רודוס: יש משהו ביעדים הוותיקים והפופולריים, שגורמים לנו לרצות להגיע אליהם עוד ועוד. האי היווני רודוס הוא אחד מהם. במרחק טיסה קצר הוא מציע לנו את כל מה שחופשת בטן־גב צריכה להיות. על אף גודלו הקטן יחסית, רודוס הוא הגדול בין קבוצת האיים הדודקנסיים. למשפחות עם ילדים מציע האי בילוי בחופים היפהפיים ובמלונות המרווחים אך לא רק. באי יש מגוון גדול של אטרקציות, בהן The Water Park - פארק המים הגדול באירופה בו יש מגלשות, אבובים, בריכת גלים ומתקנים לקטנטנים, ו־ The Valley of Butterflies - עמק הפרפרים, שמורת טבע קסומה בה יש מרבדים המכוסים בפרפרים ופקעות.



מחיר לדוגמה: חבילה לארבעה לילות בתאריכים 16־20 ביולי הכוללת טיסות לזוג + שני ילדים ושהייה במלון 5 כוכבים Rhodos Palace על בסיס חצי פנסיון החל מ־456 דולר לאדם (השטיח המעופף).



רודוס. מציע כל מה שחופשת בטן-גב צריכה להיות. צילום: Rodos Palace Hotel
רודוס. מציע כל מה שחופשת בטן-גב צריכה להיות. צילום: Rodos Palace Hotel



מונטנגרו הוא יעד שנכבש על ידי הישראלים רק לאחרונה, אך הוא מתגלה כהפתעה של הקיץ. במרחק שעתיים וחצי טיסה בלבד, מחכה לכם יעד לטיולים אטרקטיביים המשלב גם חופשת בטן־גב ומלונות מפנקים. מונטנגרו היא מדינה קטנה השוכנת על חופי הים האדריאטי. את עצמאותה היא קבלה רק בשנת 2006, ובשנים האחרונות הפכה אטרקציה למטיילים ואוהבי ים.



המדינה מציעה שלל אפשרויות מהנות, בהן: סיור בעיירות קיט, הירגעות בספא, קזינו, טבע פראי, אגמים וקו חוף מדהים. העיר בודווה, שנמצאת במרחק של חצי שעה מנמל התעופה בטיבת, כבר זכתה לשבחים ונקראה “הריביירה של עיירות החוף” עם כ־17 חופים ואתרי נופש. כמו כן, שער המטבע הנמוך יחסית מאפשר ליהנות משלל פעילויות במחיר אטרקטיבי. למשפחות עם ילדים מציעה בודווה פארק מים ענקי המשתרע על פני כ־40 דונם, ובמרחק שעת נסיעה תמצאו גם את מערת ליפה – מערת נטיפים שילדים אוהבים לגלות.



מחיר לדוגמה: חבילה לארבעה לילות בתאריכים 17־21 ביולי הכוללת טיסות ושהייה במלון 5 כוכבים Hilton Podgorica על בסיס לינה וארוחת בוקר - 827 יורו לאדם בחדר זוגי (קשרי תעופה)



מונטנגרו. הפתעת הקיץ. צילום: קשרי תעופה
מונטנגרו. הפתעת הקיץ. צילום: קשרי תעופה



גם הקיץ הזה ממשיך אזור היער השחור להיות פופולרי עבור משפחות ישראליות. היער, שנמצא בדרום מערב גרמניה ונושק לצרפת ושוויץ, הוא אזור נפלא לטיול משפחתי וזאת בשל הנופים עוצרי הנשימה, האתרים המסודרים והאטרקציות הרבות שפונות לילדים ולמבוגרים כאחד. כמו כן, זהו יעד שמאפשר טיול ארוך יחסית מבלי להשתגע עם המחירים, וזאת בזכות שפע מקומות הלינה בדרגות השונות, האפשרות להשכרת דירות לטווח קצר, והכרטיסים המשולבים המאפשרים כניסה מוזלת להרבה מהאתרים.



אחד מהמקומות בו כדאי להתחיל טיול ביער השחור הוא באד דורהיים, עיירת נופש השוכנת בדרום מזרח היער, ובה תמצאו פארק מים גדול, בו נמצאת גם בריכת המלח הגבוהה באירופה. העיירה היא נקודת מוצא טובה לטיולי כוכב, ויש סביבה שפע של פעילויות לכל המשפחה.



