עם בוא הקיץ החלטתי לחזור לברצלונה, עיר נמל שמושכת למעלה מ־30 מיליון מטיילים בשנה. העיר היפהפייה מציעה למבקרים בתחומה אתרים תרבותיים והיסטוריים, פניני ארכיטקטורה מרהיבות ומעוזים קולינריים.

יש מי שאוהב את ברצלונה, בירת קטלוניה והעיר השנייה בגודלה בספרד, ויש מי שלא מתחבר אליה. אני התאהבתי בה בפעם הראשונה שכף רגלי דרכה בה, בביקור בחורף הקר, שרק גרם לי לחלום על הפעם הבאה שאשוב אליה, הפעם בקיץ החמים. ובאמת, על אף הטמפרטורות הגבוהות, שמזכירות את אלו שבהן מתהדרת ישראל, אין כמו ברצלונה בקיץ. אז אפשר ליהנות מהחופים רחבי הידיים, ממסעדות הנמל המעולות, ואין צורך לעמוד בתורים הארוכים לאטרקציות המרכזיות מתחת למטרייה.

שלא כמו חלקים אחרים בספרד, לברצלונה יש וייב מעט שונה, תוסס יותר. והוא לא סתם תוסס, הרי העיר הצבעונית משכה לאורך השנים אמנים רבים, כמו פיקאסו, סלבדור דאלי ומי שאת יצירותיו אפשר לראות בחלקים נרחבים בעיר – גאודי.

למטייל שמגיע לברצלונה יש הרבה מה לעשות ולראות, גם ביום וגם בלילה, אז עשרות ברים נפתחים, והאווירה הופכת ליותר אינטימית. רבים מהתיירים המגיעים לעיר באים לחופשה שנמשכת כארבעה או חמישה ימים. כדי להספיק לראות את האתרים הרבים בה הם יוצאים למרוץ מטורף ולא מצליחים באמת ליהנות מהאווירה האורבנית, שמקדשת ישיבה בטאפאס בר על נשנושים ודרינק. לאותם מטיילים אני ממליצה לעצור לרגע ולוותר על אתר או שניים. מקסימום תשאירו משהו לביקור הבא.

לבוא רעבים. שוק לה בוקריה
לבוא רעבים. שוק לה בוקריה

בעקבות גאודי

כעת, כשאתם שבעים ומרוצים, תוכלו לצעוד באחת הסמטאות שחוצות את הרחוב לכיוון הרובע הגותי, אחד האזורים האהובים על התיירים בעיר. השיטה הכי טובה לטייל ברובע היא באמצעות התעלמות מהמפות שבידכם. לכו לאיבוד בין הסמטאות הקסומות והאפלוליות, שכמעט בכל אחת מהן תמצאו לפחות טאפאס בר אחד חבוי, בוטיקים מקומיים וגם מבנים מרהיבים מהמאה ה־14.

אחד המבנים הבולטים הוא הקתדרלה שנמצאת בפלסה לה סאו. זהו אחד המבנים המרשימים בעיר, מקום משכנו של הקרדינל. המונומנט נבנה בסגנון גותי ב־1298 לכבודה של הקדושה אולליה המגנה על העיר. אל תוותרו על הכניסה לקתדרלה (ללא תשלום), כי מעבר לעושר הארכיטקטוני החיצוני, החלל הפנימי יפה כמו יצירת אמנות.

ברובע הגותי נמצא גם מוזיאון פיקאסו, שבו תוכלו ללמוד על האמן שנולד במלגה אך חי ויצר בעיר, ולהתרשם מעבודותיו הראשונות, מאיורים שאייר ובעיקר מחלק גדול מעבודותיו שלא זכו לפרסום.

סגנונן ייחודי של גאודי.  קאסה באליו
סגנונן ייחודי של גאודי. קאסה באליו

אם התרשמתם מעבודתו של גאודי בסגרדה פמיליה, היעד הבא שלכם צריך להיות פארק גואל, שם הוא נותן דרור ליצירתיות שלו באופן שונה לגמרי. זוהי אחת הריאות הירוקות הרבות שבברצלונה, וטיול בו הוא חוויה אמיתית. הפארק נקרא על שמו של אאובי גואל, חברו הטוב של גאודי, שתכנן לבנות במקום מתחם מגורים. תושבי העיר לא התלהבו מהרעיון להקים שם מתחם מגורים, והמיזם לא יצא לפועל. גאודי גר כ־19 שנה בבית לדוגמה שהוקם במקום, והבית הזה משמש כמוזיאון, שבו אפשר לראות את חפציו. מלבד המוזיאון תוכלו לראות בפארק מבנים המשלבים קרמיקה צבעונית, גרם מדרגות של גאודי, המעוטר בלטאה המפורסמת, וספסל פתלתל המשקיף אל העיר. בעבר הכניסה לפארק הייתה חינם, אך כיום כניסה לחלקים מהפארק כרוכה בתשלום.

