אין כמו טיול בצפון הארץ כדי להתרחק מהבלגן והרעש. הטבע עושה את שלו ומאפשר להתבודד בשלווה. גם במזג האוויר החם והדביק כנראה אין תחליף למרחבים הפתוחים, למקומות האינטימיים, לאטרקציות ולמסעדות המקומיות. אפשר להעביר באזור יום שלם, גם ימים שלמים. ההקדמה הזו מיועדת כמובן גם לזוגות. הפעם אני רוצה להמליץ על טיול רומנטי בין יישובי עמק יזרעאל. על רקע הנוף הירוק, כאן תוכלו להוריד הילוך.



פותחים ביקב

מתחילים את היום ביין ביקב "שדות", במושב שדה יעקב. את המקום הקימה משפחה שעוד בשנות ה־80 עזבה את תל אביב. העסק עצמו, שנפתח לפני שמונה שנים, ממוקם בין הכרמים ויש בו מרפסת רחבה שצופה אל הנוף באזור. היין ביקב מופק רק מהענבים המקומיים ומחציתו משווק בחו"ל.



לאחרונה החלו כאן במסורת: בכל יום שישי (15:00־9:00) נפתח מרכז המבקרים של היקב כטאפאס בר/מסעדה. המקום מציע תפריט ובו שמונה מנות. למשל פלטת גבינות, סלט קפרזה, סלט שוק, מטיאס ועוד. מובן שיש גם בירות בוטיק מקומיות.



טל' להזמנת מקום: 052-8446228. סיורים מתקיימים גם בימי ראשון עד חמישי (בתיאום מראש). מחיר סיור ביקב וטעימות: 35 שקל.

טיול ריינג'רים בשדות העמק בחברת רווה אתגרים. צילום: מיטל שרעבי
טיול ריינג'רים בשדות העמק בחברת רווה אתגרים. צילום: מיטל שרעבי


נכנסים לשטח


פתחנו את הבוקר בארוחה קלילה, ועכשיו מתחילים להיכנס לעניינים. באזור העמק לא חסרים מסלולי טיולים. חלקם חבויים ובהם מים זורמים. מי שמעוניין לשרוד את החום בלי להזיע מוזמן לעלות על ריינג'ר. חברת רווה אתגרים מתמחה בטיולים לזוגות ולמשפחות. את המסעות שלה היא פותחת מרחבת החניה של חוות התבלינים בבית לחם הגלילית. תוכלו לבחור במסלול המתאים לכם, על פי החוויה שאתם מעוניינים בה. אופציה מומלצת היא לנסוע דרך השדות לכיוון אלון הגליל. חולפים על פני צמחייה סבוכה, יורדים לנחל ציפורי ומשם למעיין הסוסים.



במקום ישנו מעיין מנביעה טבעית, שמימיו זורמים לבריכה. המים במקום נקיים לגמרי, ואפשר לטבול בהם ולצבור אנרגיה להמשך היום. המדריכים של רווה אתגרים מפנקים בדרך גם באבטיח. אחרי המנוחה עולים לריינג'רים ונוסעים חזרה לבית לחם הגלילית דרך כפר כעביה.



הטיול אורך כשעה וחצי. מחיר לרכב: 500־300 שקל. פרטים נוספים בטל׳: 077-7080299.


ספא "קסם המגע" בבית לחם הגלילית. מקום אינטימי בלב יישוב פסטורלי. צילום: מיטל שרעבי
ספא "קסם המגע" בבית לחם הגלילית. מקום אינטימי בלב יישוב פסטורלי. צילום: מיטל שרעבי


טיפול זוגי

התחנה הבאה שלנו מושלמת להפחתת רמת האדרנלין אחרי טיול הריינג'רים. את "קסם המגע" בבית לחם הגלילית הקימו נחמה ויורם מדן בשנת 2002. יורם, חקלאי לשעבר, החליט באמצע החיים לעזוב את עבודת האדמה ולהשקיע את האנרגיה שלו בטיפול ובתיירות. יחד עם נחמה, מטפלת גם היא, הם פתחו את הספא האינטימי שנמצא בלב היישוב הפסטורלי.



