אם אין לכם סבלנות לחוות את העומס בנתב"ג בשביל ביקור זריז ביעד אירופי כלשהו, או כוח להתניע את המכונית עבור לילה או שניים בצימר בצפון, יש עוד דרך להבטיח חופשה מהנה שתנקה לכם את הראש. כן, תל אביב. למרות הפקקים והחפירות של הרכבת הקלה, אפשר להשיג גם שקט בעיר ללא הפסקה. זהו בונוס לאטרקציות - הים, המסעדות, הברים התערוכות וההצגות. מתברר שמאוד פשוט להישאר בארץ ולהרגיש בחו"ל.

את הנחיתה בבירת גוש דן תעשו במלון "שלום & רילקס". כבר מבחוץ המקום יגרום לכם להרגיש שהגעתם לבית נופש. בפנים תגלו סלון יוקרתי ואלגנטי, שיאפשר לכם לתפוס פינה שקטה וליהנות בשעות אחר הצוהריים מ–HAPPY HOUR של נשנושים ויין חופשי. קחו נשימה עמוקה, הביטו סביב ותבינו שכל מה שאתם צריכים בשביל להרגיש בחו"ל הוא רק לכבות את הטלפון.

ארוחת הבוקר העמוסה כל טוב תצייד אתכם באנרגיה הדרושה כדי להמשיך את החופשה הזוגית שלכם. אם אתם מעוניינים להישאר במלון, בקומת הגג תוכלו להתרווח באחת הספות או במיטות השיזוף ולהביט בים הכחול. כאן אפשר ליהנות מעיסוי קצר של הספא המקומי, שיעזור לכם להשאיר את כל הדאגות מאחור. 4 מתוך 51 החדרים המעוצבים מאובזרים בג'קוזי, שיאפשר לכם להרים כוסית לחיים ולחגוג את אהבתכם. מחיר ללילה הוא החל מ–475 שקל (פרטים בטל': 03-5425555).

אפשר כמובן לרדת לחוף, הליכה רגלית של כחמש דקות בלבד. לים אפשר להתחבר גם דרך גלישת סאפ. תוכלו, למשל, לקחת שיעור במועדון הגלישה הישראלי בחוף הדולפינריום. גם מי שאינו גולש מקצועי יכול ליהנות מהטרנד שכבש את העולם ולגלוש בגלשני עמידה.

סאפ מתאים לכל הגילים. אפשר ליהנות משיעור פרטי (גם זוגות או שלושה בני אדם). מי שכבר בעניינים יכול פשוט לשכור ציוד ולצאת אל המים. סיור סאפ של שעה יעלה לכם פחות או יותר 200 שקל.

סאפ בתל אביב. צילום: טל שגב


יש אוכל לכולם

אחרי בילוי של שעות בשמש, אין ברירה, צריך לאתר מסעדה כדי להשלים את הבילוי. ב"מאפו" של השף ניר צוק תוכלו לחוות את הקולינריה של תל אביב. המסעדה ממוקמת במלון "פרימה סיטי" ומציעה תפריט ים תיכוני רענן ושמח, המתחשב באוהבי בשר, צמחוניים, טבעוניים ושומרי כשרות. בין המנות הראשונות, יפתיע אתכם ראגו עגל עטוף במרציפן. שווה לנסות גם סלט קצוץ על מצע קרם חצילים וטחינה. בעיקריות אפשר לטעום ניוקי סלרי ולימון או רביולי ארטישוק ירושלמי. אפשרויות נוספות: קבב וירקות בגריל, שייטל צרוב על עשבים או קדירת דגים.

את הארוחה מלווה כמובן תפריט יינות מיוחד. לקינוח תוכלו להתענג על מגש פינוקים שכולל טראפלס שוקולד ומיני עוגות בטעמי פירות.

המסעדה פתוחה בימים ראשון עד חמישי, משעה 12:00 ועד אחרון הסועדים. מומלץ להזמין מקום מראש (טל': 053־5494941, כתובת: מאפו 9).

מסעדת מאפו. צילום: ROL


גם המטבח האיטלקי עומד על הפרק בחוויה התל אביבית שלכם. "ג'ויה", בפיקודו של השף בני אשכנזי (יש לה שני סניפים בעיר: ברמת החייל ובסינמטק), מציעה בין היתר אוכל צמחוני, פיצה וגם בשר ודגים. המסעדה שאינה כשרה ופתוחה בשבת מגישה מנות ראשונות כמו כרובית קיסר, ארנצ'יני וקרפצ'יו בקר; עיקריות כגון לינגוויני קרבונרה עם חמאה, פילה סלמון על מצע ירוקים, טורטליני ערמונים עם חזה אווז ועוד. לקינוח תוכלו ליהנות למשל מקרם ברולה וטירמיסו.

המסעדה פתוחה כל יום משעה 12:00 ועד חצות.

מנה במסעדת


מדריך הטיולים

עוד לפני שאתם מחליטים באיזו מסעדה לשבת, כדאי שתציצו בחוברת city break, שאותה ניתן לקבל בבית המלון. תמצאו בה מגוון הטבות והנחות למסעדות ולסיורים קולינריים. זו גם הדרך הטובה ביותר לדעת מה מתרחש בעיר, להכיר את כל האטרקציות והאירועים.

בחוברת יש למשל הנחות להצגות, מופעים ומוזיאונים וגם להפלגות, חדרי בריחה, קיר טיפוס וסיורי סגוויי. למעשה זהו מדריך טיולים קטן, ממש כמו בחו"ל.

מלון


מובן שלא ניפרד מתל אביב בלי קצת תרבות. בחמישי בערב במהלך חודש אוגוסט, למשל, תוכלו ליהנות חינם מפרויקט ה–T–ART במוזיאון תל אביב לאומנות (שדרות שאול המלך 27), שמבקש לחבר בין עולם האומנות לעולם האופנה. במקום יתקיימו סרטים, מופעים, סדנאות, הרצאות ומיצגים המתאימים לכל המשפחה. לדוגמה, אחת הסדנאות היא של הדפס רשת על חולצות.

בדרך חזרה למלון תוכלו לעצור לכוס בירה בכל בר או פאב בעיר. נראה שזו הדרך הכי טובה לסיים את החופשה האירופית שלכם בתל אביב.