בטקס חגיגי במעמד שר התיירות יריב לוין ובכירים בחברת התעופה הפולנית לוט - הושק היום (רביעי) מטוס שצילומים גדולים של ירושלים ותל אביב מעטרים אותו. זו הפעם הראשונה שחברת תעופה זרה צובעת את זנב המטוס בתמונות ענקיות של ירושלים ותל אביב. המטוס יטוס בטיסות הפנימיות בפולין כחלק מקמפיין עידוד התיירות לישראל.



זו הפעם הראשונה שחברת תעופה זרה תפעיל מטוס עם צילומים גדולים של העיר העתיקה ותל אביב ושיתוף הפעולה ישתלב בקמפיין לעידוד תיירות משולבת לתל אביב וירושלים.



לוט תפעיל 19 טיסות שבועיות לישראל. בנוסף לוורשה, שעד היום רק ממנה יצאו טיסות לישראל, מעתה יופעלו טיסות גם מגדנסק, לובלין, פוזנאן וואצלאב. משרד התיירות ייתן מענק של 250 אלף דולר על פתיחת קו חדש מכל עיר.


שר התיירות יריב לוין אמר במסיבת עיתונאים לתקשורת הישראלית והפולנית, בין היתר, כי "חנכנו מיזם יוצא דופן של מטוס נוסעים של חברת לוט, אשר הפך לפרסומת מעופפת לתיירות לישראל, ובפרט לירושלים ולתל אביב. אין ספק שהנוסעים במטוס ירגישו עכשיו קרובים הרבה יותר לאלוהים כאשר ירושלים מלווה אותם לאורך כל הטיסה".

השר הוסיף כי המשרד רואה במהלך שותפות אסטרטגית עם חברת לוט. לדבריו, "בכוונתו לעשות ככל שביכולתנו להשיג את התוצאות המקוות לשני הצדדים. אני מודה למנכ"ל ולהנהלת החברה על בחירתה בישראל כיעד אסטרטגי לצמיחה. אנו מצדנו מעלים בימים אלה את קמפיין Cities Break בפולנית, שיימשך גם בעתיד ואף יוגבר בצורה משמעותית בתקופת הסתיו". כמו כן ציין השר כי בשנה האחרונה יש גידול במספר הטיסות בין פולין לישראל, כאשר כיום יש טיסות מהיעדים הבאים: ורשה, קטוביץ', לובלין, גדנסק, ורוצלאב, פוזנן וקרקוב.

מנכ"ל לוט רפאל מילצ'רסקי: "משנה לשנה ישראל הופכת ליעד תיירות פופולרי והודות ללוט היא גם תהפוך ליותר זמינה ונגישה עבור המבקשים לנפוש בחופי הים התיכון. הודות לשיתוף הפעולה עם משרד התיירות הישראלי אנחנו מציעים כיום 19 טיסות בשבוע מחמישה שדות תעופה מכל רחבי פולין, לאחד היעדים האטרקטיביים ביותר באגן הים התיכון".