מחיר לדוגמה: חבילה למשפחה לשבעה לילות בתאריכים 4־11 ביולי הכוללת טיסות לזוג + שני ילדים ושהיה במלון PARKBLICK HOLIDAY APARTMENTS, החל מ־591 דולר לאדם (מונה טורס)



היער השחור בגרמניה. ממשיך להיות אזור פופולרי. צילום: Albarubescens.CC BY-SA 4.0
היער השחור בגרמניה. ממשיך להיות אזור פופולרי. צילום: Albarubescens.CC BY-SA 4.0



אם לא שמעתם על קפריסין הצפונית עד לאחרונה, אל תרגישו לא בנוח. מדובר ביעד חדש יחסית עבור ישראלים רבים, שבדרך כלל מאוד אוהבים לבקר באי הים תיכוני. קפריסין הצפונית, או קפריסין הטורקית, הוא שמו של החלק הצפוני באי, שנמצא בשליטה של טורקיה. זהו יעד מועדף על מי שנהג לנסוע בעבר לחופשות הכל כלול בטורקיה, אך כעת, בשל היבטים ביטחוניים מעדיף להימנע מהמדינה.



מעשה, קפריסין הצפונית מאפשרת לאותם אנשים לקבל את האווירה והפינוקים של האירוח הטורקי, אך ביעד שנחשב ביניהם בטוח יותר. ובאמת, החלק הצפוני של קפריסין מספק את הסחורה עם טברנות, חופים מקסימים ומלונות מפנקים. מעבר להירגעות בחופים ובבריכות המלון, בחלק זה של האי אפשר לבקר במוזיאונים, כפרים ציוריים, אתרים ארכיאולוגים, וליהנות מטבע פראי. ההגעה אל החלק הטורקי פשוטה יחסית, פשוט צריך לעלות על טיסה ללרנקה, ולנסוע כשעה וחצי לאזורים התוססים של קיריניה או פמגוסטה.



מחירים לדוגמה: חבילה משפחתית לשלושה ימים הכל כלול במלון 5 כוכבים SALAMIS BAY CONTI HOTEL, יציאות ב־14 ביולי או ב־21 ביולי או ב־28 ביולי, החל מ־485 דולר לאדם (ישראייר).



קפריסין הצפונית. האזור מספק את הסחורה. צילום: יח"צ
קפריסין הצפונית. האזור מספק את הסחורה. צילום: יח"צ



עוד יעד יפהפה שעד לפני זמן לא רב היה עדיין בגדר סוד שמור עבור הישראלים. הרי הטטרה, שנמצאים בסלובקיה עוצרת הנשימה, הם אחד היעדים החמים עבור משפחות הקיץ. הטטרה מציעים למטיילים נוף ירוק בזמן שהשמש החמה של ישראל כבר הצהיבה את כל החלקות הירוקות, יערות ענקיים, נהרות, מפלים ואגמים. חובבי המסתורין יוכלו למצוא כאן גם מגוון גדול של מערות קרח ונטיפים קרירות. באמצעות רכב צמוד אפשר לטייל בין העיירות הקטנות, להגיע עד לפתחי שמורות טבע ולהכיר מקרוב את המדינה הקסומה. בסלובקיה תמצאו מגוון פעילויות בחוץ לכל המשפחה, כמו מגלשות הרים, רפטינג, נסיעה ברכבל, פארקי חבלים ופארקי מים.



מחירים לדוגמה: טיסה ישירה למלון 3 כוכבים פופורד פלוס לשבעה לילות ורכב לזוג + 2, ב־4 ביולי, ב־11 ביולי או ב־18 ביולי - החל מ־599 אירו לאדם (דיזנהאוז).