לשניים יש סיפור חיים מרתק, שאותו הם שמחים לחלוק עם המבקרים. הם התאהבו זה בזה בנעוריהם. כשיורם היה בן 20 נולד בנם הראשון. שנתיים אחרי הלידה הם חוו משבר ראשון בזוגיות והחליטו לפנות לעזרה. במהלך השנים בני הזוג הרגישו שהפכו למטופלים "מומחים" והחליטו להתמקצע בתחום - הפעם מהכיוון השני.



נחמה למדה טיפול זוגי ומשפחתי ועבודה סוציאלית. יורם עבר הכשרה בסדנאות של פסיכותרפיה גופנית וטנטרה. דרך הטיפולים בספא הם מנסים להעביר את הידע שלהם, את ההערכה לזוגיות, ועל הדרך גם להתפרנס. כל אחד יכול לצאת מהמקום עם חוויה אישית שונה.



מעבר לחדרי הטיפול הזוגיים שפזורים בספא, יש במקום גם פינת קפה, ג'קוזי וחצר עם זולות. זוגות שיתאהבו במקום יוכלו להזמין לילה באחד הצימרים שבשטח הספא.



טל' לבירורים: 04-9531159.

מעיין הסוסים. צילום: מיטל שרעבי
מעיין הסוסים. צילום: מיטל שרעבי


קצת איטליה


מסעדה מתאימה לרומנטיקנים ולחובבי המטבח האיטלקי היא "בלה" בבית שערים. זוהי מסעדת שף שנפתחה לפני שש שנים. על המטבח מופקד בן העמק עידן ליפשיץ.



המסעדה נמצאת בתוך מבנה עץ. המטיילים הוותיקים באזור בוודאי זוכרים את המקום כ"הקדרה של נגה". התפריט מוגדר כים תיכוני עם השפעות איטלקיות. בין המנות: פוקאצ'ה, ארטישוק על הפלנצ'ה, סלט קיסר, פילה דניס, ניוקי, נתחי בשר על הגריל וגם המבורגר. השירות במקום לבבי והמקום ענק, כך שגם בסופי שבוע לא תרגישו בעומס.



כתובת: העץ הגדול 2142, בית שערים. טל' להזמנות: 04-9830730.

גלידה בגלידריה ברמת ישי. יותר מ-30 טעמים מתחלפים. צילום: מיטל שרעבי
גלידה בגלידריה ברמת ישי. יותר מ-30 טעמים מתחלפים. צילום: מיטל שרעבי


הרבה קריוקי


במהלך היום לא חסרות פעילויות בעמק יזרעאל - יש טבע, יש אטרקציות - אבל כשיורדת החשיכה, זוגות לעתים מתחילים לחפש את עצמם. אפשר לקפוץ שוב למסעדה, או לשבת באחד הברים באזור, אבל יש אלטרנטיבה נוספת לבילוי: ערב קריוקי ב"פלאג אין".



ברמת ישי נפתח לפני יותר משנה מתחם ובו 16 חדרים פרטיים. הם מצוידים במערכות סאונד, מולטימדיה, תאורה וספריית קריוקי עם אלפי שירים. זוגות וחבר'ה שמגיעים למקום יכולים להתחפר באחד החדרים, להזמין אוכל ומשקאות ולסגור את הערב בשלל זיופים.



כתובת: אקליפטוס 3, רמת ישי. טל' להזמנות: 8172*.


גלידה לקינוח


והנה דרך לסיים את הטיול הזוגי בטעם מתוק. עשו לעצמכם טובה, עצרו ב"הגלידריה" ברמת ישי. במקום מייצרים את הגלידה מחומרי גלם המיובאים מאיטליה. תמצאו כאן יותר מ־30 טעמים מתחלפים ולצדם עמדה לאוהבי היוגורט, כולל יוגורט מחלב עזים וללא סוכר. יש גם גלידה לטבעונים. מיקום: בכניסה לאזור התעשייה רמת ישי. טל': 04־8717179.



האזור: עמק יזרעאל.


אופי הטיול: זוגי או משפחתי. משלב נהיגת שטח.


דרגת הקושי: קלה.


משך הטיול: יום עם אפשרות לינה בשטח או בצימר.