAKE TLV בפארק מנחם בגין. מלבד מים, יש במקום גם אזורי מדשאות, מסלולי אופניים ומתקני כושר.



29.5־1.6, 09:00־20:00, 110 שקלים לשעת גלישה, מתאים לבני 8 עד 70 שיודעים לשחות. לפרטים: 03-7207088

כמו בקיבוץ

הקיבוץ כבר לא מה שהיה פעם, ולכן אין לו שום בעיה להגיע לעיר הגדולה כדי לשווק את עצמו בחגיגת שבועות מסורתית שתתקיים ב"החווה - תל אביב". יהיו שם תהלוכות, סדנאות גיבון, סדנאות מים ובועות סבון, הצגות, הדרכות בנושא לחם, שעת סיפור ועוד פעילויות שקטנטנים אוהבים.



31.5, 09:00־14:00, 39 שקלים במכירה מוקדמת, לפרטים: 03-6138286

חג הגבינות

זה לא שבועות בלי גבינה. במחלבת צאלה בסמוך לעין הבשור יתקיימו במהלך החג פעילויות לכל המשפחה: הכנת גבינה, אפיית פיתות, סיורים מודרכים וגם הכנת סלי ביכורים. את ארוחות הבוקר תוכלו לאכול במקום או לקחת בסלי פיקניק לדרך.



31.5־1.6, 11:00־15:00, 20 שקלים למשתתף, לפרטים: 077-7295712

מכינים גבינות, אופים פיתות. מחלבת צאלה. צילום: באדיבות מחלבת צאלה


קמע בבאר שבע



"רוקדים בלבן", הפנינג מחול חווייתי ראשון מסוגו, יתקיים בבית להקת קמע בבאר שבע. ברפרטואר: שיעורי מחול מודרני עם תמיר גינץ, המנהל האמנותי של להקת קמע; גאגא – שפת התנועה של אוהד נהרין, המנהל האמנותי של להקת בת שבע; והיפ הופ עם המאסטר טל לנדסמן. נוסף על כך, יתקיימו בהפנינג המחול מופעי סטודיו אינטימיים: "קצת על אהבה" של להקת המחול קמע; ג'יל ואמנון דמתי עם "שני עולמות"; וניב שיינפלד ואורן לאור עם "הקאובוי" - מופע מדובר למבוגרים בלבד. כמו כן, יוצעו למשתתפים שיעורי רפרטואר והתנסות בשפת להקת המחול קמע עם רקדני הלהקה ומפגשים עם אמנים. 



1.6, 14:00־23:00, 120 שקלים ליום פעילות חופשי, 50 שקלים למופע בודד, לפרטים: 08-6231521 או באתר kameadance.com



טעם של פעם



במרכז המחקר והפיתוח של חקלאי רמת נגב הכינו חגיגת שבועות בטעם של פעם, ובה סיור בחממות ונשנושים היישר מהשיחים, הכנת שקיות תה ותבלין, תערוכת כלים חקלאיים, משחקי מים, סדנת הכנת כדורי גבינה, הכנת זרי שבועות, פינות יצירה, חידונים ועוד.



30.5־31.5, 10:00־13:00, 25 שקלים, לפרטים: 08-8528852


תערוכה חקלאית. שבועות ברמת נגב. צילום: שביל הידע במדבר



עד אור הבוקר



כפר האמנות האקולוגי ורטיגו, הממוקם בקיבוץ נתיב הל"ה, יחגוג את חג השבועות בפעילויות הסובבות סביב גוף, נפש והחיבור ביניהם. למשל, סדנאות תנועה, מדיטציה, אימפרוביזציה ושיעורי הגות, ששיאם בתיקון שבועות עד אור הבוקר. 



30.5־31.5, לפרטים: 02-9900235