סלובניה. מדינה קטנה ומקסימה. צילום: יח"צ
סלובניה. מדינה קטנה ומקסימה. צילום: יח"צ



בסלובניה, מדינה קטנה ומקסימה השוכנת בין הרי האלפים לבין הים התיכון, תמצאו את כל מה שאתם מחפשים בחופשה משפחתית: טבע, הירגעות ופעילות לילדים, והכל במרחק נסיעה קצר יחסית אחד מהשני. המדינה, שהייתה בעבר חלק מהרפובליקה היוגוסלבית, עמוסה בפנינות טבע, קניונים, מערות, מעיינות, אגמים ואטרקציות. מעבר לאטרקציות הרבות, החלק החשוב בטיול בסלובניה היא הדרך, שרוב הזמן מרגישה כמו סיור בתוך גלויה. בין האתרים המומלצים: קניון וינטר שבתוכו זורם נהר, אגם בוהיני ואגם בלד, הר ווגל שביימי החורף מתפקד כאתר סקי מומלץ, מערת שקוציאן ומערת פוסטוינה. בסלובניה יש גם לא מעט כפרי נופש מומלצים, שהפכו לטרנדים עבור משפחות עם ילדים קטנים.



מחיר לדוגמה: טיסה לטרייסטה, שבעה  לילות בדירת נופש ורכב. החל מ־599 אירו לאדם. יציאות במהלך יולי (אופיר טורס).



חבל טירול. יעד חדש לישראלים. צילום: Herbert Ortner.CC BY 2.5
חבל טירול. יעד חדש לישראלים. צילום: Herbert Ortner.CC BY 2.5



חבל טירול: בעקבות פתיחת קו הטיסה הישיר לזלצבורג, אוסטריה, יעד חדש נגלה לישראלים. הקו החדש מאפשר למעשה להגיע ביעילות ובפשטות לנופיו הקסומים של חבל טירול, מבלי שתצטרכו לקחת טיסה למינכן ומשם לנסוע עד לחבל הארץ המדהים. מכיוון שמדובר באזור קטן יחסית, אך עשיר בפלאי טבע, המרחקים הקצרים מאפשרים להתמקם במקום אחד וממנו לצאת לטיולי כוכב קצרים, מה שמקל על משפחות עם ילדים קטנים וחסרי סבלנות.



וזה מה שיש שם לראות: עיירות קטנות ומקסימות, הרים עם פסגות מושלגות, אגמים, קרחונים ויערות. בין שלל האטרקציות שתמצאו בטירול - מגלשות הרים, פארקי חבלים, מכרות מלח, מערות קרח.



מחיר לדוגמה: חבילה לשבעה לילות כולל טיסה ומלון, ב־5 ביולי, החל מ־670 אירו לאדם (קשרי תעופה).



לגו לנד בדנמרק. מלבדו, יש עוד המון הפתעות שהפכו את המדינה ליעד המושלם. צילום: Danny van Leeuwen.CC BY-SA 3.0
לגו לנד בדנמרק. מלבדו, יש עוד המון הפתעות שהפכו את המדינה ליעד המושלם. צילום: Danny van Leeuwen.CC BY-SA 3.0



נופים מרהיבים, אטרקציות רבות, פארק הלגו לנד המפורסם, ועוד הרבה הפתעות מתוקות הפכו את דנמרק ליעד מושלם לטיולי משפחות. מדינה, המציעה אפשרויות לינה במגוון כפרי נופש ברחביה, שבחלקם אפשר לבלות ימים שלמים של כיף בלי לצאת מהמתחם, יוצרת תמהיל של חופשה שלווה עם ערך מוסף. אם אתם בכל זאת רוצים לצאת ולחקור את המדינה, תוכלו לקפוץ לחצי האי יוטלנד, או האי פין, וכמובן הבירה קופנהגן מאפשרת לכם לשלב גם חלק אורבני בטיול. חוץ ממנה, יש המון אתרים וכפרים בהם כדאי לבקר כמו במוזיאון הרכבות שבעיר אודנזה, טירת קרוננבורג הקסומה בהליסנבורג, ועוד.



השנה, חברת איסתא מתכננת להפעיל טיסות ישירות לקופנהגן במהלך החודשים יולי-אוגוסט, וגם להציע חבילות לכפרי נופש שיכללו: טיסות ישירות, רכב צמוד לכל התקופה ושבעה לילות בכפר נופש.



מחיר לדוגמה: החל מ־799 יורו לשבוע לאדם בהרכב משפחתי של זוג + 2 ילדים (איסתא)