האתר המתויר בעיר. סגרדה פמיליה
האתר המתויר בעיר. סגרדה פמיליה

לא רחוק מקאסה מילה נמצאת  קאסה באליו, מבנה שחזיתו מעוטרת באריחים צבעוניים, וגם בו אפשר ליהנות מתצפית.

את הדרך ממקום למקום אפשר לעשות באמצעות התחבורה הציבורית: אוטובוסים או מטרו, אבל העיר האירופית גם מציעה למטיילים למעלה מ־200 קילומטרים של נתיבי אופניים, שבהם אפשר לרכוב בנוחות, גם אם אתם לא רוכבים מנוסים.

מספר גדול של עמדות להשכרת אופניים פזורות ברחבי העיר, ובחלק מהמלונות אף יש אופניים לרווחת הלנים. כדי לעודד תיירים להשתמש בהם, מחירי ההשכרה לא גבוהים, והם כוללים מפה ומנעול. גם תושבי העיר משתמשים בשירותי השכרת האופניים, ובאמצעות מינוי שנתי שוכרים אופניים מהנקודות הרבות הפזורות בעיר. אחת מתחנות ההשכרה המומלצות לתיירים נמצאת ליד לה רמבלה. כאן תוכלו להשכיר אופניים במחיר נוח של חמישה יורו ליום.

פארק שעשועים וטבע

אם אתם חובבי טבע, כדאי לכם להקדיש חצי יום ולצאת מהעיר העמוסה לעבר מנזר מונסראט. המנזר, הממוקם במרחק של כשעה נסיעה מברצלונה, היווה השראה לאמנים וליוצרים רבים, בהם המלחין ריכרד ואגנר, שהקדיש לו יצירה שלמה.

רכס המונסראט, שבו שוכן המבנה הקדוש לנוצרים, זכה לכינוי "שיני המסור", על שם פסגותיו הצרות המזכירות, ובכן, שיני מסור. זוהי שמורת טבע, ובה כמה מסלולי הליכה המובילים אל נקודות תצפית נפלאות, ויש גם רכבל שמטפס אל קצה ההר.

המנזר הניצב בו שייך לזרם הבנדיקטיני ונבנה בסגנון רומנסקי בשנת 1025. המבנה עבר שיפוץ ואף הורחב במהלך המאה ה־13. אל המנזר זורמים מבקרים רבים, צליינים שמגיעים להתפלל במקום המקודש למריה ותיירים סקרנים, שרוצים להתפעל מיופיו. אם אתם רוצים לחוות מעט מהמיסטיקה, מומלץ להגיע למקום בבוקר יום ראשון ולצפות במיסה השבועית, שמלווה במקהלת ילדים. זוהי חוויה מדהימה, בעיקר אם אתם חובבי מוזיקה.

אם אתם בביקור ארוך יותר, ובוודאי אם אתם מטיילים עם ילדים, במרחק שעה נסיעה מהעיר נמצא גם "פרארי לנד". חובבי מכוניות מהירות אמורים להתרגש רק לשמע שם המקום. מדובר בפארק שעשועים חדיש, אשר נמצא בתוך מתחם בילויים שבו יש פארק מים וכמה בתי מלון. בפארק תוכלו להעלות את הדופק במהירות באמצעות רכבת הרים, המגיעה למהירות וגבהים מטורפים. וזה לא הכל: בפארק יש מגוון גדול של אטרקציות הקשורות במכוניות מרוץ ובנהיגה חווייתית. כמחווה לעיר המקור של המותג, יש בפארק אזור שלם שבו תוכלו לראות רפליקות של חלק מהמבנים התיירותיים ביותר באיטליה (מחיר הכניסה לפארק: 52־60 יורו).