שנה חדשה עומדת בפתח ועמה מגיעים כמובן שלל פסטיבלים, אירועים וטיולים שיאפשרו לנו לחגוג כמו שצריך. מי שפספס בטעות אטרקציות ובילויים במהלך החופש הגדול מקבל עכשיו הזדמנות שנייה לסמן וי על כל מה שחם. במדור השבוע נגיש כמה המלצות שיעזרו לכם לפתוח ברגל ימין את השנה.


נפתח בכפר הנוקדים במדבר יהודה, שמזמין את הציבור למגוון פעילויות: מעגל מתופפים, סיור בעקבות החצב, טיול אופניים וכמובן רכיבה על גמלים בלב המדבר.



האורחים בכפר, הנמצא בין ערד למצדה, יזכו להשתתף בטקס פתיחת שנה חגיגי, בארוחת ערב ובשירה בציבור מסביב למדורה. חשוב לדעת שהטיול המודרך יתקיים בכלי רכב פרטיים, ובהמשך תהיה הליכה קצרה. אפשר גם לשכור אופניים ולהשתתף בשיעורי יוגה באווירה מדברית.


טלפון לפרטים ולהזמנות: 08־9950097.



מעגלי תופים ורכיבה על גמלים. כפר הנוקדים
מעגלי תופים ורכיבה על גמלים. כפר הנוקדים


נשארים במדבר יהודה. רשות הטבע והגנים מזמינה אתכם ליהנות מהבריכות הטבעיות של שמורת עין פרת. הרשות תוציא טיולים מודרכים, ובמסגרתם תוכלו לפגוש את הצמחייה הייחודית למקום, את בעלי החיים בשמורה וגם את השרידים שהניחו כאן אלה שחיו הרבה לפנינו. נחל פרת היה מוקד משיכה לכל אורך ההיסטוריה. במקום ביקר, למשל, הנביא ירמיהו.


ליהנות מהברכות של שמורת עין פרת
ליהנות מהברכות של שמורת עין פרת


23-22 בספטמבר (10:30, 12:30, 14:30).

מוזיאון חצר ראשונים בקיבוץ עין שמר מזמין אתכם לחוויה לכל המשפחה בשבת הבאה, 23 בספטמבר (15:00־10:00). הפעילות תכלול בין היתר הכנת איגרות שנה טובה והיכרות עם הדבש ותהליך הפקתו. בסיור במוזיאון תחזרו לימיו הראשונים של הקיבוץ: אפשר ללבוש את בגדי הקיבוצניקים של פעם, לעסוק בעבודות המשק שהיו נהוגות בקיבוצים, לאפות לחמניות בתנור לבנים וליהנות מסיור בעגלה רתומה לטרקטור.

מחיר: 45־35 שקל.

על רטוב

ב"קיאקי מעיין הגושרים", על גדות נחל החצבני בגליל העליון, יציינו את כניסת השנה החדשה באווירה רטובה. במקום מציעים לכם לעלות לסירות וקיאקים, להשתתף במשחקי פיינטבול מאתגרים, לפתוח מנגל ואפילו לישון בטבע.

אתם יכולים לבחור את מסלול השיט המועדף עליכם: המסלול המשפחתי אורכו כ־5 ק"מ והוא מתחיל בקיבוץ הגושרים ועובר במים רגועים; המסלול האתגרי נפתח בחניון מעיין ברוך ואורכו כ־6 ק"מ. מדי פעם תזכו לעבור במפלים ובמים - והם יקפיצו אתכם.

במתחם הקיאקים יש מבני שירותים ומקלחות, מים חמים, שולחנות, חניה מסודרת, נקודות חשמל, תאורה וגם אוהלי "קולמן" מסודרים ומרווחים עם מזרנים.


