אטרקציה תיירותית חדשה בדרך לקום בצפון: רכבל שיחבר בין נצרת עילית להר תבור. הפרויקט יצא לדרך שלאחר שהיום (ראשון) אישרה אותו הממשלה. מדובר בשיתוף פעולה בין משרדי התיירות, פיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ועיריית נצרת עילית. עוד נקבע בהחלטה כי לצורך ביצוע התכנון ההנדסי של הפרויקט יתקצב משרדי הממשלה עד מיליון שקלים.



הרכבל ינוע בדרך הבשורה ויחבר בין אתרים היסטוריים בתוואי שבין שטחה המוניציפלי של נצרת עילית לשיפולי הר תבור. בהודעת משרד התיירות נמסר כי אזור זה הינו בעל משמעות תיירותית ומהווה מוקד משיכה מרכזי למיליוני תיירים מרחבי העולם. להר התבור יש היסטוריה עשירה וחשיבות במסורות הדתות השונות. בנוסף, בשל יופיו הייחודי של אזור זה, ישראלים רבים פוקדים אותו לאורך ימות השנה.


עוגן תיירותי

שר התיירות יריב לוין, אמר כי ״הרכבל יעשיר את חווית התייר ויביא לכך שתנועת התיירות הגדולה של תיירי חוץ, המגיעים לעיר נצרת - תגיע גם לנצרת עילית ותפתח את כלכלת העיר. רכבל תיירותי באזור זה, בתוואי שבין נצרת עילית לשיפולי הר תבור, ישמש עוגן תיירותי מרכזי ויסייע במשיכת תיירים רבים מהארץ ומהעולם. הרכבל יהווה אטרקציה תיירותית ייחודית, שממנו ניתן יהיה לצפות על האתרים והנופים הייחודיים מהגובה, תוך כדי נסיעת הרכבל, וכך תשודרג חווית התייר והנגישות התחבורתית".

השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי אמר כי "הגליל בכלל ורכס הרי נצרת בפרט, הוא אזור שבו שזורה בכפיפה אחת, היסטוריה עשירה ומסורות עתיקות. הרכבל הוא בשורה גדולה לתושבי הגליל ולמבקרים הרבים בו - תיירים מהארץ ומחו״ל. המשרד ימשיך לפעול להעצמת מיזמי תיירות חשובים מעין אלה".

ראש עיריית נצרת עילית, רונן פלוט, הוסיף ש״מדובר בפרויקט מחולל שינוי בקנה מידה היסטורי במושגים של נצרת עילית. הוא יקפיץ את העיר חזק קדימה ויכניס אותה בבת אחת למפת התיירות, תוך מינוף האזור כולו".

על פי נתוני מדרד התיירות, 30% מהתיירים שמגיעים לארץ, מבקרים בנצרת ו-36% מבקרים באזור הגליל התחתון וסובב כנרת. המשמעות היא, שמעל מיליון תיירים, בעיקר בעלי אופי צלייני, מטיילים מדי שנה באזור נצרת והכנרת. אזור זה מאופיין בכנסיות ובריבוי אתרים בעלי אופי צלייני, לרבות הר תבור, הר האושר, שבילי הליכה (דרך הבשורה) ועוד.

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה, שבנצרת לנים כ-90 אלף תיירים בשנה, המייצרים כ-220 אלף לינות בבתי מלון. מספר ימי השהייה הממוצע בנצרת וסביבתה הוא 2.5 לילות (כ-3 ימים).