הוזלת הטיסות ומדיניות השמיים הפתוחים ממשיכות לתת את אותותיהם. בחודשים ינואר-מאי נרשמו 2.4 מיליון של יציאות של ישראלים לחו"ל - עלייה של 13 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כך נמסר היום (שני) מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. כמו כן, מרבית היוצאים לחו"ל היו דרך האוויר ומספרם מסתכם ב-2.3 מיליון - עלייה של 14 אחוזים לעומת השנה שעברה. בלמ"ס ציינו שבחודש מאי נרשמו 549 אלף יציאות לחו"ל, מתוכם 517 אלף באוויר, 23 אלף ביבשה ו-8000 דרך הים.



עוד צוין, כי בחודשים מרץ מאי חלה עלייה של ארבעה אחוזים לעומת החודשים דצמבר פברואר ועלייה של שישה אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מפילוח הנתונים, עולה כי 3 אחוז מכלל היציאות בחודשים במרץ עד מאי השנה, היו של ישראלים המתגוררים בחו"ל שהגיעו בעיקר בתקופת פסח לחופשה ולביקורים משפחתיים. על פי הצפי ברשות שדות התעופה, מספר הטיסות ימשיך לגדול בקצב במואץ במהלך חודשי הקיץ, זאת על הרקע בהוזלת מחירי חלק מהטיסות, לנוכח מדיניות השמיים הפתוחים.



חברות תעופה נכנסות לישראל או מגדילות את תדירות הקווים לא רק בשל הישראלים היוצאים לחו"ל, אלא גם לנוכח הגידול בתיירים. עם זאת, לנוכח היעדר תשתיות מספקות לקליטת המוני התיירים, ישראל נחשבת למדינה יקרה, אבל למרות זאת מגיעים אליה רבים לנוכח היותה יעד מבוקש.



כזכור, חברת התעופה הסינית, האינאן איירליינס הודיעה אתמול כי תפעיל קו טיסות סדיר בין נמל התעופה בן גוריון לעיר שנגחאי שבמזרח סין. החברה תפעיל את הקו בעקבות הסכם שיווק עם משרד התיירות בארץ. המהלך יהפוך את האינאן איירליינס לחברת התעופה הראשונה שמפעילה טיסות סדירות ישירות בין בירתה הכלכלית של סין ובין ישראל וכי ניתן להזמין כרטיסי טיסה לקו החדש, שיחל לפעול ב-12 בספטמבר.