המסלול הרגוע או האתגרי? שיט קיאקים במעיין הגושרים
המסלול הרגוע או האתגרי? שיט קיאקים במעיין הגושרים


שיט במסלול משפחתי: 69 שקל לאדם; פיינטבול: 115 שקל; 
לינת שטח: 75 שקל. טלפון לפרטים ולהזמנות: 077-2717500.

גן גורו שבעמק המעיינות יקבל את השנה באטרקציה חדשה: מבוך דינוזאורים "גן גו יורה". בשישי הבא, 22 בספטמבר, ייפתח אתר דינוזאורים שימוקם באופן קבוע במבוך צמחייה. בין שבילי המבוך יוצבו דינוזאורים בעלי כושר תנועה וקול. המטרה: לגלותם באמצעות הקולות שהם מפיקים ועוד רמזים שונים. אחדים מהדינוזאורים אפילו מדברים ומספרים בהומור ובחרוזים על תולדותיהם וקורותיהם. מלבד זאת יפוזרו בגן מתקני הפעלה הקשורים לעולם הדינוזאורים.

מחיר לכרטיס משולב לגן גורו ולגן גו יורה: 59 שקל. טלפון לפרטים ולהזמנות: 04-6488060.

מיזם אוצרות הגליל מזמין את הציבור לצאת לפסק זמן מריצת החיים ולהשתתף בהרפתקה נוסטלגית: החלוציאדה, הפנינג חלוצים באווירת חגי תשרי. האירוע יתקיים בשבת הבאה, 23 בספטמבר, בקיבוץ כפר מסריק, בין הקריות לעכו. הוא יכלול בין היתר ריקודי הורה, שירה בציבור ויצירה. הילדים יוכלו להתנסות במשחקים של פעם: קפיצה בשק, העברת מים, קליעה למטרה ועוד.

אפשר לסייר באתרים השונים שהיו בתחילת דרכו של הקיבוץ: הסנדלרייה, המִכבסה ובתי הילדים.

הרפתקה נוסטלגית. החלוציאדה
הרפתקה נוסטלגית. החלוציאדה


מחיר: 35 שקל (מגיל 3). טלפון לפרטים ולהזמנות: 077-9964652.

האבירים החדשים

במוזיאון "עין יעל" יתקיים פסטיבל אבירי ירושלים התשיעי. בפעילויות, ה מותאמות לילדים: סדנת סיף הכוללת קרב חרבות (אפשר להירגע, אין מדובר בחרבות אמיתיות).

עוד בתוכנית המוזיאון, השוכן בנחל רפאים שבירושלים: סדנת נסיכות, שבה לומדים על חיי הנסיכות בימי הביניים, מתלבשים ומתאפרים כפי שעשו זאת לפני הרבה שנים. יהיה אפשר להכין גם פיתות בטאבון וליהנות ממופעים של שחקני קרקס, ליצנים וכמובן אבירים.

מחיר: 80 שקל (מגיל 3).

ב"החווה בתל אביב", חווה חקלאית בפארק הירקון, מזמינים אתכם לחגוג את ראש השנה באווירה חקלאית. בשבת הבאה, 23 בספטמבר (12:30־10:00), ייצא סיור לילדים בעקבות מכשף רשע שהחליט לגנוב את סמלי החג. דור העתיד מוזמן להשתתף בהרפתקה ולעזור להציל סמלים כמו עץ הרימון והשופר. תוך כדי מפגש עם חיות תגלו איך מכינים שופר ואילו צלילים הוא מפיק.

מובן שאי אפשר לציין את השנה החדשה בלי לדבר על דבש. לכן הפעילות כוללת הדרכה של עופר הדבוראי בכוורת שקופה. את החוויה תסיימו בפיתות מלאות שוקולד ודבש.

מחיר: 39 שקל לילד, עשרה שקלים למבוגר. טלפון לפרטים ולהזמנות: 053-7106944. 

צילומים: אילת פלור, נדב כפיר, מיטל שרעבי, קייקי מעין הגושרים, דורון ניסים